Assassin’s Creed: Shadows dostał za darmo nowe zadanie i sojusznika. Ubisoft wprowadził także kilka wyczekiwanych przez graczy funkcji
Assassin’s Creed: Shadows otrzymał za darmo nową porcję świeżej zawartości, w tym zadanie i sojusznika. Tego ostatniego możecie kojarzyć z Critical Role.

Aktualizacja #4 (3 lipca, godz. 15:22)
Ubisoft w pełni naprawił problem związany z kluczami Animusa znikającymi z kont graczy. Po zresetowaniu gry każdy powinien mieć taką ich liczbę, jaką faktycznie zebrał.
Aktualizacja #3 (27 czerwca, godz. 17:30)
Ubisoft poinformował na Discordzie, że dotarły do niego zgłoszenia dotyczące kluczy Animusa znikających z kont graczy AC: Shadows. Firma wdrożyła już poprawkę, aby tak się nie działo, a obecnie pracuje nad tym, aby każda osoba miała tyle kluczy, ile powinna.
Aktualizacja #2 (25 czerwca, godz. 16:42)
Patch 1.0.6 do Assassin’s Creed: Shadows jest już dostępny na wszystkich platformach.
Aktualizacja #1 (24 czerwca, godz. 16:30)
Ubisoft przypomniał o patchu 1.0.6 do Assassin’s Creed: Shadows i opublikował pełną listę zmian oraz nowości, które on przyniesie. Update – „ważący” 6,27 GB na PS5, 19 GB na XSX/S, 9 GB na Macu, 17 GB na PC (Ubisoft Connect i EGS) i 8,5 GB na Steamie – zostanie udostępniony jutro o godz. 16:00 polskiego czasu i wprowadzi:
- opisany poniżej pakiet fabularny Krytyczne spotkanie (aby go odblokować, trzeba ukończyć pierwszy akt, tj. odblokować Yasuke);
- poziom trudności „Koszmar”;
- możliwość włączenia nakryć głowy w przerywnikach (nie wszystkich: wyłączone pozostaną m.in. w scenach romansowych);
- opcje pogłębiające immersję;
- rozszerzony system alarmowy;
- dodatkowe ustawienia kamery podczas jazdy konnej;
- „ultraniskie” ustawienia na PC (poprawiające wydajność kosztem oprawy graficznej);
- sporo poprawek błędów.
Oryginalna wiadomość (20 czerwca, godz. 20:09)
Podczas gdy gracze Assassin’s Creed: Shadows czekają na pierwsze rozszerzenie Claws of Awaji – które ma ponoć ukazać się we wrześniu – Ubisoft łączy siły z kolejną marką. Po crossoverach z Dead by Daylight i Balatro twórcy przeniosą do gry bohatera z Critical Role.
Na oficjalnym koncie X AC: Shadows pojawiło się krótkie wideo, w którym aktor głosowy Robbie Daymond ogłasza, że 25 czerwca produkcja Ubisoftu otrzyma aktualizację z nowym questem. Według zapowiedzi do gry ma trafić jego bohater – Rufino, znany z one-shota wypuszczonego na początku roku w ramach Critical Role, który promował Assassin’s Creed: Shadows.
Chociaż samo wideo pokazuje Rufino tylko przez chwilę, już teraz wiemy, iż będzie on nowym sojusznikiem, którego będziemy mogli zrekrutować, by potem przyzwać w trakcie walki. Jako że posługuje się on pistoletem skałkowym, może okazać się nieocenionym wsparciem dystansowym.
Robbie Daymond jest aktorem głosowym, który regularnie pojawia się w Critical Role. We wspomnianym wyżej one-shocie prowadzonym przez Matthewa Mercera wystąpił obok Liama O’Briena, Emily Piggford (która dubbinguje Tomiko w AC: Shadows) i Petera Shinkodyego (który użycza głosu Nagato). Warto też przypomnieć, że Robbie Daymond udzielił głosu postaci Rivera Warda w Cyberpunku 2077, a ostatnio także Vergilowi w animacji Netflixa Devil May Cry. Póki co nie wiadomo, jak duża będzie jego rola w AC: Shadows.
Poza owym zadaniem omawiana aktualizacja wprowadzi również do Assassin’s Creed: Shadows nowe ustawienia poziomu trudności i opcje zwiększające immersję, a także rozszerzy system alarmowy na cały otwarty świat. Pojawi się też opcja włączenia widoczności nakryć głowy w cutscenkach, o którą bardzo zabiegali gracze.