Dzięki dokumentom sądowym dowiedzieliśmy się, że studio Bohemia Interactive pracuje nad DayZ 2.
Rozpoczęta w ubiegłym tygodniu w Kalifornii rozprawa w sprawie uzyskania przez firmę Microsoft zgody na przejęcie Activision Blizzard okazała się wyjątkowo cennym źródłem informacji na temat przeszłych i przyszłych planów gigantów branży. Najnowszym tego owocem stało się potwierdzenie, że w produkcji znajduje się DayZ 2, czyli kontynuacja przebojowej sieciowej gry survivalowej.
W korespondencji znalazła się jeszcze inna ciekawa informacja. Pracownicy Microsoftu donoszą, że studio Bohemia Interactive jest zadowolone z tego, jak sobie radzi DayZ w Game Passie na konsolach Xbox. Natomiast zespół ma opory przed udostępnieniem gry w pecetowej wersji tej usługi. To nie dziwi, gdyż społeczność fanów tego studia to głównie gracze pecetowi. DayZ do dzisiaj nie pojawiło się w PC Game Pass, więc jak widać Microsoftowi nie udało się przekonać do tego deweloperów.
Przypomnijmy, że DayZ narodziło się jako modyfikacja do Arma 2. Jej sukces sprawił, że twórca moda dołączył do studia Bohemia i rozpoczął prace nad komercyjną samodzielną wersją projektu. Ta zadebiutowała w 2013 roku we wczesnym dostępie, a pięć lat później ukazała się wersja 1.0.
Gracze
Steam
OpenCritic
15

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.