Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 listopada 2008, 11:10

autor: Jiker

Bardzo dobre wyniki finansowe firmy Konami

Japoński koncern Konami podzielił się z nami raportem finansowym za sześciomiesięczny okres zakończony we wrześniu 2008 roku. Firma zdołała wypracować w tym czasie niezwykły, bo ponad 90% wzrost zysków w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. W dużym stopniu przyczyniła się do tego bardzo dobra sprzedaż gier z cyklu Metal Gear, a w szczególności Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots.

Japoński koncern Konami podzielił się z nami raportem finansowym za sześciomiesięczny okres zakończony we wrześniu 2008 roku. Firma zdołała wypracować w tym czasie niezwykły, bo ponad 90% wzrost zysków w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. W dużym stopniu przyczyniła się do tego bardzo dobra sprzedaż gier z cyklu Metal Gear, a w szczególności Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots.

W okresie od kwietnia do września Konami zdołało sprzedać produkty za ponad 1,5 miliarda dolarów, co oznacza blisko 10% wzrost w stosunku do tego samego okresu w roku 2007. Odpowiednie prowadzenie firmy przyczyniło się w efekcie do wypracowania zysków w wysokości 123 milionów dolarów. Raport nie podaje szczegółowych wyników, lecz możemy w nim przeczytać, że największy udział w osiągnięciu przez firmę tak dobrych rezultatów mają produkcje z cyklu Metal Gear, które sprzedały się w okresie od czerwca do września w liczbie 4,33 milionów sztuk. Do sklepów powędrowały wówczas 4 miliony egzemplarzy samego Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots, z czego duża część znalazła już nabywców.

W sumie, w owym czasie Konami zdołało sprzedać 11,75 milionów egzemplarzy gier. Oznacza to zatem, że cykl Metal Gear stanowi ponad 1/3 tego wyniku. Nie dziwi więc fakt, że platformą, która przynosi japońskiemu koncernowi największe przychody jest PlayStation 3 (w omawianym czasie 38% całej sprzedaży). Pozostałymi pozycjami Konami, które wypracowały najlepsze wyniki są wydane tylko w Japonii Quiz Magical Academy, a także popularne na całym świecie serie Dance Dance Revolution oraz Winning Eleven/Pro Evolution Soccer (która sprzedała się już w 48-milionowym nakładzie).

W podsumowaniu raportu możemy przeczytać, że głównym celem Konami pozostanie w najbliższym czasie skupienie się na europejskim i amerykańskim rynku gier konsolowych, charakteryzującymi się stabilnym wzrostem, w przeciwieństwie do japońskiego. Jak widać, światowy kryzys nie robi na Konami większego wrażenia. Stąd też nowe plany koncernu, a wśród nich nie tylko produkcja gier komputerowych i konsolowych, ale także karcianek, komiksów oraz innych produktów związanych z rynkiem elektronicznej rozrywki (m.in. figurek).