Codemasters rezygnuje z gangsterskiej wyprawy do 1969 roku

Gra akcji o tytule HEI$T przeznaczona na PC, Xboksa 360 i PlayStation 3 została usunięta z planu wydawniczego brytyjskiej firmy Codemasters. Głównym powodem podjęcia ostatecznej decyzji był przedłużający się proces dewelopingu oraz nieustanny wzrost kosztów produkcji.

Piotr Doroń

Komentarze

Gra akcji o tytule HEI$T przeznaczona na PC, Xboksa 360 i PlayStation 3 została usunięta z planu wydawniczego brytyjskiej firmy Codemasters. Głównym powodem podjęcia ostatecznej decyzji był przedłużający się proces dewelopingu oraz nieustanny wzrost kosztów produkcji.

HEi$T zostało oficjalnie zapowiedziane na początku 2007 roku. Akcja gry miała zostać osadzona w 1969 roku. Opowieść skupiała się wokół przestępcy Johnny'ego Suttona, który po opuszczeniu więzienia planował organizację wielkiego skoku na mennicę w San Francisco. Początkowo premiera była zapowiadana na końcówkę 2008 roku.

Codemasters rezygnuje z gangsterskiej wyprawy do 1969 roku - ilustracja #1

Pod względem budowy i mechaniki rozgrywki HEI$T przypominało produkcje z cyklu Grand Theft Auto i Driver (szczególnie Parallel Lines). Zabawa miała się sprowadzać do uczestniczenia w napadach na banki, rabunkach, strzelaninach oraz efektownych pościgach. Od samego początku nie zapowiadała się zbyt dobrze – złe wrażenie robiła w szczególności niskiej jakości oprawa graficzna, która pod względem zaawansowania przypominała pozycje przeznaczone na konsole poprzedniej generacji.

Za deweloping HEI$T odpowiedzialne było kalifornijskie studio inXile entertainment – autorzy The Bard's Tale: Opowieści Barda na PC, PlayStation 2 i Xbox oraz Line Rider 2: Unbound na PC, Wii i Nintendo DS. Wszystko wskazuje na to, że usunięcie gry z planu wydawniczego Codemasters oznacza całkowitą kasację. W ostatnim czasie inXile skupiało się przede wszystkim na tworzeniu pozycji przeznaczonych na iPhone’a. Firma ma jednak w zanadrzu także tajemniczy projekt cRPG, który być może okaże się kontynuacją postapokaliptycznego Wasteland.

Przedstawiciele Codemasters oświadczyli w komentarzu wystosowanym do redakcji serwisu IGN, że firma skupi się obecnie na produkowaniu gier najwyższej jakości. W zdecydowanej większości powstają one lub będą powstawać w wewnętrznych zespołach deweloperskich brytyjskiego wydawcy. Szczegóły na temat niektórych z nich ujawnione zostaną w niedalekiej przyszłości.

Piotr Doroń

Autor: Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

Przyszłość Star Wars: Battlefront w rękach twórców SOCOM Confrontation?

Następny
Przyszłość Star Wars: Battlefront w rękach twórców SOCOM Confrontation?

Ubisoft pracuje nad symulacją piłkarską

Poprzedni
Ubisoft pracuje nad symulacją piłkarską

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl