AI w Civilization 6 ma obsesję na punkcie nauki w wyniku nieudanej aktualizacji
Fani odkryli, że aktualizacja do Sid Meier's Civilization VI wprowadziła zmiany do AI, które sprawiają, że sztuczna inteligencja ma obsesję na punkcie rozwoju naukowego.

Od pewnego czasu sztuczna inteligencja w turowej strategii Sid Meier's Civilization VI zachowuje się bardzo dziwnie. Gracze zauważyli obsesyjną wręcz skłonność AI do priorytetyzowania postępu naukowego kosztem innych sfer rozwoju państw. Fani wreszcie odkryli, co jest tego powodem – okazuje się, że odpowiada za to skromna zmiana w jednym z plików, wprowadzona przez aktualizację.
Graczom sporo czasu zajęło odkrycie, co dokładnie jest nie tak ze sztuczną inteligencją. Dopiero niedawno znaleźli powód tych problemów. Okazuje się, że w pliku Victories.xml zwiększono wartość znaczenia nauki dla AI do 150%. Wskaźnik pozostaje aktywny przez wszystkie fazy rozgrywki. W rezultacie kompletnie przyćmione zostały inne elementy ważne dla państw, takie jak złoto czy wiara.
Z tymi zmianami AI nie rozwija prawidłowo swoich wojsk, przez co traci początkowe bonusy i ma duże problemy z odzyskaniem zdolności wojennej w późniejszych fazach, jak również staje się łatwym celem dla barbarzyńców. Wielcy naukowcy są błyskawicznie rozchwytywani przez nacje kierowane przez sztuczną inteligencję, a wydatki na naukę są tak duże, że nie mogą pomagać innym krajom w przypadkach katastrof.
Zmiana ta została wprowadzona na tyle niedbale, że nawet rozwój naukowy nie przebiega właściwie, pomimo tego jak ważna stała się ta sfera dla AI. Sztuczna inteligencja inwestuje bowiem jak szalona w jedne dziedziny, a zapomina na długi czas o innych.
Jak naprawić AI w Sid Meier's Civilization VI
Na razie nie wiadomo, czy Firaxis poprawi ten błąd. Na szczęście gracze nie muszą czekać na deweloperów. Wystarczy, że w pliku Victories.xml znajdziecie fragment:
<Row ListType="ClassicalYields" Item="YIELD_SCIENCE" Value="150"/>
…i zmienicie „150” na niższą liczbę. Dla zrównoważonej rozgrywki zalecane jest „15”, natomiast jeśli chcecie, aby AI kładła duży nacisk na naukę, ale nie kosztem ignorowania pozostałych elementów, to zmieńcie wartość na „30” lub „40”.
Warto także rozważyć usunięcie następujących ustawień.
<Row ListType="ClassicalDistricts" Item="DISTRICT_CAMPUS" Favored="true"/>
<Row ListType="ClassicalDistricts" Item="DISTRICT_THEATER" Favored="true"/>
To również zmiany z niedawnej aktualizacji. Powodują one, że strategie rozwoju różnych cywilizacji stają się bardziej podobne, co zmniejsza różnorodność rozgrywki.
- Oficjalna strona gry Civilization VI
- Poradnik do gry Civilization VI
- Recenzja gry Civilization VI – o jedną turę od ideału
Więcej:Twórcy Battlefield 6 „naprawili” tempo meczów. Fani publikują listę 10 przykazań i grożą odejściem

Cywilizacja 6
Sid Meier's Civilization VI
Data wydania: 21 października 2016
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
Hero Of Olympus Pretorianin
Podobny. Wtedy był "czeski błąd" zamiast YIELD bylo wpisane YEILD
Cainoor Legend

Deweloperzy Civki za duzo naogladali sie Potato i wyszlo im, ze wiekszosc gier mozna wygrac wyscigiem naukowym ;)
Necross123 Konsul
A się dziwiłem, czemu większość cywilizacji (w tym nastawione na dominację (no, może oprócz Czyngis Chana) się skupia za bardzo na nauce. Wielcy naukowcy za szybko znikają (ledwo co wkraczamy na średniowiecze, często to właśnie naukowiec jest o jedną-dwa epoki dalej (wskutek czego często trudno złapać pożądanego naukowca (zwłaszcza gdy mowa o Abu Al-Qasim Al-Zahrawiego, który jest jedynym naukowcem przydatnym do dominacji) , a reszta (kupcy, admirałowie, pisarze, inżynierowie) często stoją z tyłu).
Szkoda, że na konsolach nie można tego zmienić i trzeba czekać do aktualizacji.
Col.jops Junior
Widać to wyraźnie w trybie zombie. SI nawet w średniowieczu w miastach nie miało murów a armia słaba. Wystarczyło pojawienie się zombie z poziomem mutacje 50 i po jakimś czasie zostały im tylko stolice...
Legalizex Generał
Właśnie ostatnio grałem i się dziwiłem dlaczego wszyscy tak cisną tę naukę i około 1000 roku jeden typ już wchodził w epokę przemysłową. Żeby dorównywać najlepszym przeciwnikom musiałem prioretyzować budowę kampusów wszędzie.