Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 grudnia 2013, 09:57

DayZ – twórca uważa, że jeszcze nie warto kupować jego gry

Dean „Rocket” Hall, twórca moda DayZ i jego samodzielnej wersji, wyraził opinię, że na obecnym etapie rozwoju gra nie jest jeszcze warta zakupu – chyba że chce się uczestniczyć w jej procesie produkcyjnym.

Zazwyczaj twórca gry robi co tylko może, by wychwalić swoje dzieło pod niebiosa i skłonić gracza do dokonania jego zakupu – dlatego raczej nie oczekujemy szczerości od deweloperów co do bolączek trapiących ich produkcje. Tym większym zaskoczeniem jest wobec powyższego postawa Deana Halla (znanego też pod pseudonimem „Rocket”), który nie ukrywa, że na tę chwilę samodzielne DayZ umiarkowanie nadaje się do grania. Mało tego – autor zniechęca wręcz graczy do wykładania pieniędzy na wczesną wersję tego tytułu, udostępnioną kilka dni temu na Steamie.

W DayZ czajenie się w krzakach i chowanie przed zombiakami to często dobry sposób na przeżycie… - DayZ – twórca uważa, że jeszcze nie warto kupować jego gry - wiadomość - 2013-12-20
W DayZ czajenie się w krzakach i chowanie przed zombiakami to często dobry sposób na przeżycie…

Na forum wspomnianej gry zadano proste pytanie: „Czy warto już kupić DayZ, czy lepiej poczekać, aż dojrzeje i stanie się mniej zabugowane, a bardziej grywalne?”. Dean Hall udzielił następującej odpowiedzi:

”Dla zabawy tą produkcją w obecnej wersji? Nie. Za tę cenę? Nie (a utrzyma się ona przez jakiś czas). Aby zobaczyć grę? Nie (możesz pooglądać streamy). Żeby uczestniczyć w rozwoju DayZ? Być może. Ogólnie rzecz biorąc, nie polecam. Ale być może w ciągu paru tygodni przynajmniej przy ostatnim pytaniu będzie można zmienić odpowiedź na „Tak”.

…z kolei stanie jak kołek na środku drogi to świetny sposób na przyciągnięcie niepożądanej uwagi. - DayZ – twórca uważa, że jeszcze nie warto kupować jego gry - wiadomość - 2013-12-20
…z kolei stanie jak kołek na środku drogi to świetny sposób na przyciągnięcie niepożądanej uwagi.

To nie pierwszy raz, kiedy „Rocket” wykazuje się szczerością w temacie jakości obecnej wersji DayZ – podobne stanowisko zajmował jeszcze przed debiutem produkcji w programie Steam Early Access, sugerując sceptyczne nastawienie do gry i dogłębne przemyślenie sprawy, zanim wyłoży się pieniądze na wersję alfa. Jednak wygląda na to, że albo do graczy nie docierają podobne ostrzeżenia, albo mają je oni w nosie – dość powiedzieć, że w ciągu doby od wystartowania sprzedaży na Steamie tytuł zakupiło 172 tysiące osób.

Pewne pojęcie o tym, co reprezentuje sobą obecnie DayZ, może dać Wam chociażby zapis rozgrywki udostępniony przez twórców nieco ponad miesiąc temu. Jeśli jednak błędy i niedoróbki Wam niestraszne, omawianą grę nabyć możecie poprzez jej oficjalną stronę albo za pośrednictwem wspomnianego Steama. Koszt produkcji wynosi 23,99 euro (w przeliczeniu niecałe 100 zł).