Baldur’s Gate 3 staje się jeszcze lepszy; nowa aktualizacja przyniosła 300 poprawek [Aktualizacja: mały hotfix]
Baldur's Gate 3 dostał nowy hotfix, który naprawia około 300 błędów. Larian Studios zapewnia, że intensywnie pracuje nad wersją gry przeznaczoną na PS5.
![Baldur’s Gate 3 staje się jeszcze lepszy; nowa aktualizacja przyniosła 300 poprawek [Aktualizacja: mały hotfix], źródło grafiki: Larian Studios.](https://cdn.gracza.pl/i/h/22/429219817.jpg)
AKTUALIZACJA: Larian Studios przygotowało nowego, drobnego hotfixa. Poprawka usuwa problem ze zbyt dużymi zapisami stanu gry (teraz ich „waga” może być dowolna). Deweloper reaktywował też funkcję cross-save, która powinna już działać poprawnie w oczekiwaniu na wrześniową premierę edycji na PS5. Więcej szczegółów znajdziecie w podlinkowanym wpisie na Steamie.
Larian Studios wypuściło dzisiaj drugi „hotfix”, który wprowadza do Baldur’s Gate 3 około 300 poprawek i ulepszeń. Ogłaszając aktualizację, twórcy podziękowali graczom za przekroczenie liczby 800 tysięcy osób jednocześnie bawiących się na Steamie.
Baldur’s Gate 3 – nowa aktualizacja
Jak już wspomniano, deweloperzy naprawili kilkaset napotykanych przez graczy usterek. Wśród nich są różne błędy związane z gameplayem, interfejsem, silnikiem, przerywnikami filmowymi czy trybem kooperacji. Poniżej przytoczymy jedynie kilka przykładów rozwiązanych problemów. Pełny spis poprawek można znaleźć na Steamie.
Ogólne:
- naprawiono błąd, przez który zacinał się dialog;
- wyeliminowano rzadki błąd związany z przenoszeniem przedmiotów.
Tryb kooperacji:
- usunięto usterkę, która powodowała wyciszanie dialogów w co-opie.
Gameplay:
- gnomy-czarodzieje mają już majtki na swoim miejscu;
- nekromanci powinni już dołączać do walki z Ketheric.
Interfejs:
- usunięto numer wersji, który znajdował się pod minimapą;
- poprawiono stabilność, zapobiegając możliwym usterkom i błędom przy zapisywaniu gry.
Silnik:
- naprawiono problem z renderowaniem na Vulkanie w trakcie minimalizowania gry;
- dodano kolejne serwery sieciowe i obsługę ich skalowania.
Przerywniki filmowe:
- usprawniono opcję pauzy i wyeliminowano przedłużającą się ciszę w ponad 200 dialogach;
- postacie nie zasłaniają już kadru kamery podczas niektórych sekwencji.
Warto zaznaczyć, że Larian Studios wspomniało w komunikacie o intensywnych pracach nad wydaniem Baldur’s Gate 3 na PlayStation 5. Przypomnijmy, że posiadacze konsoli Sony będą mogli wypróbować tę zachwalaną grę już 6 września – wtedy, kiedy do sklepów trafi również Starfield.
Wspomnijmy również, że do jutra do godziny 15:00 gracze mają szansę na zdobycie darmowego egzemplarza Baldur’s Gate 3. Wystarczy ułożyć jedną zwrotkę piosenki i opublikować ją pod odpowiednim postem GOG-a w mediach społecznościowych.
- Baldur’s Gate 3 - poradnik do gry
- Czy da się grać w Baldur's Gate 3 poniżej minimalnych wymagań sprzętowych? Sprawdziliśmy to

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- patche i aktualizacje
- Larian Studios
- gry RPG
- Baldur's Gate (marka)
- PC
Komentarze czytelników
Jiolein Legionista
Poprawki muszą być, to nie tetris, tylko gra AAA 2023, niesamowicie rozbudowana z zaawansowanym i skomplikowanym silnikiem i mechanizmami. Nawet bym powiedział, ze po Cp77, gdyby nie bylo poprawek, to poczuł bym że nie dbają o mój komfort gracza. Wydali genialny produkt i grywalny, co ostatnie lata pokazują, nie należy do normalnego podejscia do gry. Dawać te hotfixy, bo zanim przejdę gre to dzięki łatkom nawet nie zauważę problemów;)
MANTISTIGER Generał

Ja zauważyłem takie błędy: że niektóre dialogi wampira lub gitajanki albo są nie prztumaczone albo są po agielsku albo wogóle nie ma napisów nawet po agielsku. Gram łowcą ze zwierzęcym towarzyszem ( wilk) który zacina się na każdym kroku nie podąża za drużyną automatycznie muszę ręcznie go prowadzić do drużny co jest irytujące. Kiedy pokonałem wiedzmę i wybieram nagrody od niej gra nie pozwala mi nic wybrac bo okiena nachoodzą na siebie i nie mogę ich zamknąć muszę wczytać od nowa i wybrać inną opcję w dialogu. Kiedy wybieram atut mistrzostwo broni mam do wyboru zanaczyć cztery bronie gra z atomatu zazacza wszystkie nie można wybrać sobie dowolnych.
NoriK Chorąży
Nie można usuwać z party postaci, którą stworzył ziomek w coopie, przez co zablokowaliśmy sobie sporo questów towarzyszy. Dość często tura jednego mobka trwa zdecydowanie dłużej niż powinna. Co naprawiono? Pitok C i pitok D nie prześwitują przez ubrania.
CzyCieBoli Konsul
Panie Macieju
"Poprawka usuwa problem ze zbyt dużymi zapisami stanu gry"
brzmi dwojako, jakby naprawili i zmniejszyli rozmiar sejwów albo pozbyli się błędu. Usunęli limit wielkości zapisu brzmi konkretniej :P
Pietrekursa Chorąży
ja błagam żeby mi oznaczyli każdy przedmiot questowy bo zadania psują się tak samo jak i w divinity 1 tu ominiesz coś tu rozłozysz na alchemi i dupa questa nie da sie dokończyc