Activision ma pomysły jak zarobić jeszcze więcej

W tym tygodniu byliśmy świadkami ogromnego sukcesu Activision, wydawcy świetnie przyjętego Call of Duty: Modern Warfare 2. Firma najwyraźniej nie spuszcza z tonu i szuka nowych sposobów na zarabianie pieniędzy (CVG). Część z nich wynika z połączenia z Blizzardem i wymianą doświadczeń z tym studiem. Chodzi oczywiście o model finansowy znany z World of Warcraft.

Szymon Liebert

W tym tygodniu byliśmy świadkami ogromnego sukcesu Activision, wydawcy świetnie przyjętego Call of Duty: Modern Warfare 2. Firma najwyraźniej nie spuszcza z tonu i szuka nowych sposobów na zarabianie pieniędzy (CVG). Część z nich wynika z połączenia z Blizzardem i wymianą doświadczeń z tym studiem. Chodzi oczywiście o model finansowy znany z World of Warcraft.

Informacje o planach wydawcy pochodzą z cytowanej już przez nas dzisiaj konferencji BMO Capital Markets, na której pojawił się między innymi Thomas Tippl z Activision. Przyznał on, że model finansowy World of Warcraft trudno byłoby skopiować w innych grach, ale gracze powinni spodziewać się nowych rozwiązań w podobnym stylu w przyszłych produkcjach firmy.

Tippl oznajmił, że firma przygląda się innym modelom biznesowym dotyczącym gier sieciowych, wymieniając swoje doświadczenia właśnie z Blizzardem, którego sukces na tym polu jest niepodważalny. Podobno przy tworzeniu nowego Battle.neta twórcy World of Warcraft czerpią również z dokonań autorów serii Call of Duty, cieszącej się ogromną popularnością w sieci.

Activision ma pomysły jak zarobić jeszcze więcej - ilustracja #1

Jak widać, współpraca przynosi korzyści dla obu stron, chociaż może nie spodobać się samym odbiorcom. Powinniśmy się spodziewać, jak mówi Tippl, że Activision przetestuje i w końcu uruchomi dodatkowy model finansowy dla gier korzystających z sieci. Dotyczy to przede wszystkim największych marek firmy, a więc w tym między innymi właśnie popularnego Call of Duty.

Przedstawiciel wydawcy zapewniał, że wśród użytkowników jest zapotrzebowanie na dodatkowe, płatne usługi. Podobno fani mówią o wielu innowacjach, które chcieliby zobaczyć i byliby w stanie za nie zapłacić. Chodzi między innymi o dodatkową zawartość i szeroki wachlarz usług oferowanych przez Blizzarda w kilku innych grach (czyli wspomnianym World of Warcaft).

Z tonu powyższych wypowiedzi przedstawiciela Activision można odnieść wrażenie, że w przyszłości w takich tytułach jak Call of Duty pojawi się dodatkowy abonament, który zapewni nam dostęp do rozgrywki sieciowej lub w lepszym przypadku opcjonalnych usług (statystyk, zmian ustawień, itp.). Czy to rozwiązanie rzeczywiście będzie mile przyjęte przez graczy?

Call of Duty 2

Call of Duty 2

PC Xbox
po premierze

Data wydania: 25 października 2005

Informacje o Grze
8.5

GRYOnline

8.8

Gracze

9.4

Steam

OCEŃ
Oceny
  • Activision
Podobało się?

0

Battlefield 1943 znalazło ponad milion nabywców

Następny
Battlefield 1943 znalazło ponad milion nabywców

Kolejne propozycje Ubisoftu – Might & Magic MMO w 2010 roku

Poprzedni
Kolejne propozycje Ubisoftu – Might & Magic MMO w 2010 roku

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl