AI w Civilization 6 ma obsesję na punkcie nauki w wyniku nieudanej aktualizacji

Fani odkryli, że aktualizacja do Sid Meier's Civilization VI wprowadziła zmiany do AI, które sprawiają, że sztuczna inteligencja ma obsesję na punkcie rozwoju naukowego.

Adrian Werner

AI w Civilization 6 ma obsesję na punkcie nauki w wyniku nieudanej aktualizacji.
AI w Civilization 6 ma obsesję na punkcie nauki w wyniku nieudanej aktualizacji.

Od pewnego czasu sztuczna inteligencja w turowej strategii Sid Meier's Civilization VI zachowuje się bardzo dziwnie. Gracze zauważyli obsesyjną wręcz skłonność AI do priorytetyzowania postępu naukowego kosztem innych sfer rozwoju państw. Fani wreszcie odkryli, co jest tego powodem – okazuje się, że odpowiada za to skromna zmiana w jednym z plików, wprowadzona przez aktualizację.

Graczom sporo czasu zajęło odkrycie, co dokładnie jest nie tak ze sztuczną inteligencją. Dopiero niedawno znaleźli powód tych problemów. Okazuje się, że w pliku Victories.xml zwiększono wartość znaczenia nauki dla AI do 150%. Wskaźnik pozostaje aktywny przez wszystkie fazy rozgrywki. W rezultacie kompletnie przyćmione zostały inne elementy ważne dla państw, takie jak złoto czy wiara.

Z tymi zmianami AI nie rozwija prawidłowo swoich wojsk, przez co traci początkowe bonusy i ma duże problemy z odzyskaniem zdolności wojennej w późniejszych fazach, jak również staje się łatwym celem dla barbarzyńców. Wielcy naukowcy są błyskawicznie rozchwytywani przez nacje kierowane przez sztuczną inteligencję, a wydatki na naukę są tak duże, że nie mogą pomagać innym krajom w przypadkach katastrof.

Zmiana ta została wprowadzona na tyle niedbale, że nawet rozwój naukowy nie przebiega właściwie, pomimo tego jak ważna stała się ta sfera dla AI. Sztuczna inteligencja inwestuje bowiem jak szalona w jedne dziedziny, a zapomina na długi czas o innych.

Jak naprawić AI w Sid Meier's Civilization VI

Na razie nie wiadomo, czy Firaxis poprawi ten błąd. Na szczęście gracze nie muszą czekać na deweloperów. Wystarczy, że w pliku Victories.xml znajdziecie fragment:

<Row ListType="ClassicalYields" Item="YIELD_SCIENCE" Value="150"/>

…i zmienicie „150” na niższą liczbę. Dla zrównoważonej rozgrywki zalecane jest „15”, natomiast jeśli chcecie, aby AI kładła duży nacisk na naukę, ale nie kosztem ignorowania pozostałych elementów, to zmieńcie wartość na „30” lub „40”.

Warto także rozważyć usunięcie następujących ustawień.

<Row ListType="ClassicalDistricts" Item="DISTRICT_CAMPUS" Favored="true"/>

<Row ListType="ClassicalDistricts" Item="DISTRICT_THEATER" Favored="true"/>

To również zmiany z niedawnej aktualizacji. Powodują one, że strategie rozwoju różnych cywilizacji stają się bardziej podobne, co zmniejsza różnorodność rozgrywki.

  1. Oficjalna strona gry Civilization VI
  2. Poradnik do gry Civilization VI
  3. Recenzja gry Civilization VI – o jedną turę od ideału
Sid Meier's Civilization VI

Cywilizacja 6

Sid Meier's Civilization VI

PC PlayStation Xbox Mobile Nintendo
po premierze

Data wydania: 21 października 2016

Informacje o Grze
7.8

GRYOnline

7.8

Gracze

8.6

Steam

8.9

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

15

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2021-07-15
17:27

Hero Of Olympus Pretorianin

Podobny. Wtedy był "czeski błąd" zamiast YIELD bylo wpisane YEILD

Komentarz: Hero Of Olympus
2021-07-15
17:54

Cainoor Legend

Cainoor

Deweloperzy Civki za duzo naogladali sie Potato i wyszlo im, ze wiekszosc gier mozna wygrac wyscigiem naukowym ;)

Komentarz: Cainoor
2021-07-15
20:56

Necross123 Konsul

A się dziwiłem, czemu większość cywilizacji (w tym nastawione na dominację (no, może oprócz Czyngis Chana) się skupia za bardzo na nauce. Wielcy naukowcy za szybko znikają (ledwo co wkraczamy na średniowiecze, często to właśnie naukowiec jest o jedną-dwa epoki dalej (wskutek czego często trudno złapać pożądanego naukowca (zwłaszcza gdy mowa o Abu Al-Qasim Al-Zahrawiego, który jest jedynym naukowcem przydatnym do dominacji) , a reszta (kupcy, admirałowie, pisarze, inżynierowie) często stoją z tyłu).

Szkoda, że na konsolach nie można tego zmienić i trzeba czekać do aktualizacji.

Komentarz: Necross123
2021-07-15
22:15

Col.jops Junior

Widać to wyraźnie w trybie zombie. SI nawet w średniowieczu w miastach nie miało murów a armia słaba. Wystarczyło pojawienie się zombie z poziomem mutacje 50 i po jakimś czasie zostały im tylko stolice...

Komentarz: Col.jops
2021-07-16
02:07

Legalizex Generał

😱

Właśnie ostatnio grałem i się dziwiłem dlaczego wszyscy tak cisną tę naukę i około 1000 roku jeden typ już wchodził w epokę przemysłową. Żeby dorównywać najlepszym przeciwnikom musiałem prioretyzować budowę kampusów wszędzie.

Komentarz: Legalizex

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl