Australia kolejną nacją w Sid Meier's Civilization VI
Studio Firaxis Games doda Australię jako następny grywalny kraj w strategii Sid Meier's Civilization VI. Na czele narodu stanie John Curtin, a unikalną jednostką bojową będzie piechota Diggers. Dodatkowo południowcy otrzymają wiele bonusów związanych z budową i walką na wybrzeżach.
Krzysztof Sobiepan
Seria Sid Meier's Civilization znana jest z długofalowych planów rozwoju każdej produkcji i najnowsza odsłona uznanej strategii turowej – Sid Meier's Civilization VI – nie jest tu wyjątkiem. Pod koniec zeszłego roku mogliśmy się cieszyć dodaniem do gry Polski jako grywalnej nacji. Studio Firaxis Games nie zwalnia tempa i już zapowiedziało kolejny kraj, który dołączy do międzynarodowych potyczek – Australię. Jej dyplomatycznym przedstawicielem będzie John Curtin – premier tego kraju podczas II wojny światowej. Unikalna umiejętność tego dowódcy – Cytadela Cywilizacji – pozwoli z łatwością wzmocnić obronność tego kraju tuż po agresji najeźdźców. Gdy Australia stanie się celem wojny zaczepnej ze strony innej nacji lub gdy wyzwoli swoje miasto uzyska znaczną premię do produkcji.

Jak wie każdy amator nauk geograficznych, kontynent australijski zaludniony jest najgęściej w nadmorskich okolicach. Fakt ten został oddany także w Cywilizacji, ponieważ większość unikalnych bonusów tego narodu wynika z obecności blisko „wielkiej wody”. Umiejętność „Antypody” sprawi, że budowane na wybrzeżu miasta otrzymają dodatkowe miejsca mieszkalne, a wznoszone nad morzem dzielnice zyskają większe przychody. Piechota tego kraju zastąpiona zostanie jednostką Digger w rozpoznawalnych kapeluszach. „Australijscy chłopcy” także lubują się w oceanie i zyskają dodatkową siłę bojową podczas walk przy linii brzegowej oraz poza własnym terytorium. Unikalnym ulepszeniem hexa będzie zaś gospodarstwo hodowlane, które zostanie udostępnione wraz z opracowaniem idei gildii. Pola wzmocnione tym budynkiem zapewnią przypływ jedzenia oraz produkcji, a dodatkowo będą mogły poprzez kulturę odbierać terytorium należące do innych cywilizacji.
Dodanie Australii jest częścią większej inicjatywy ze strony twórców, pod nazwą “Australian Summer 2017 Update”. Dzięki kolejnej darmowej łatce w grze zagoszczą narzędzia moderskie i zostanie dodane zapowiadane wcześniej wsparcie dla Warsztatu Steam. W trybie wieloosobowym gracze będą w końcu mogli tworzyć grupy ze znajomymi i wspólnymi siłami walczyć z przeciwnikami SI lub ludzkimi oponentami.
Na ten moment nie jest znana cena oraz dokładny termin premiery płatnego dodatku z Australią w roli głównej. Biorąc pod uwagę tytuł aktualizacji, nastąpi to jednak niedługo („australijskie lato” na południowej półkuli trwa jeszcze zaledwie przez tydzień). Co do ceny, poprzednie DLC z Królową Jadwigą kosztowało 4,99 euro (ok. 22 zł), więc najprawdopodobniej za podobną kwotę będzie można poznać się z Johnem Curtinem.
- Recenzja gry Sid Meier's Civilization VI - o jedną turę od ideału
- Sid Meier's Civilization VI - kompendium wiedzy
- Oficjalna strona gry Sid Meier's Civilization VI

Cywilizacja 6
Sid Meier's Civilization VI
Data wydania: 21 października 2016
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- DLC i dodatki
- Civilization (marka)
- Firaxis Games
- grand strategy games
- PC
Komentarze czytelników
SiLNOR3KI Legionista
Myślę, że jeszcze rok, półtora i dodadzą wszystko co wycięli z tej gry, plus może 1-2 dodatki a wtedy się kupi w przecenie na Steam. Tak zrobiłem z CIV 5, cierpliwość się przydaje...
Runnersan Senator
Trzeba poczekać na 4 DLC, żeby przypadkiem ktoś nie dostał za free jakiejś rozbudowanej wersji/dodatku, bo przypadkiem kupił droższą wersję na premierę.
Sinic Legend
Krajow na swiecie calkiem sporo, aktualnych i historycznych, wiec mogą wprowadzać te "dodatki" jeszcze długo.
Pozniej pelna cena tego wszystkiego to będzie może i 200 euro za 1 gre (albo i więcej) a w "promocji" za może te 2-3 lata da się ja kupic za 20, czyli cene gry.
Ale raczej nie wcześniej patrząc co się dzieje z EU IV przykładowo czy CK II, gry które mnie chociażby interesują ale wciąż wydawca nie chce zrezygnować z zarabiania na "dodatkach" do popularnej produkcji.
WrednySierściuch Senator

Jak rany co za dno.
DNO
jak można dać Australię, kraj który na innej popularnej stronie podsumowano: White European Australia is a mighty 116 years old and we built the Big Pineapple! And the Big Merino! You just try finding an older and more culturally significant civilisation.
Zresztą walić że wybrano akurat Australię - jakim cudem całkowicie pominięto kulturę Aborygenów którzy tam siedzieli jakieś kilkadziesiąt tysięcy lat?
Australię odkryto w 1768
Skolonizowano głównie w XIX wieku
Kraj Australia powstał jednak dopiero w 1901
W międzyczasie wybito kilkaset tysięcy aborygenów (bo się pętali pod nogami)
+ w bardziej współczesnych czasach
Rządy Australii aż do połowy lat 60. XX wieku stosowały wobec Aborygenów politykę przymusowej asymilacji i dopiero wtedy wykreślono ich z oficjalnej Księgi Flory i Fauny (uznając ich za ludzi – stworzenia posiadające wolną wolę, zdolność logicznego myślenia oraz tzw. wyższą świadomość – i przyznając im prawa obywatelskie) tego kraju
Dopiero od 1984 mają pełnię praw wyborczych.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Aborygeni_australijscy
Czyli Civ6 dokłada kolejną cegiełkę do "kopania Aborygenów"
btw obecnie Australia to jedno z niewielu państw na świecie(oprócz Chin i Korei Północnej) gdzie wprowadzono Centralny Ogólnopaństwowy Filtr internetowy (cenzurę internetu)
W Australii zakazane są też "filmy" gdzie aktorki mają małe cycki!
Generalnie "biała Australia" to gówno warty faszystowski kraj na końcu świata, który nie ma ŻADNYCH osiągnięć "cywilizacyjnych". U licha nawet Madagaskar, Białoruś czy Ukraina by się bardziej nadawała
Dodanie akurat Australii jest wprost śmiechu warte -.-'
zanonimizowany779578 Generał
Gdzieś dorwałem info że będzie kosmiczny dodatek i to będzie pierwszy duży dodatek tylko słowo kosmiczny jest w sensie coś ala Byond Eerth.