Aliens: Colonial Marines - nowe szczegóły

Podczas tegorocznej edycji targów gamescom dowiedzieliśmy się nowych informacji na temat długo oczekiwanej produkcji Gearbox Software, Aliens: Colonial Marines.

Jakub Wencel

Studio Gearbox Software podzieliło się podczas tegorocznych targów gamescom kolejnymi informacjami na temat swojej długo przygotowywanej produkcji opartej na słynnej serii filmowej Obcy. Dowiedzieliśmy się między innymi, w jaki sposób twórcy podchodzą do zmierzenia się z legendą cyklu i jakie mają pomysły na uczynienie Aliens: Colonial Marines najbardziej emocjonującym wirtualnym thrillerem, jaki osadzony został w uniwersum wykreowanym przez Ridleya Scotta ponad trzydzieści lat temu.

Aliens: Colonial Marines - nowe szczegóły - ilustracja #1

Przedstawiciele Gearbox Software w rozmowie z serwisem videogaming247 zapewnili przede wszystkim, że Aliens: Colonial Marines przygotowywane jest jako „pełnoprawny” sequel filmu Obcy: Decydujące starcie z 1986 roku. To właśnie oryginalny materiał źródłowy jest tutaj główną inspiracją – stąd decyzja o całkowitym zignorowaniu rozszerzanej przez lata w kolejnych obrazach kinowych i komiksach mitologii. W grze nie natkniemy się więc na Predatorów, nie znajdziemy również kontrowersyjnych pomysłów, które pojawiły się po raz pierwszy w filmie Obcy: Przebudzenie.

Chcieliśmy skupić się na marines” – tłumaczy Brian Martel, dyrektor kreatywny w Gearbox Software. – „[…] w ten sposób gracze będą nareszcie mogli się z nimi utożsamić, używać ich sprzętu. Zdecydowaliśmy się nie mieszać w to wszystko Predatorów […] – to zawsze wydawało mi się trochę nie na miejscu.” Podtytuł Aliens: Colonial Marines nie jest przypadkowy – to właśnie „ludzka” perspektywa opowiadanej historii jest tutaj najważniejsza i to właśnie takie ujęcie fabuły ma sprawić, że atmosfera zabawy będzie wyjątkowo intensywna oraz mroczna. Zyskamy między innymi możliwość wyłączenia interfejsu gracza w celu uzyskania jak największego poczucia immersji z przedstawianymi wydarzeniami. Sama rozgrywka ma łączyć zarówno bardziej budujące napięcie skradankowe, taktyczne fragmenty z dynamiczną akcją. Pojawią się takie elementy, jak konieczność rozstawiania automatycznych karabinów maszynowych i czujnego obserwowania sensora ruchu.

Aliens: Colonial Marines - nowe szczegóły - ilustracja #2

Twórcy zaznaczają jednak, że to wszystko nie oznacza bynajmniej, że całą zabawę spędzimy w skórze głównego bohatera. „Czasami trzeba dobrze zaprezentować daną scenę, to w końcu bardzo filmowa gra” – opowiada Martel. – „czasami zupełnie w porządku jest oderwać się od perspektywy gracza i pokazać dokładniej otoczenie. Przykładowo pierwsze spotkanie z nowym typem Obcego jest taką sytuacją – takie momenty są ważne - i wtedy kamera opuszcza punkt widzenia bohatera.

Decyzja o wprowadzeniu nowych typów przeciwników z pewnością wyda się dla części fanów mocno kontrowersyjna, ale Martel zapewnia, że w przypadku tworzenia gry wideo takie rzeczy są nieuniknione. „To interaktywne doświadczenie. Trzeba dążyć do różnorodności, żeby nie zanudzić graczy.” – zapewnia dyrektor kreatywny Gearbox Software. Z drugiej strony konieczność ścisłej współpracy z 20th Century Fox, firmą posiadającą prawa do marki Obcego, i fakt, że produkcja oparta jest na licencji, znacząco ogranicza kreatywność twórców. Martel przekonuje, że zarówno te powody, jak i szacunek względem materiału źródłowego sprawiły, że efekt końcowy będzie spójny i niezwykle zadowalający.

Aliens: Colonial Marines - nowe szczegóły - ilustracja #3

Na Aliens: Colonial Marines będziemy musieli jeszcze trochę poczekać. Gra pojawi się w wersji na komputery osobiste, Xboksa 360 i PlayStation 3 na wiosnę przyszłego roku.

Aliens: Colonial Marines

Aliens: Colonial Marines

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 12 lutego 2013

Informacje o Grze
5.8

GRYOnline

5.6

Gracze

6.3

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

sierpień
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2011-08-22
02:26

Pilav Generał

Pilav

@Drau

Wiem o tym, że Gearbox tylko skleciło do kupy to co zrobiło 3DR. Nie tego się przecież czepiam. Odpowiadałem Ripper37 w kwestii tego, że twórcy gier lubią się przechwalać. Otóż ja krytykuję Gearbox za to, że do ostatniej chwili, aż do momentu premiery samej gry, wciskali kit, że DNF będzie super, że fani będą zadowoleni i ogólnie będzie mega super gra. Okazało się, że te przechwałki to był tylko bullshit, który miał na celu nabrać ludzi na preorder. Ja już nie wierzę w piękne słówka panów z Gearbox. Ale to nie znaczy, że nie wierzę w duże możliwości tego studia.

Komentarz: Pilav
2011-08-20
17:48

Eunuj Pretorianin

I bardzo dobrze że bez predatorów. Mają być tylko marines, strach, pot, krew i załadowana broń.

Komentarz: Eunuj
2011-08-20
11:55

mackal83 Konsul

mackal83

Po screenach widac,że twórcy są wielkimi fanami obcego 2 .Cieszy mnie to bardzo .Ponoć w grze mają znaleźć się elementy mogą jaśniej pokazac nam co tak naprawde stało się z kolonią i przede wszystkim eksplorować jakże klimatyczny i mroczny świat obcego.

Must have

Komentarz: mackal83
2011-08-20
07:40

marcinos709 Konsul

marcinos709

Może będzie w końcu porządna, mroczna gra w uniwersum Aliens. Bo poprzednia część z 2010 roku nastawiona była tylko na strzelanie, żadnego mocnego klimatu, żadnej atmosfery horroru tylko strzelanie do wszystkiego co popadnie. Mam nadzieje, że Gearbox nie popełni tego błędu.

Komentarz: marcinos709
2011-08-19
16:48

Nolifer Legend

Nolifer

Długo czekamy już na tą grę . Pomału z niej robi się Mafia i Duke Nukem

Komentarz: Nolifer

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl