Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 listopada 2009, 10:55

autor: Hed

Activision ma pomysły jak zarobić jeszcze więcej

W tym tygodniu byliśmy świadkami ogromnego sukcesu Activision, wydawcy świetnie przyjętego Call of Duty: Modern Warfare 2. Firma najwyraźniej nie spuszcza z tonu i szuka nowych sposobów na zarabianie pieniędzy (CVG). Część z nich wynika z połączenia z Blizzardem i wymianą doświadczeń z tym studiem. Chodzi oczywiście o model finansowy znany z World of Warcraft.

W tym tygodniu byliśmy świadkami ogromnego sukcesu Activision, wydawcy świetnie przyjętego Call of Duty: Modern Warfare 2. Firma najwyraźniej nie spuszcza z tonu i szuka nowych sposobów na zarabianie pieniędzy (CVG). Część z nich wynika z połączenia z Blizzardem i wymianą doświadczeń z tym studiem. Chodzi oczywiście o model finansowy znany z World of Warcraft.

Informacje o planach wydawcy pochodzą z cytowanej już przez nas dzisiaj konferencji BMO Capital Markets, na której pojawił się między innymi Thomas Tippl z Activision. Przyznał on, że model finansowy World of Warcraft trudno byłoby skopiować w innych grach, ale gracze powinni spodziewać się nowych rozwiązań w podobnym stylu w przyszłych produkcjach firmy.

Tippl oznajmił, że firma przygląda się innym modelom biznesowym dotyczącym gier sieciowych, wymieniając swoje doświadczenia właśnie z Blizzardem, którego sukces na tym polu jest niepodważalny. Podobno przy tworzeniu nowego Battle.neta twórcy World of Warcraft czerpią również z dokonań autorów serii Call of Duty, cieszącej się ogromną popularnością w sieci.

Activision ma pomysły jak zarobić jeszcze więcej - ilustracja #1

Jak widać, współpraca przynosi korzyści dla obu stron, chociaż może nie spodobać się samym odbiorcom. Powinniśmy się spodziewać, jak mówi Tippl, że Activision przetestuje i w końcu uruchomi dodatkowy model finansowy dla gier korzystających z sieci. Dotyczy to przede wszystkim największych marek firmy, a więc w tym między innymi właśnie popularnego Call of Duty.

Przedstawiciel wydawcy zapewniał, że wśród użytkowników jest zapotrzebowanie na dodatkowe, płatne usługi. Podobno fani mówią o wielu innowacjach, które chcieliby zobaczyć i byliby w stanie za nie zapłacić. Chodzi między innymi o dodatkową zawartość i szeroki wachlarz usług oferowanych przez Blizzarda w kilku innych grach (czyli wspomnianym World of Warcaft).

Z tonu powyższych wypowiedzi przedstawiciela Activision można odnieść wrażenie, że w przyszłości w takich tytułach jak Call of Duty pojawi się dodatkowy abonament, który zapewni nam dostęp do rozgrywki sieciowej lub w lepszym przypadku opcjonalnych usług (statystyk, zmian ustawień, itp.). Czy to rozwiązanie rzeczywiście będzie mile przyjęte przez graczy?

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.