Jeden z fanów Baldur’s Gate 3 opracował modyfikację, która pozwala na zabawę z czterokrotnie liczniejszą drużyną.
Baldur's Gate III okazało się gigantycznym sukcesem, a gracze i media branżowe rozpływają się w zachwytach. Jeszcze się jednak taki nie urodził, co by wszystkim dogodził, więc nie brakuje osób, które pragną zmienić niektóre elementy gry. W przypadku BG3 jest to możliwe, bo produkcja oferuje narzędzia moderskie. Zrobić z nich użytek postanowił jeden z fanów o ksywce SildurFX, który zapragnął bardziej licznej drużyny.
Jego modyfikacja nosi tytuł Party Limit Begone i robi dwie rzeczy:
Oczywiście korzystając z moda należy się przygotować na duży chaos w trakcie bitew, ale projekt jest bardzo atrakcyjny dla osób, które z bólem serca musiały pominąć niektóre postacie, bo nie zmieściły się w oryginalnym limicie drużyny.
Jak zainstalować modyfikację Party Limit Begone?
Mod zmienia mocno zakodowane ograniczenia silnika gry, więc jego instalacja jest trochę bardziej skomplikowana niż typowych modyfikacji do BG3.
W grze, jeśli już masz 4 towarzyszy, to wpierw musisz jednego odprawić – to odblokuje limit i pozwoli Ci na zabawę z 16 kompanami.
Dodatkowo, jeśli bawisz się w multiplayerze z modem, to musisz stworzyć nowe lobby i tam ustawić wyższy limit. Dopiero potem załaduj save’a.
Party Limit Begone to nie jedyna modyfikacja pozwalająca zaszaleć w Baldur’s Gate 3.
Warto zwrócić także uwagę na:
Wszystkie te mody czynią rozgrywkę znacznie łatwiejszą, więc rekomendujemy, aby zacząć się nimi bawić dopiero po przynajmniej jednokrotnym ukończeniu kampanii. W innym wypadku możecie sobie popsuć zabawę, czyniąc ją zbyt łatwą.
Wersja 1.0 Baldur’s Gate 3 ukazała się na PC 3 sierpnia. Posiadacze konsoli PlayStation 5 na swoje wydanie poczekają do 6 września. Twórcy pracują również nad edycją na Xboksa Series S i Xboksa Series X, ale na razie nie są gotowi podać terminu jej premiery, gdyż natknęli się na spore problemy techniczne.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
10

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.