DayZ – wersję alfa kupiło już milion graczy
Główny projektant gry, Dean „Rocket” Hall obwieścił na swoim twitterze, że sprzedaż samodzielnej wersji DayZ w ramach usługi Steam Early Access przekroczyła już milion egzemplarzy.
Artur Raciborski

Studio Bohemia Interactive ma kolejne powody do zadowolenia, ponieważ DayZ rozchodzi się jak ciepłe bułeczki. Zaledwie przed tygodniem informowaliśmy, że wczesną wersję DayZ kupiło ponad 800 tysięcy graczy, a teraz ilość ta zwiększyła się o kolejne 200 tysięcy osiągając liczbę jednego miliona, o czym poinformował na swoim twitterze Dean Hall, główny projektant gry. Co więcej dowiedziliśmy się przy okazji, że samodzielna wersja DayZ już w ciągu 24 godzin od premiery sprzedała się w 172,5 tysiącach kopii zarabiając przy tym ponad 5 milionów dolarów. DayZ niewątpliwie osiągnęło ogromny sukces, a to jeszcze nie koniec, bo popularność gry jest wciąż tak duża, że utrzymuje się ona w czołówce najlepiej sprzedających się tytułów na platformie Steam.
Co ciekawe, graczy nie zniechęcił fakt, że jest to bardzo wczesna wersja produktu, w której nadal pełno jest błędów i brakuje sporej części zawartości. Nawet sam Rocket nie ukrywał, że obecna wersja gry nie nadaje się do zabawy i na razie powinni w nią grać jedynie najwięksi fani.
Nowa gra deweloperów z czeskiego studia Bohemia Interactive to skupiająca się na aspekcie survivalowym sieciowa gra FPS, której akcja toczy się w świecie opanowanym przez żądne ludzkiej krwi i mięsa zombie. Do dyspozycji gracza oddano 225 km2 postsowieckiego terenu, gdzie znajdują się miasta, wsie, militarne bazy, lotniska itp. Zadaniem graczy jest przetrwanie, na które wpływa wiele czynników takich jak: pożywienie, woda, leki, broń.
DayZ pierwotnie powstało w 2012 roku jako hobbystyczny mod do pierwszoosobowej strzelaniny ArmA II studia Bohemia Interactive. Modyfikacja, którą stworzył Dean „Rocket” Hall okazała się absolutnym strzałem w dziesiątkę. Ogromna, stale rosnąca popularność moda i uznanie wśród graczy spowodowało zainteresowanie studia Boehmia Interactive, która postanowiła stworzyć samodzielną, pełnoprawną grę DayZ we współpracy z Rocketem. Nie pozostało nic innego tylko czekać na finalny produkt.

Gracze
Steam
OpenCritic
- gry o zombie
- Bohemia Interactive Studio
- survival
- PC
Komentarze czytelników
internetowyfighter Pretorianin
@Maniak69
Hahahhaha , zacząłem czytać i myślałem że idiota , patrze ostatnie 2 zdania i okazało się że troll :DD
@xkanex
Tak dzieciaku , gadaj jakieś kompletne bzdury , żaden problem .
Dean Hall trenował kilka lat, a na wyprawę zapisał się 2 lata przed wyprawą i wydał na to mnóstwo kasy, nie miał za bardzo wyboru , musiał jechać i bardzo dobrze że to zrobił.
@reszta która nie ma pojęcia o tej grze ( czyli wszyscy co czytają tylko newsy na takich grach-online
Idźcie sobie kupić coda 20 i AC15 , zapłaćcie ponad 100 zł za 6 h singla
darkEEEr Pretorianin
@Maniak69
Powiedz mi gdzie tu widzisz grafikę sprzed 7 lat ?
http://cloud-4.steampowered.com/ugc/450657439831716667/0000DB69026B5BF8F9679897CE31EE944D5E70A0/
luki965 Centurion

@Maniak69
"Zacznę od podstawowych elementów oceny gry: oprawa graficzna, grywalność, detale itd." - To ja zacznę od tego, że podstawowym elementem oceny gry powinna być (i na szczęście dla niektórych normalnych ludzi jest) GRYWALNOŚĆ. Counter Strike wygląda okropnie, mechanika rozgrywki w porównaniu do dzisiejszych shooterów leży i kwiczy, audio ujdzie w tłoku, a nie przeszkadza to mu w utrzymaniu tytułu najlepszej strzelanki w historii świata, bo w żadnej innej nie znajdziesz takiego "fun'u" jaki daje CS czy to na normalnych serwerach, czy też zmodyfikowanych. | "Przecież ta grafika wygląda jak z przed 7lat" - no tak to już jest, że się wygaduje bzdury wyssane z palca, jak się komputer posiada pewnie od zaledwie paru lat i grało tylko w Battlefielda, Crysisa i inne gry na zapchanych masą filtrów (głównie mocnych blurów i świecidełek by ukryć niedoróbki w teksturach) silnikach. | "gościu biega w nieskończoność" - a jak kuźwa ma biegać, jak grę wydano raptem 30 dni temu i nie zaimplementowano jeszcze systemu staminy? Wysil się to sam znajdziesz sensowną odpowiedź. | "a wogóle są tu jacyś przeciwnicy" - a w ogóle to są tutaj przeciwnicy, mianowicie gracze i zombie. | "To kilka z moich argumentów" - to gdzie te argumenty? Bo jak na razie nie podałeś żadnego. | "BF4, niszczy konkurencje całkowicie" - czym? Nie przeczę, że jest to zajebista gra, ale niczym szczególnym się nie wyróżnia prócz masakrycznie zblurowanej, oczojebnej grafiki. No chyba, że masz na myśli Call of Duty, ale CoD skończył się już ładnych kilka lat temu i grywalnością to niszczą go nawet stare Pokemony na Game Boy Color. | DayZ jest fenomenem i ma szansę na godne miejsce w czołówce najlepszych gier z prostego powodu: drugiej takiej gry nie ma. Jak uzupełnią zawartość Standalone o zawartość znaną z moda i będą do tego cały czas wspierać grę o nowy content to na obecną chwilę nie znajdziesz drugiej gry tak przesyconej tematem survivalu. Tu na prawdę chodzi o przetrwanie, a nie jak w podobnych grach o "pseudo survival", które nie wymagają zbyt wiele wysiłku by coś osiągnąć. Infestation, dawniej WarZ to marna podróbka DayZ, w dodaku masakrycznie zabugowana, słabo zoptymalizowana i bodaj 4 krotnie wyrzucona ze Steama za doprowadzania komputerów graczy do granic wytrzymałości.