Reboot Alone in the Dark oficjalnie zapowiedziany; zobacz trailer

Przecieki się potwierdziły – powstaje reboot Alone in the Dark z 1992 roku. Pokazno pierwszy trailer i parę screenów. Produkcja ma być „listem miłosnym” do wielbicieli klasycznych growych horrorów z lat 90.

Hubert Śledziewski

Reboot Alone in the Dark oficjalnie zapowiedziany; zobacz trailer.
Reboot Alone in the Dark oficjalnie zapowiedziany; zobacz trailer.

Krążące w ostatnich dniach po sieci przecieki potwierdziły się. Na pokazie firmy THQ Nordic zapowiedziano reboot Alone in the Dark – kultowej gry typu survival horror z 1992 roku. Za produkcję odpowiada szwedzkie studio Pieces Interactive (twórcy m.in. Magicki 2, a także dodatków Atlantis i Ragnarok do Titan Questa). Tytuł ma się ukazać w 2023 roku na PC, PS5 i XSX/S. Poniżej możecie obejrzeć jego pierwszy trailer.

Reboot, nie remake

Twórcy zapewniają, że reboot będzie „listem miłosnym” skierowanym do wielbicieli klasycznych growych horrorów z lat 90. XX wieku – ma zatem stanowić połączenie walki, zagadek, eksploracji i interesującej mrocznej fabuły. Historia będzie inna od tej z pierwowzoru – stąd określenie reboot, a nie remake – choć na jej potrzeby zostaną wykorzystane postacie, lokacje i motywy znane z oryginalnej trylogii.

Fabuła

Przeniesiemy się do lat 20. XX wieku i wcielimy w prywatnego detektywa Edwarda Camby'ego. Przybywa on do wiktoriańskiej posiadłości Decreto na wezwanie Emily Hartwood, której wujek (w oryginale ojciec), będący właścicielem przybytku, zaginął w niewyjaśnionych okolicznościach. Para będzie musiała ustalić, co się z nim stało, jednocześnie mierząc się z okropnościami inspirowanymi lovecraftowską mitologią Cthulhu.

Reboot Alone in the Dark oficjalnie zapowiedziany; zobacz trailer - ilustracja #1

Źródło: THQ Nordic.

Reboot Alone in the Dark oficjalnie zapowiedziany; zobacz trailer - ilustracja #2

Źródło: THQ Nordic.

Warto dodać, że za napisanie fabuły nowej gry odpowiada Mikael Hedberg – twórca scenariuszy takich kultowych horrorów, jak SOMA czy Amnesia: Mroczny Obłęd. Można zatem spodziewać się głębokiej, psychologicznej opowieści, w której granica między tym, co realne i niewyobrażalne będzie bardzo cienka.

Rozgrywka

W oryginale wcielaliśmy się zarówno w Edwarda, jak i w Emily. Różnice w rozgrywce sprowadzały się jednak tylko do wyglądu postaci.

Reboot ma to zmienić – na początku przygody wybierzemy jedną postać, a po jej zakończeniu będziemy mogli rozpocząć zabawę niejako od nowa, tym razem doświadczając perspektywy bohatera, na którego nie zdecydowaliśmy się w pierwszej kolejności. Do poznania fabuły rebootu Alone in the Dark w pełni niezbędne będzie więc (co najmniej) dwukrotne ukończenie gry – niczym w remaku Resident Evil 2.

Alone in the Dark

Alone in the Dark

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 20 marca 2024

Informacje o Grze
6.2

GRYOnline

6.9

Gracze

7.9

Steam

6.4

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

67

Hubert Śledziewski

Autor: Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2022-08-14
18:34

zerr10 Konsul

Teraz to oni powinni się skupić na rozbudowywaniu gier a nie tylko na grafice bo wiele razy się zdarza że grafika ok ale brak fabuły lub zbyt krótka itd. innymi słowy powinni się skupić na technologiach otwartego świata i je rozwijać poprzez różne interakcje z nawet najmniejszym środowiskiem otaczającym postać dobrym tego przykładem była gra " Divine Divinity " z Roku 2002 było w niej dużo interakcji jak na tamte czasy nadal robi wrażenie, tymczasem minęło 20 lat a to dalej kuleje w grach lub jest to na minimalnym poziomie.

Komentarz: zerr10
2022-08-14
18:38

zanonimizowany1373660 Konsul

To wygląda jak zmiksowane Resident Evil z The Evil Within.

Komentarz: zanonimizowany1373660
2022-08-14
18:41

zerr10 Konsul

📄

Im więcej interakcji tym lepiej a gdyby jeszcze miała ona znaczący wpływ na całą grę to by było coś.

Divine Divinity miało to wszystko dlatego chciało się w to grać było bardzo rozbudowane tyle że mówimy o roku 2002
nie sądziłem że to gdzieś utknie w lesie i nie będzie rozwijane
gra sacred też trochę tego miała.

Komentarz: zerr10
2022-08-14
18:43

zerr10 Konsul

W dodatku gry tworzą coraz krótsze lub wycinają na siłę jej zawartość jak to było w wypadku Resident Evil 3 Remake.

Komentarz: zerr10
2022-08-15
10:53

zanonimizowany1359977 Senator

Fajnie. Takich gier baaardzo brakuje, a Resident Evil już odleciał daleko od swoich korzeni.

Komentarz: zanonimizowany1359977

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl