Civilization 6 - rodzaje map, zobacz różnice w przejrzysty sposób
Jeden z użytkowników forum Reddit stworzył ilustracje obrazujące wygląd każdego z typów map w Sid Meier’s Civilization 6. Obrazki pomagają określić realny kształt terenu przed rozpoczęciem zabawy.
Bartosz Świątek

W SKRÓCIE:
- jeden z graczy przygotował ilustracje obrazujące archetypy map w Cywilizacji VI;
- w grze widzimy tylko nazwę i niewiele mówiącą ikonkę, dlatego screeny pozwalają lepiej rozeznać się w kształcie lokacji przed rozpoczęciem rozgrywki;
- inny użytkownik stworzył mapę świata gry, która wygląda, jak te z atlasu.
Gdy rozpoczynamy nową rozgrywkę w Sid Meier’s Civilization VI, możemy wybrać jedną z map (liczba dostępnych opcji zwiększała się, w miarę jak gra była rozwijana przez deweloperów). Jednak ich opisy oraz ikony są dość lakoniczne – nie mówią za wiele o kształcie. Użytkownik forum Reddit o ksywie DahakaMVl poświęcił cztery godziny, by stworzyć ilustracje wszystkich lokacji widzianych z lotu ptaka. Na obrazkach widać ogólne ukształtowanie terenu (w niektórych przypadkach dość fantazyjne), a także to, jaka jego część jest zajmowana przez wodę.
Civilization 6 – kształt poszczególnych map












Jeśli nie widzicie czegoś wyraźnie, pod tym adresem znajdziecie plik w bardzo wysokiej rozdzielczości (8600x100000 pikseli). Dla porównania – poniżej screen z gry, na którym widać wspomniane już ikony wybierane przez użytkownika przy rozpoczynaniu zabawy. Trzeba przyznać, że zestawienie z forum Reddit pozwala lepiej zrozumieć, na jakiej mapie przyjdzie nam grać.

Civilization 6 - losowość mapy, czyli działanie Shuffle
Osobnym wątkiem są lokacje losowe, czyli tworzone z wykorzystaniem funkcji Shuffle. Według analizy przeprowadzonej przez użytkownika Steama, algorytm, który tworzy lokacje tego typu nie jest całkowicie losowy. Zamiast tego program wykorzystuje fragmenty innych archetypów (40% Fractal, 30% Island Plates i 30% Continents).
Civilization 6 – ambitna mapa Internauty
Skoro jesteśmy już przy mapach w Civilization 6 – poniżej stworzona przez pewnego Internautę ilustracja prezentująca świat, na którym toczyła się jego rozgrywka (grał Stanami Zjednoczonymi i osiągnął zwycięstwo kulturowe). Obrazek powstał dzięki naniesieniu na screen z gry elementów z prawdziwych map znalezionych w sieci (w ten sposób powstały wizualizacje gór, rzek i inne detale). Twórca połączył to wszystko w jedną całość, wykorzystując program PaintNET.
- Recenzja gry Civilization VI – o jedną turę od ideału
- Civilization VI – poradnik
- Civilization VI – strona oficjalna

Cywilizacja 6
Sid Meier's Civilization VI
Data wydania: 21 października 2016
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
luckymike11 Konsul

Ciekawy news i fajna inicjatywa. Najczęściej gram na kontynentach ponieważ dają mi najwięcej frajdy. Mamy sporo miejsca do ekspansji a dzięki żegludze poznajemy frakcję na innym kontynencie.
PS.
Ale mam pytanko do Redaktorów lub Forumowiczów. O co chodzi z tym dopasowaniem Państw do mapy w CIV6? Czyli mam rozumieć, że generowane mapy w CIV6 przypominają połączone realne Państwa świata?
Necross123 Konsul
Dość interesująca wiadomość. Dobrze, że się pojawił ten news, bo się zastanawiałem, jak wyglądają inne mapy jak Kontynenty, Fraktale czy też Pochylona oś bądź Morze śródlądowe.
Potwierdzam, fajna inicjatywa, gdyż dzięki temu mniej więcej wiemy, jak są ułożone mniej więcej mapy (szkoda tylko, że nie widać, gdzie są ułożone góry, gdyż niekiedy góry potrafią skutecznie zablokować drogę, zwłaszcza w mapach pokroju Strzaskanego fraktalu)
Sam często gram na Mieszanej mapie (oczywiście na jak największym) i dziwię się, że takie wyniki wyszły. Mi mieszane wychodzą różne (raz albo 2 razy mi się trafiła typowo wyspiarska mapa (podczas gry Wielka Kolumbia-Scytia i Anglia-Australia), innym razem mapa prawie Kontynenty (gra Mali-Macedonia) z jednym ale - przejście na drugi kontynent (w moim wypadku Macedonią) można było jedynie płytką wodą w górnej części mapy w jednym miejscu.