Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 listopada 2007, 18:30

autor: Marek Grochowski

Call of Duty 4 zaledwie w rozdzielczości 600p

Właściciele konsol nowej generacji są przyzwyczajeni do tego, że uruchamiane przez nich tytuły prezentują rozdzielczość co najmniej 720p, będącą aktualnie jednym z wyznaczników technologii High Definition. Nie od dziś wiadomo jednak, że nie wszystkie produkty, które trafiają do czytników Xboxów 360 albo PlayStation 3, mogą pochwalić się tak wysoką jakością obrazu.

Właściciele konsol nowej generacji są przyzwyczajeni do tego, że uruchamiane przez nich tytuły prezentują rozdzielczość co najmniej 720p, będącą aktualnie jednym z wyznaczników technologii High Definition. Nie od dziś wiadomo jednak, że nie wszystkie produkty, które trafiają do czytników Xboxów 360 albo PlayStation 3, mogą pochwalić się tak wysoką jakością obrazu.

Call of Duty 4 zaledwie w rozdzielczości 600p - ilustracja #1

Niedawno wyszło na jaw, że do hitów tych należy m.in. Halo 3, które wbrew obiegowej opinii renderowane jest w natywnej rozdzielczości 640p (1152 na 640 pikseli), podbijanej do 720p przez next-gena Microsoftu. Z kolei ostatnio czytelnicy jednego z zachodnich forów odkryli, że podobną cechą charakteryzuje się również ostatnia strzelanka Activision, Call of Duty 4.

FPS w wydaniu na X360 i PS3 stworzony został we wzbogaconym o efekt dwukrotnego wygładzania krawędzi standardzie 600p (1024 na 600 pikseli), przez co ma on niewiele wspólnego z szeroko pojętym High Definition. Nie zniechęca to jednak branżowych recenzentów, którzy rozpływają się nad oprawą wizualną czwartej odsłony wojennego cyklu, wystawiając opisywanej grze noty bliskie ideału (średnia ocen CoD 4 wynosi aktualnie 95%, wg serwisu GameRankings.com), a klienci, którym zależy na podziwianiu jeszcze ładniejszej grafiki, decydują się na zakup pecetowej edycji shootera.