Civilization IV „załatana” tuż przed Świętami

Pracownicy studia developerskiego Firaxis Games przygotowali kolejną poprawkę systemową dla posiadaczy najnowszej, czwartej odsłony cyklu Sid Meier's Civilization. Patch został oznaczony numerem v1.52 i obecnie jest dostępny do pobrania z wyłącznie poziomu gry (auto update).

Krzysztof Bartnik

Pracownicy studia developerskiego Firaxis Games przygotowali kolejną poprawkę systemową dla posiadaczy najnowszej, czwartej odsłony cyklu Sid Meier's Civilization. Patch został oznaczony numerem v1.52 i obecnie jest dostępny do pobrania z wyłącznie poziomu gry (auto update).

Opisywana „łatka” zajmuje (aż) około 45 MB, jednak wprowadza szereg istotnych zmian czy usprawnień. Wśród najważniejszych wypada wymienić m.in. zoptymalizowanie kodu programu, zmniejszenie rozmiarów plików z terenami czy innymi danymi, dodanie nowych filtrów graficznych, czy usunięcie niepotrzebnych czcionek. Postarano się również zmniejszyć obciążenie pamięci komputera, „pożeranej” w sporym stopniu podczas dłuższego grania.

Jak widać, większość wprowadzonych modyfikacji ma na celu przede wszystkim ogólne usprawnienie działania Civilization IV, zwłaszcza na słabszych konfiguracjach. Zainteresowanych szczegółami odsyłam pod ten adres. Niedługo powinny oczywiście pojawić się stosowne mirrory, z których będzie można ściągnąć patch tradycyjną metodą.

Civilization IV „załatana” tuż przed Świętami - ilustracja #1

W czwartej części cyklu Civilization przyszedł czas na rewolucyjne zmiany, zarówno pod względem wizualnej strony programu, jak i jego zawartości merytorycznej. Jeśli chodzi o ten pierwszy czynnik, programiści z firmy Firaxis Games zastosowali trójwymiarowy silnik Gamebryo, który napędzał również ich poprzedni produkt – Sid Meier’s Pirates! Dzięki niemu, na mapie świata pojawiło się mnóstwo animowanych obiektów, np. zwierząt, które żywo reagują na rozwój kolejnych metropolii. Oczywiście wprowadzono również możliwość operowania zawieszoną nad lądem kamerą, która pozwala zobaczyć wybrany kawałek świata, nie tylko z dowolnego kąta, ale również w dużym zbliżeniu i oddaleniu. Wszystkie cudy świata będą teraz doskonale widoczne na mapie głównej, dzięki czemu gracz nie będzie musiał przekopywać się przez listę miast, aby je odnaleźć.

Więcej informacji na temat Sid Meier's Civilization IV znajdziecie na łamach Encyklopedii GRY-OnLine.

Sid Meier's Civilization IV

Cywilizacja 4

Sid Meier's Civilization IV

PC
po premierze

Data wydania: 25 października 2005

Informacje o Grze
8.1

GRYOnline

8.5

Gracze

9.2

Steam

OCEŃ
Oceny
  • Take 2 Interactive
  • PC
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
26

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl