BioWare pracuje nad trybem gry wieloosobowej dla cyklu Dragon Age?
Portal Kotaku, powołując się na tajnego informatora, podał do wiadomości, że w BioWare trwają prace nad trybem gry wieloosobowej dla serii Dragon Age. Multiplayer ma zostać oparty na systemie areny i działać na oddzielnym silniku, jednak nie wiadomo w jakiej formie zostanie udostępniony.
Krystian Machnik
Z nieoficjalnych informacji pozyskanych przez serwis Kotaku wynika, że cykl Dragon Age doczeka się trybu multiplayer. Przy okazji poznaliśmy kilka szczegółów, jednak ze względu na nieznane źródło tych doniesień, należy je traktować z dystansem.
Ze skąpych informacji wynika, że tryb wieloosobowy zostanie prawdopodobnie oparty na systemie areny, który niedawno wykorzystał CD Projekt RED w aktualizacji 2.0 dla gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów. Rozgrywka w arenie polega na walce z kolejnymi falami przeciwników, za pokonanie których otrzymuje się punkty. Naprzeciw siebie będą stawały dwie drużyny, z czego w skład jednej wejdą rycerze, magowie czy łotrzy, a po przeciwnej smoki. Walka ma odbywać się zarówno w trybie PvP, czyli gracz kontra gracz, jak i PvE, w którym zmierzymy się z przeciwnikami sterowanymi przez komputer.

Informator portalu Kotaku nie jest pewien, w jaki sposób tryb wieloosobowy miałby zostać wydany: jako część kolejnej odsłony serii, czy w formie dodatku DLC dostępnego do pobrania. Ponoć powstaje on na silniku Frostbite 2 autorstwa studia EA DICE (twórcy Battlefield 3). Podobne rozwiązanie zastosowano choćby w najnowszym Medal of Honor, który w trybie dla pojedynczego gracza wykorzystywał wysłużonego Unreal Engine 3, z kolei w multiplayerze działał na pierwszej wersji Frostbite.
Przypomnijmy, że pierwsze plotki na ten temat pojawiły się już w kwietniu bieżącego roku, kiedy zagraniczne czasopismo Official PlayStation Magazine podało, że trwają prace nad Dragon Age III, w którym ma znaleźć się tryb dla wielu graczy. Jak dotąd, nikt ze studia BioWare nie potwierdził tych doniesień.

Dragon Age: Inkwizycja
Dragon Age: Inquisition
Data wydania: 18 listopada 2014
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- BioWare
- EA / Electronic Arts
- multiplayer
- Dragon Age (marka)
- PC
- X360
- PS3
Komentarze czytelników
zanonimizowany431140 Legend
@TobiAlex [ gry online level: 58 - Senator ]: oj nie, akurat AC2 ma lepsza fabule niz Brotherhood :) AC:R nie ukonczylem jeszcze, wiec sie nie wypowiem.
Generalnie zas - AC nie cierpi przez multi imo.
wcogram Generał
Nie realne do wykonania. 1 gra na 2 silnikach różnych od siebie w 100%.
Medal of Honor multi oparty był na FB1.5 jak wszystkie gry od DICE od BC2.
Wpychanie na siłę trybu multi polegającego na atakowaniu hord przeciwników lub bronieniu się przed nimi solo lub grupie są słabe rynek jest już tym coraz bardziej przesycony i znudzony.
A.l.e.X Legend

BioWare i Dragon Age II to tak jakby przystojny facet co noc wracał z piękną kobietą do domu (powiedzmy z klubu), a raz przyszedł z mężczyzną, bo trochę za dużo wypił, a dopiero rano otworzył oczy ze zdziwienia. Tak samo reaguje BioWare jak ludzie wypowiadają się na temat Dragon Age II, o nie mówcie nie podoba wam się ?, dlaczego ?, przecież było tak dobrze tak inaczej :]
zanonimizowany653201 Legend
Medal of Honor multi oparty był na FB1.5 jak wszystkie gry od DICE od BC2.
O ile dobrze pamiętam to Bad Company 1 = Frostbite 1.0,
BF 1943, Bad Company 2 = 1.5,
Battlefield 3 = Frostbite 2.0
Przed BC1 korzystali z jakiegoś archaicznego silnika, który wywodził się jeszcze z jakiejś wyścigówki od nich ;)
zdaje się, że z tej -> https://www.gry-online.pl/gry/rallisport-challenge/z1665#pc