Call of Duty: Black Ops III trafiło do sprzedaży
Doczekaliśmy się wreszcie premiery Call of Duty: Black Ops III. Pierwsze recenzje są w większości bardzo pozytywne, choć dobre wrażenia dotyczą tylko wersji na pecety oraz Xboksa One i PlayStation 4. Wydania na konsole poprzedniej generacji pozostawiają sporo do życzenia.

Nadszedł wreszcie dzień, na który z wytęsknieniem czekało wielu miłośników pierwszoosobowych strzelanek. Do sprzedaży trafiła gra Call of Duty: Black Ops III, czyli najnowsza odsłona szalenie popularnego cyklu FPS-ów firmy Activision Blizzard. Polska premiera odbyła się równocześnie ze światową, a rodzimy dystrybutor, czyli firma CDP.pl, przygotował lokalizację kinową (napisy) na wszystkich platformach sprzętowych. Gra dostępna jest na pecety oraz konsole Xbox One, PlayStation 4, Xbox 360 i PlayStation 3.
Warto przypomnieć, że wydania na Xboksa 360 i PlayStation 3 zostały mocno okrojone. Największą różnicą jest brak kampanii dla pojedynczego gracza, a grafika również pozostawia bardzo dużo do życzenia, o czym możecie się przekonać oglądając poniższy materiał video:
Pierwsze recenzje gry są w większości bardzo pozytywne:
- EGM – 9.5/10
- GameTrailers - 9.2/10
- Gameinfomer - 9/10
- We Got This Covered -9/10
- XGN - 9/10
- Destructoid - 8.5/10
- Gamesradar - 4/5
- The Escapist - 4/5
- The Sixthaxis - 8/10
- Everyeye.it - 8/10
- Giant Bomb - 3/5
- Gamespot - 7/10
- Polygon - 7/10
Lekkim rozczarowaniem może okazać się warstwa techniczna. Testy wersji na PlayStation 4 pokazały, że gra posiada system dynamicznej rozdzielczości, co oznacza, że silnik potrafi ją w razie potrzeby zmniejszać w celu zachowania płynności. Pomimo takiego rozwiązania, autorom nie udało się utrzymać stałych 60 klatek na sekundę.
Przypomnijmy, że Call of Duty: Black Ops III opracowało studio Treyarch, czyli autorzy wszystkich poprzednich części tej odnogi cyklu. Gra kontynuuje marsz marki w klimaty futurystyczne. Tym razem akcja toczy się w roku 2065, a autorzy pełnymi garściami czerpali z cyberpunku, pozwalając graczom na wcielenie się w zołnierzy wyposażonych w zapewniające nadludzkie zdolności cyberwszczepy.
Po raz pierwszy w historii cyklu kampanię fabularną da się rozegrać w trybie kooperacji. Współpracować z innymi graczami możemy także w ramach trybu zombie. Jego akcja toczy się w 1940 roku, w amerykańskim miasteczku Morg, a w grywalne postacie wcielili się znani aktorzy, tacy jak Ron Perlman, Jeff Goldblum, Robert Picardo, Heather Graham czy Neil McDonough.
Zgodnie z tradycjami cyklu, Call of Duty: Black Ops III rozwijane będzie po premierze za pomocą płatnych dodatków DLC. Zawierać one mają zarówno mapy do rozgrywek PvP, jak i nowe misje do trybu zombie. Co ciekawe, studio Treyarch poinformowało kilka dni temu, że w planach jest wypuszczenie w przyszłym roku narzędzi moderskich do wersji pecetowej. Za ich pomocą będziemy mogli tworzyć nowe poziomy oraz tryby rozgrywki.
- Oficjalna strona internetowa gry
- Graliśmy w Call of Duty: Black Ops III - najszybszego CoD-a w historii
- Call of Duty: Black Ops III - kompendium wiedzy / FAQ

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Activision
- Treyarch
- oceny / recenzje (gry)
- premiera (gry)
- strzelanki FPP (FPS)
- sieciowe strzelanki
- PC
- X360
- PS3
- PS4
- XONE
Komentarze czytelników
kuba1711 Konsul

Może i tekstury wyglądają nieźle, ale ragdoll nadal taki sam od czasu MW2. Tyle czasu mają teraz i nie mogą zrobić normalnej fizyki? A jeszcze pamiętam, jak przy Ghosts zapowiadali model zniszczeń...
Sebo1020 Senator

TRX--> Nie no najlepiej walnąć argument " U mnie gra śmiga wiec wszystko jest OK"....
TRX Generał

[11]
Wciąż nie rozumiesz. Nie tłumaczę działania samej gry u innych względem swojego komputera - dopisałem jedynie sytuację u siebie. Zaś z tekstu, który podlinkowałeś w poście [5], wynika coś zupełnie innego - gość opisuje dosyć skrajną sytuację z uruchomieniem gry: dużo wyższa rozdzielczość, przeciętna wielkość pamięci RAM, stary system a do tego mega wydajna karta. Po co to? Po prostu u mnie nie ma problemów bowiem pamiętam, że poszczególne CoDy, od Ghosts włącznie, były bardzo łase na RAM i całkiem łase na VRAM.
Sebo1020 Senator

TRX--> A ty to człowieku czytałeś?, przecież jak byk pisze o kosmicznym zapotrzebowaniu na pamieć zwłaszcza ram oraz o notorycznym wysypywaniu się gry do pulpitu
Once we installed 16 GB RAM in the system, the game ran buttery-smooth with our GTX 980 Ti.
Teraz przynajmniej wiadomo dlaczego u ciebie wszystko jest OK
Ale co ja tam wiem:
TRX Generał

Z treści samego linka wynika, że Black Ops 3 chodzi słabo nawet na GTX 980 Ti + 12GB RAM. Po wgłębieniu się w tekst pojawia się sporo zależności i ostatecznie da się od razu zauważyć, że na takiej karcie, rzecz jasna, da się w 100% płynnie pograć w rozdziałce 2K. A jako że seria CoD ma w naszym kraju zły PR prowadzony przez młodzieńców, co zapewne plują tylko dlatego, że im kolejna część nie działa na leciwym pececie bo za czasów CoD1 i MoH:AA każdy w to grał, to od razu sobie pomyślałem o kolejnej nagonce.
Jednakże w porządku - masz wiele racji. Zerknąłem na PCLaba trochę wcześniej i osoby, które nie znają do końca potrzeb sprzętowych serii CoD (zwalonych w BO3, trzeba przyznać) a także porywają się na współczesne gry z trupami pokroju GTX 550 Ti, istotnie będą miały wielkie problemy. W każdym razie czas pokaże, co będzie z tą grą dalej. Dziwna sprawa, bowiem Advanced Warfare było imo jedną z najlepiej zoptymalizowanych gier w 2014 roku.