Co poprawi PS5 Pro w grach? Twórcy potwierdzają nowe funkcje, eksperci weryfikują część informacji
Twórcy gier przedstawili na blogu Sony, jakie ulepszenia wprowadzą do swoich tytułów dzięki PlayStation 5 Pro.

Zapowiedź nowej wersji PS5 – właśnie ruszyły jej preordery – jak dotąd nie wzbudziła większego entuzjazmu graczy. Być może dlatego w tym tygodniu Sony udzieliło głosu twórcom, którzy zdradzili ulepszenia zmierzające do ich gier na konsoli PlayStation 5 Pro.
Wypowiedzi deweloperów zebrano w dwóch artykułach opublikowanych na oficjalnym blogu marki PlayStation. W tychże przedstawiciele takich studiów, jak Naughty Dog, Remedy Entertainment, Guerrilla Games, Avalanche Software oraz Ubisoft przedstawili nowości zmierzające do ich gier dzięki nowym pokładom mocy PS5 Pro.
Poniżej zamieściliśmy krótkie podsumowanie. Oczywiście wszystko to brzmi znakomicie na papierze, zwłaszcza obietnica wprowadzenia opcji łączących korzyści trybów wydajnościowego i jakościowego (tj. większą wydajność przy zachowaniu lepszej oprawy wizualnej), przynajmniej w teorii (bo zapewne będą to raczej tryby pośrednie, idące na pewne ustępstwa).
Niemniej po dotychczasowych prezentacjach gracze nadal mają wątpliwości co do zasadności zakupu nowej, „lepszej” wersji PlayStation 5, nawet (a może zwłaszcza?) po skądinąd obiecującym pokazie Final Fantasy VII: Rebirth. Jak na ironię, lepiej do PS5 Pro graczy nastawił nieoficjalny materiał: podsumowanie testów przeprowadzonych przez redakcję Digital Foundry. Filmik de facto potwierdzający przynajmniej część informacji z wpisów na blogu PlayStation możecie obejrzeć poniżej.
PS5 Pro – ulepszenia w „premierowych” tytułach
- Alan Wake 2 – w trybie wydajnościowym: 4K / 60 FPS oraz poprawki wizualne.
- Assassin’s Creed: Shadows – ray-tracing (globalne oświetlenie) oraz większa szczegółowość na bliskim i dalekim dystansie.
- Dragon’s Dogma 2 – wsparcie PSSR oraz nowych technologii ray tracingu.
- Final Fantasy VII: Rebirth – tryb ulepszony (Enhanced mode) łączy Performance i Fidelity, wyższa rozdzielczość w trybie 60 fps oraz wsparcie PSSR.
- Gran Turismo 7 – ray tracing (w tym w trakcie wyścigów i tryb Raytrace Priority) oraz eksperymentalny tryb 8K/60 fps.
- Hogwart’s Legacy – odświeżony tryb jakości z ray tracingiem, ulepszone efekty odbicia w otoczeniu, cienie z ray tracingiem oraz wsparcie PSSR we wszystkich trybach wizualnych
- Horizon: Forbidden West – tryb jakościowy w 60 fps, poprawki wizualne silnika (włosy, chmury, głębia widzenia, cienie etc.) oraz więcej detali w trybie wydajnościowym.
- Metal Gear Solid Delta: Snake Eater – ray tracing, lepsza wydajność oraz wyższe rozdzielczości ze wsparciem PSSR.
- Rachet and Clank: Rift Apart – tryb 4K/60 fps z ray tracingiem (Performance Pro Mode; upscaling rozdzielczości z 1440p ze wsparciem PSSR).
- Resident Evil 4 – lepsza wydajność oraz „ultrawysokie rozdzielczości” ze wsparciem PSSR.
- Resident Evil Village – tryb 120 fps oraz „ultrawysokie rozdzielczości” ze wsparciem PSSR.
- Rise of the Ronin – większa szczegółowość otoczenia oraz wydajność.
- Seria Marvel’s Spider-Man – tryb 4K/60 fps z ray tracingiem (upscaling rozdzielczości z 1440p ze wsparciem PSSR).
- Star Wars Jedi: Survivor – wsparcie natywnej rozdzielczości 4K oraz ulepszony tryb wydajnościowy (wyższa rozdzielczość oraz ray tracing: cienie i okluzja otoczenia).
- Stellar Blade – tryby 4k/50 fps i 80 fps oraz więcej detali i bardziej ziarniste tekstury przy wykorzystaniu PSSR.
- The Crew Motorfest – wyższe ustawienia graficzne, wsparcie PSSR w celu uzyskania „ostrzejszego” i wyraźniejszego obrazu przy zachowaniu 60 fps.
- The First Descendant – bardziej rozbudowany ray tracing, wyższe rozdzielczości, ulepszone cieniowanie i cienie oraz więcej detali.
- The Last of Us Part I / Part II Remastered – tryb 4k/60 fps (upscaling z rozdzielczości 1440p ze wsparciem PSSR) oraz tryb z większą płynnością animacji.

GRYOnline
Gracze
- grafika (gry)
- konsole stacjonarne
- Sony Interactive Entertainment
- PS5 Pro / PlayStation 5 Pro
- PS5
Komentarze czytelników
radzik21 Centurion
Konsola zamówiona, a zwykła leci zaraz na Olx. Wszyscy płaczą a updated to jest raptem jakieś 1700-1800 zł. Powiedzcie mi Pcetowcy ile wy wydajecie na ulepszenie swojego sprzętu? Komputer owszem fajna rzecz, ale na dzień dzisiejszy sensowny komp to jakieś 10-13 tys zł. Bo niby że za 5 tys zł ma bebechy jak PS5 Pro tyle że optymalizacja na komputerach leży w większości gier. Czekam na pierwsze testy Pro vs komputer w prawdziwym życiu a nie na słowo. Konkretne gry w ustawieniach jakości na konsoli vs to samo na konkretnym PC i wtedy zobaczymy ile trzeba faktycznie wydać
Countach Pretorianin

To ja za tym, żeby tego motion blur nie było.
darkpalladinPL Konsul

sens zmiany z ps5 na pro jest kompletnie bezsensu bo różnice dla oka są praktycznie nie widoczne....
może jak ktoś ma ps4 /ps4pro i ma za duzo kasy to tak ...
ale żeby to było WOW to raczej nie .... raczej taki ZIEWWWW
A.l.e.X Legend

Sam film od DF pokazuje że różnice są gigantyczne. Z chęcią wrócę do gier takich jak Rise od the Ronin aby ją ograć we właściwy sposób
Fitnesiak&Gamer Konsul
Co poprawi PS5 Pro w remasterach z ps4z