Crusader Kings II oficjalnie ujawniony

Już w czerwcu Paradox Interactive dawało do zrozumienia, że trwają prace nad kontynuacją Crusader Kings. Wydawca uznał najwyraźniej, że dosyć już droczenia się z fanami i wykorzystał tegoroczne gamescom do oficjalnego ujawnienia gry.

Adrian Werner

Już w czerwcu Paradox Interactive dawało do zrozumienia, że trwają prace nad kontynuacją Crusader Kings. Szwedzkie studio uznało najwyraźniej, że dosyć już droczenia się z fanami i wykorzystało tegoroczne gamescom do oficjalnego ujawnienia gry.

 

Crusader Kings II oficjalnie ujawniony - ilustracja #1

Screen z pierwszej części Crusader Kings.

 

Akcja gry rozpocznie się w roku 1066 i pozwoli graczom na wcielenie się w chrześcijańskiego szlachcica (hrabiego, księcia lub króla), którego zadaniem będzie przeprowadzenie własnej dynastii przez chaotyczne czasy europejskiego średniowiecza. Twórcy obiecują oczywiście masę nowości mających znacząco uatrakcyjnić zabawę w porównaniu do pierwszej części. W prowincjach pojawią się baronowie (albo nawet kilku w przypadku bogatych ziem), każdy z własną osobowością i ambicjami. Rozbudowanie aspektu psychologicznego dotknie zresztą wszystkich postaci, dzięki czemu nawet członek naszej rodziny będzie zdolny wbić nam nóż w plecy. Rozszerzona zostanie też rola kobiet. Oczywiście o żadnym manipulowaniu realiami historycznymi nie ma tu mowy i ta zmiana ma w rzeczywistości zwiększyć realizm. Zdarzyć się więc może, że wierny dotychczas wasal wypowie nam posłuszeństwo za namową swojej małżonki. Cały ten system ambicji widzieliśmy po raz pierwszy w dodatku Vae Victis do Europa Universalis: Rzym, ale w Crusader Kings II zadebiutuje jego mocno rozszerzona wersja, która sprawi, że jako władca tak do końca nie będziemy mogli ufać nikomu.

W tych ciężkich czasach nieocenioną pomocą dla każdego władcy okaże się nadworny szpieg, który postara się zniweczyć spiski zawiązywane przeciwko jego panu. Doniesie nam o wszystkich krążących plotkach i wskaże tego, kto je rozsiewa. Możemy wtedy wezwać takiego delikwenta na audiencję i kazać mu trzymać język za zębami. Jeśli natomiast będziemy w mniej łaskawym nastroju to wolno nam będzie takich wywrotowców zamknąć w wieży, albo nawet skazać na śmierć, niezależnie od tego czy byli tak naprawdę winni czy też nie.

 

Crusader Kings II oficjalnie ujawniony - ilustracja #2

Screen z pierwszej części Crusader Kings.

 

Tak naprawdę rozgrywka będzie się opierać właśnie na relacjach pomiędzy ludźmi zamieszkującymi świat gry. Znajdzie to odbicie nawet w aspekcie militarnym, ponieważ twórcy obiecują rozbudowany system uzasadniania wojny. Wypowiedzenie jej bez solidnego powodu może się okazać fatalne w skutkach, jeśli nie posiadamy pełnego wsparcia szlachty. W grze o takim tytule nie zabraknie oczywiście również wypraw krzyżowych. Relacje z kościołem mają być zresztą mocno rozbudowane i będziemy mogli nawet ustanawiać antypapieży.

Twórcy obiecują też tryb multiplayer obsługujący do 32 graczy. Niestety, na te wszystkie cuda przyjdzie nam jeszcze długo poczekać, ponieważ premiera gry została zapowiedziano dopiero na pierwszy kwartał 2012 roku. Warto jednak śledzić ten tytuł. Pierwsza część Crusader Kings była jedną z najlepszych produkcji wśród dwuwymiarowych strategii autorstwa Paradox Interactive i choć na razie poznaliśmy jedynie pierwsze konkrety na temat kontynuacji, to trzeba przyznać, że brzmią one bardzo interesująco. Twórcy nie podzielili się niestety żadnymi screenami z samej gry i wypuścili tylko jeden renderowany obrazek, który możecie podziwiać poniżej.

 

Crusader Kings II oficjalnie ujawniony - ilustracja #3
Crusader Kings II

Crusader Kings II: Mroczne Wieki

Crusader Kings II

PC
po premierze

Data wydania: 14 lutego 2012

Informacje o Grze
8.5

GRYOnline

8.7

Gracze

9.2

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2010-08-20
10:03

zanonimizowany538174 Legionista

Jak nie umiesz w takie gry grać to się "Serginho" nie wypowiadaj...
Teraz to się dla wszystkich tylko super grafa liczy a takie gry też mają swój urok i fajny klimat.

Komentarz: zanonimizowany538174
2010-08-20
10:08

zanonimizowany590525 Generał

Buhaha... jaki shit

GoL, GoL never changes...

Można w tym przypadku wstawić na miejsce "Gry-online" słowo - "gówniarze" albo "głupota" albo "ignorancja" i sens pozostanie ten sam.

Komentarz: zanonimizowany590525
2010-08-20
10:17

xanat0s Legend

xanat0s
👍

Super - Crusader Kings to moja ulubiona z gier Paradoxu, z wielką chęcią zagram w kontynuację.

Tylko ten render beznadziejny IMO :)

Komentarz: xanat0s
2010-08-20
23:16

Gilmur Generał

będzie ciekawie i tyle

Komentarz: Gilmur
2010-08-23
17:47

maslice Generał

maslice
😃

No no nareszcie.

Komentarz: maslice

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl