Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 listopada 2020, 13:15

Cyberpunk 2077 działa „zaskakująco dobrze” na PS4 i Xbox One

Firma CD Projekt poruszyła kilka kwestii dotyczących gry Cyberpunk 2077 w trakcie konferencji dla inwestorów. Polski deweloper pokrótce odniósł się m.in. do działania tytułu na PS4 i XONE, przepustki sezonowej oraz bugów.

Najważniejsze informacje:
  • w trakcie konferencji dla inwestorów CD Projekt odpowiedział na garść pytań dotyczących Cyberpunka 2077;
  • potwierdzono, że gra działa „zaskakująco dobrze” na podstawowych modelach PlayStation 4 i Xboksa One, aczkolwiek nieco gorzej niż na PlayStation 4 Pro i Xboksie One X;
  • zapewniono też, że bugi – choć niemożliwe do wyeliminowania w tak wielkiej grze – będą na tyle nieliczne, by nie dawały się we znaki graczom;
  • prezes Adam Kiciński odmówił podania szczegółów dotyczących trybu wieloosobowego oraz potencjalnych mikropłatności;
  • zapowiedź przepustki sezonowej ma pojawić się dopiero po premierze Cyberpunka 2077.

Ostatni raport finansowy grupy CD Projekt nie pozostawiał wątpliwości co do dobrej kondycji polskiej firmy. Niestety, dokument nie obfitował w informacje dotyczące Cyberpunka 2077, jeśli nie liczyć podsumowania ogromnej kampanii promocyjnej. Więcej szczegółów na temat nadchodzącej gry przyniosła ze sobą konferencja dla inwestorów. W ramach niej przedstawiciele CD Projektu – w tym prezes Adam Kiciński – poruszyli kilka kwestii związanych z Cyberpunkiem 2077. Transkrypcję z konferencji opublikował serwis Seeking Alpha.

Cyberpunk 2077 a PS4 i XONE

Niedługo po ostatnim opóźnieniu pojawiły się doniesienia, jakoby decyzję o przełożeniu premiery Cyberpunka 2077 podjęto głównie z powodu niezadowalającego stanu gry na konsolach ósmej generacji. Być może dlatego w trakcie konferencji z inwestorami padło pytanie o działanie tytułu na podstawowych modelach PlayStation 4 i Xboksa One. Potwierdzono, że pod tym względem obie konsole sprawują się „nieco gorzej” niż ich mocniejsze odpowiedniki w formie PS4 Pro oraz XONEX, ale nadal wypadają „zaskakująco dobrze”. Niestety, nie dodał nic więcej, ale możemy założyć, że Cyberpunk 2077 na past-genach będzie o wiele bardziej dopracowany niż co bardziej „pamiętne” wydania konsolowe.

Bugi nie do zobaczenia

Skoro mowa o dopracowaniu gry, nie mogło zabraknąć też pytania o obecność rozmaitych błędów. Kiciński bez ogródek stwierdził, że w tak ogromnej produkcji nie ma możliwości całkowitego wyeliminowania bugów. Niemniej CD Projekt wierzy, że udało mu się zredukować liczbę niedoróbek na tyle, by gracze nie mieli okazji ich zauważyć. Naprawiono też wszystkie „ogólne” elementy gry. Krótko mówiąc, premierowy Cyberpunk 2077 powinien oszczędzić nam festiwalu błędów, nieobcego nawet najbardziej udanym wysokobudżetowym produkcjom. Oczywiście na weryfikację tych obietnic przyjdzie nam jeszcze poczekać.

Season Pass, multiplayer i monetyzacja

Już jakiś czas temu CD Projekt RED mówił o możliwości stworzenia trybu wieloosobowego z opcjonalnymi mikropłatnościami. Jednak jak dotąd deweloperzy niechętnie wspominali o pomyśle i nie zmieniła tego opisywana konferencja. Twórcy nie chcą bowiem odwracać uwagi od premiery Cyberpunka 2077. Dlatego jakiekolwiek informacje na ten temat mogą pojawić się dopiero na początku 2021 roku. Nie skomentowano też opinii analityków odnośnie debiutu multiplayera w 2022 roku. Stwierdzono jedynie, że epidemia koronawirusa nie miała wpływu na rozwój innych projektów CD Projekt RED, wliczając w to DLC do Cyberpunka 2077.

Niewiele więcej powiedziano na temat przepustki sezonowej. Początkowo planowano zapowiedzieć ją i rozpocząć sprzedaż jeszcze przed listopadowym debiutem gry Cyberpunka 2077. Kiedy jednak przesunięto premierę, zapadła decyzja, by ogłosić season passa dopiero po debiucie gry. Ten nastąpi 10 grudnia na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox On i Xbox Series X/S. Wcześniej – co potwierdził Kiciński – pojawią się recenzje gry, aczkolwiek nie znamy dokładnej daty embarga (kopie recenzenckie zostaną wysłane dwa tygodnie przed wydaniem gry). W przypadku platform dziewiątej generacji w dniu premiery otrzymamy też dedykowaną aktualizację, ale na prawdziwie next-genowe doświadczenie przyjdzie nam poczekać do wydania drugiego, większego uaktualnienia w przyszłym roku.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej