Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 listopada 2002, 14:36

autor: Tomasz Pyzioł

Cartel - nowy taktyczny shooter w produkcji

Zespół Cat Daddy Game, znany przede wszystkim z różnego typu symulacji (m.in. Snowboard Park Tycoon, Skateboard Park Tycoon, Golf Resort Tycoon), postanowił stworzyć własną grę akcji, a ponieważ na topie są tematy związane ze zorganizowaną przestępczością (terroryści, Mafia), na tapetę wzięli kartele narkotykowe. Cartel zapowiada się na kolejnego FPS-a z gatunku taktycznych gier akcji, w którym gracz kieruje poczynaniami komandosa z międzynarodowych jednostek do zadań specjalnych DEA.

Zespół Cat Daddy Game, znany przede wszystkim z różnego typu symulacji (m.in. Snowboard Park Tycoon, Skateboard Park Tycoon, Golf Resort Tycoon), postanowił stworzyć własną grę akcji, a ponieważ na topie są tematy związane ze zorganizowaną przestępczością (terroryści, Mafia), na tapetę wzięli kartele narkotykowe. Cartel zapowiada się na kolejnego FPS-a z gatunku taktycznych gier akcji, w którym gracz kieruje poczynaniami komandosa z międzynarodowych jednostek do zadań specjalnych DEA.

Naszym głównym zadaniem będzie przechylenie szali w trwającej od lat wojnie narkotykowej, na korzyść przegrywających ją oddziałów rządowych. Ostatnią szansą ukrócenia tego intratnego dla przestępców procederu staje się misja pod kryptonimem „Silent Veil”, podczas której trzeba odnaleźć i wyeliminować kartel narkotykowy Calistano. Mamy na to sześć miesięcy, podczas których, jako wyszkolony w niestandardowych stylach walki oraz obznajomiony z najnowszymi zdobyczami techniki zbrojeniowej komandos, wyruszamy na południowoamerykański kontynent. Co prawda akcja gry rozpoczyna się na Florydzie, gdzie wyciągamy informacje o Calistano od podrzędnych handlarzów narkotyków, lecz zaraz później trafiamy do pełnej niebezpieczeństw Kolumbijskiej dżungli.

Cartel wzoruje się na sensacyjnych produkcjach hollywoodzkich, próbując zachować emocjonalny charakter wobec bohaterów ilustrując grę wysokiej jakości trójwymiarową grafiką i muzyką w formacie Dolby Digital. Po bohaterach, oprócz różnic w wyglądzie i zachowaniu, spodziewać się możemy innych osobowości, wyrażania przez nich własnego zdania czy ukazywania własnych emocji. Fabuła gry podzielona zostanie na cztery etapy, z których każdy wymagać ma zmiany taktyki, innego wyposażenia i broni, oraz rozgrywać się będzie w odmiennym otoczeniu. Przed każdym etapem będziemy mogli przyzwyczaić się do nowych warunków, dzięki poziomowi wprowadzającemu (trenigowemu). Rozgrywkę można będzie prowadzić w trzech trybach: single player, dwóch graczy na podzielonym ekranie (lub czterech korzystając z System Link) oraz multiplayer do ośmiu graczy w sieci lokalnej lub Internecie.