Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

konsole vs PC - sprzęt i technologie

Cięższe czasy dla PC - ten rynek będzie rósł wolniej niż konsolowy w 2022 roku
Cięższe czasy dla PC - ten rynek będzie rósł wolniej niż konsolowy w 2022 roku

Adrian Werner, 6 maja 2022, 12:14

W tym roku przychody rynku gier mają po raz pierwszy przekroczyć 200 mld dolarów. Najszybciej rosnąć będzie segment konsolowy.

GTA 5 lepsze na PS5 niż pecetach. Digital Foundry analizuje next-genową wersję gry
GTA 5 lepsze na PS5 niż pecetach. Digital Foundry analizuje next-genową wersję gry

Patryk Kubiak, 19 marca 2022, 15:00

Grand Theft Auto V jest już dostępne na nowej generacji konsol. Jak więc wypada wersja na PlayStation 5 względem PS4 i dlaczego denerwuje ona graczy pecetowych?

Gracze cheatują, bo frustrują ich inni oszuści - raport Time2play
Gracze cheatują, bo frustrują ich inni oszuści - raport Time2play

mokosh, 25 lutego 2022, 10:31

Time2play stworzyło profil cheatera. W badaniu uwzględniono pobudki, którymi kierują się tacy gracze, i oprogramowanie, z jakiego korzystają. Wyłoniono też najlepszy cheat w grach.

125 zł więcej. Rosnące ceny prądu a granie w 2022 roku
125 zł więcej. Rosnące ceny prądu a granie w 2022 roku

Eklerek, 17 stycznia 2022, 15:30

Czy rosnące ceny energii elektrycznej odbiją się negatywnie na graczach? Ile tak właściwie zapłacimy za używanie gamingowego PC czy konsol PlayStation 5 i Xbox Series X? Sprawdzamy.

Sprzedaż serii Yakuza na PC pozytywnie zaskakuje
Sprzedaż serii Yakuza na PC pozytywnie zaskakuje

Adrian Werner, 3 stycznia 2022, 10:53

Firma Sega pochwaliła się imponującymi wynikami sprzedaży pecetowych wersji gier z serii Yakuza. W krótkim czasie PC stał się ważną platformą dla tej marki.

PC królem wśród platform do grania w 2021 roku
PC królem wśród platform do grania w 2021 roku

mokosh, 19 grudnia 2021, 10:17

HowLongToBeat ponownie uraczyło nas podsumowaniem. Tym razem otrzymaliśmy ranking najczęściej używanych przez graczy platform w 2021 roku.

Capcom wyjaśnił, dlaczego rynek PC jest dla niego priorytetem
Capcom wyjaśnił, dlaczego rynek PC jest dla niego priorytetem

Adrian Werner, 30 października 2021, 11:45

Firma Capcom ujawniła plany rozwoju na najbliższe lata i wyjaśniła, dlaczego ich zrealizowanie wymaga uczynienia z pecetów najważniejszej platformy dla gier tego wydawcy.

Capcom uczyni PC główną platformą dla swoich gier
Capcom uczyni PC główną platformą dla swoich gier

Adrian Werner, 1 października 2021, 10:18

Firma Capcom ma ambitne plany. Najpóźniej w 2023 roku połowa sprzedaży gier tego wydawcy na przypadać na wersje pecetowe.

PC wciąż najpopularniejszą platformą pośród deweloperów. Dobry wynik PlayStation
PC wciąż najpopularniejszą platformą pośród deweloperów. Dobry wynik PlayStation

Aquma, 29 kwietnia 2021, 11:47

Ankieta przeprowadzona przez organizatorów GDC wskazuje, że pecety są platformą cieszącą się największą popularnością pośród twórców gier. PlayStation 5 wzbudza zauważalnie większe zainteresowanie od Xboksa Series X/S.

Gracz PC pokazuje konsolowcom prawdziwe wibracje w grze
Gracz PC pokazuje konsolowcom prawdziwe wibracje w grze

Eklerek, 25 lutego 2021, 12:48

Myślicie, że haptyczne wibracje i adaptacyjne spusty w nowym padzie DualSense z PS5 wynoszą grę na nowy poziom? Jatin Patel, programista i pomysłowy konstruktor, udowadnia, w jak wielkim jesteście błędzie. Jego pomysł rozbuja nawet najnudniejszą grę.

Dane o przedsprzedaży Cyberpunka 2077; przewaga wersji PC i cyfrowej dystrybucji
Dane o przedsprzedaży Cyberpunka 2077; przewaga wersji PC i cyfrowej dystrybucji

EnVakker, 10 grudnia 2020, 21:31

Profil Grupy CD Projekt służący do kontaktu z inwestorami opublikował kilka infografik, które rzucają światło na kwestie związane ze sprzedażą Cyberpunka 2077.

Konsolowy ray tracing w Watch Dogs: Legion odpowiada średniemu PC
Konsolowy ray tracing w Watch Dogs: Legion odpowiada średniemu PC

Paweł Musiolik, 15 listopada 2020, 12:38

Według analiz dostępnych materiałów konsolowa wersja Watch Dogs: Legion oferuje ray tracing średniej jakości. Przynajmniej gdy porównamy go z możliwościami mocnych pecetów.

GeForce RTX 3090 jest wyższy od Xboksa Series X – nie powinno to dziwić
GeForce RTX 3090 jest wyższy od Xboksa Series X – nie powinno to dziwić

Aquma, 3 września 2020, 12:22

W sieci pojawiło się porównanie wielkości istniejących i nadchodzących konsol oraz karty graficznej GeForce RTX 3090. Układ Nvidii ustępuje rozmiarem wyłącznie PS5, ale tak naprawdę trudno się temu faktowi dziwić.

Ponad 3 miliardy ludzi na świecie to gracze
Ponad 3 miliardy ludzi na świecie to gracze

Frozen, 15 sierpnia 2020, 13:32

Jak wynika z najnowszego raportu firmy analitycznej DFC Intelligence, gracze stanowią już około 40% ludności świata.

PS5 vs. PC - pojedynek na dyski skomentowany przez Tima Sweeneya
PS5 vs. PC - pojedynek na dyski skomentowany przez Tima Sweeneya

Aquma, 2 czerwca 2020, 15:01

Odpowiadając na pytanie zadane przez internautę, Tim Sweeney – szef firmy Epic Games – po raz kolejny powtórzył, że dysk SSD konsoli PS5 będzie szybszy od technologii znanej z pecetów.

Dysk PS5 nie będzie najszybszy – na pecetach jest coś lepszego
Dysk PS5 nie będzie najszybszy – na pecetach jest coś lepszego

Aquma, 1 czerwca 2020, 11:27

Choć Sony przedstawia dysk SSD konsoli PlayStation 5 jako prawdziwy przełom, to okazuje się, że na pecetach jest już dostępna technologia oferująca przeszło dwukrotnie większą prędkość odczytu danych. Jednak jest pewien kruczek.

„PS5 i Xbox potężniejsze od RTX-a 2080” - Jason Schreier
„PS5 i Xbox potężniejsze od RTX-a 2080” - Jason Schreier

Aquma, 13 stycznia 2020, 13:55

Znany dziennikarz branżowy Jason Schreier stwierdził w czasie niedawnego podcastu, że sądzi, iż konsole nowej generacji - PS5 i Xbox - będą potężniejsze od kart graficznych pokroju GeForce’a RTX 2080. Projektanci platform mają patrzyć w przyszłość, dbając o to, by w kolejnych latach miały one odpowiedni zapas mocy.

Nvidia: GeForce RTX 2080 mocniejszy niż PS5 i Xbox Series X
Nvidia: GeForce RTX 2080 mocniejszy niż PS5 i Xbox Series X

qjin, 26 grudnia 2019, 16:07

Jensen Huang, szef firmy Nvidia, dał do zrozumienia podczas konferencji GTC China 2019, że karta graficzna GeForce RTX 2080 jest wydajniejsza niż układ w konsolach nowej generacji, które zadebiutują pod koniec 2020 roku.

CoD: Modern Warfare – porównanie graficzne między PS4, Xbox One i PC z ray tracingiem
CoD: Modern Warfare – porównanie graficzne między PS4, Xbox One i PC z ray tracingiem

Adrian Werner, 31 października 2019, 09:19

Serwis Candyland wypuścił materiał wideo z porównaniem graficznym Call of Duty: Modern Warfare na Xboksie One X, PlayStation 4 Pro oraz PC na maksymalnych ustawieniach z ray tracingiem.

Paradox Interactive chce wydawać więcej gier na konsole
Paradox Interactive chce wydawać więcej gier na konsole

Froozyy, 28 października 2019, 09:36

W wywiadzie udzielonym dla portalu PCGamesN dyrektor generalna Paradox Interactive, Ebba Ljungerud, zdradziła, że firma rozważa wydawanie kolejnych produkcji na konsole. Najbardziej liczy się dla niej tworzenie głębokich i złożonych gier.

Problemy techniczne Control na PS4 i Xbox One. Duże spadki klatek
Problemy techniczne Control na PS4 i Xbox One. Duże spadki klatek

Entelarmer, 29 sierpnia 2019, 16:55

Grupa Digital Foundry opublikowała analizę techniczną konsolowych wydań gry Control. Z testów wynika, że podstawowe modele PlayStation 4 i Xboksa One nie do końca sobie radzą z nową grą studia Remedy Entertainment.

Niektóre produkcje Sony ukażą się również na PC-tach
Niektóre produkcje Sony ukażą się również na PC-tach

Froozyy, 21 sierpnia 2019, 12:36

Shawn Layden zapowiedział, że część nowych tytułów wydawanych przez Sony pojawi się również na innych platformach, będą to jednak głównie produkcje mutliplayerowe. Pierwszym zwiastunem tej zmiany w polityce japońskiego giganta jest gra ReadySet Heroes.

PC bardziej dochodową platformą niż PS4 dla Ubisoftu
PC bardziej dochodową platformą niż PS4 dla Ubisoftu

Adrian Werner, 18 lipca 2019, 11:13

Firma Ubisoft opublikowała raport z wynikami finansowymi. W minionym kwartale największy udział w przychodach wydawcy miały gry pecetowe. Ponadto The Division 2 to największy bestseller tego roku.

Dying Light 2 z najlepszą grafiką na PC
Dying Light 2 z najlepszą grafiką na PC

Frozen, 24 maja 2019, 20:56

Przedstawiciel studia Techland udzielił serwisowi Wccftech wywiadu odnośnie Dying Light 2, nadchodzącej kontynuacji popularnej gry z otwartym światem. Dowiedzieliśmy się z niego, że tytuł w wersji na PC będzie obsługiwał zaawansowane opcje graficzne niedostępne na konsolach.

Metro Exodus jest hitem, ale głównie na konsolach, a nie na PC
Metro Exodus jest hitem, ale głównie na konsolach, a nie na PC

Adrian Werner, 23 maja 2019, 11:52

THQ Nordic poinformowało, że Metro Exodus sprzedaje się doskonale, ale głównie na konsolach. Wysoki przychód to niemal w całości zasługa wersji na PlayStation 4 i Xboksa One. Firma odmówiła komentarza w sprawie szczegółowych wyników wydania pecetowego.

Analitycy: do 2022 r. 20 milionów pecetowców przesiądzie się na konsole
Analitycy: do 2022 r. 20 milionów pecetowców przesiądzie się na konsole

Aquma, 29 kwietnia 2019, 12:46

Analitycy firmy Jon Peddie Research przekonują, że do 2022 roku nawet 20 milionów graczy pecetowych może zdecydować się na porzucenie swojej platformy na rzecz konsoli lub usługi streamingowej.

Dead Cells sprzedało się w ponad milionie egzemplarzy, najlepiej na PC
Dead Cells sprzedało się w ponad milionie egzemplarzy, najlepiej na PC

Adrian Werner, 24 marca 2019, 09:45

Podczas GDC 2019 studio Motion Twin zdradziło, że sprzedaż Dead Cells przekroczyła milion egzemplarzy. Najlepiej poradziła sobie wersja pecetowa, a na drugim miejscu jest wydanie na Nintendo Switch.

PC drugą największą platformą dla Monster Hunter World
PC drugą największą platformą dla Monster Hunter World

Aquma, 15 marca 2019, 09:22

Antoine Molant z firmy Capcom poinformował, że komputery PC okazały się być drugą najważniejszą platformą w przypadku wydanego w zeszłym roku Monster Hunter: World.

Metro Exodus - testy wydajności i porównanie graficzne PC z konsolami
Metro Exodus - testy wydajności i porównanie graficzne PC z konsolami

Adrian Werner, 14 lutego 2019, 09:36

W sieci pojawiły się pierwsze testy wydajności Metro Exodus. Wydaje się, że gra została dobrze zoptymalizowana, nawet przy włączonym ray-tracingu. Ponadto opublikowano filmik z porównaniem graficznym wersji na PC, Xboksa One i PlayStation 4.

Raport GDC 2019 – PC wciąż najatrakcyjniejszą platformą dla deweloperów
Raport GDC 2019 – PC wciąż najatrakcyjniejszą platformą dla deweloperów

Ender, 25 stycznia 2019, 20:30

Według raportu GDC 2019, opartego na ankiecie przeprowadzonej wśród czterech tysięcy deweloperów z całego świata, najatrakcyjniejszą platformą do produkcji gier pozostają wciąż bezapelacyjnie komputery PC.

LG: gracze pecetowi są „najszybsi”, a xboksowi – „najlepsi”
LG: gracze pecetowi są „najszybsi”, a xboksowi – „najlepsi”

Vergil, 15 stycznia 2019, 16:21

Firma LG nawiązała współpracę z Activision i poddała próbie graczy bawiących się na trzech platformach. Pomimo że celem, jaki jej przyświecał, było wyłonienie „najlepszej” grupy, sprawa jest nieco bardziej złożona.

Assassin's Creed Odyssey - porównanie graficzne wersji na PC oraz Xboksa One i PlayStation 4
Assassin's Creed Odyssey - porównanie graficzne wersji na PC oraz Xboksa One i PlayStation 4

Serek, 1 października 2018, 20:07

Na kanale Candyland znalazł się krótki film porównujący wersje gry Assassin's Creed Odyssey na PC, Xboksa One i PlayStation 4. Na ekranie możemy zobaczyć między innymi, ile klatek na sekundę oferuje każda z nich.

Ubisoft: rekordowy kwartał, sprzedaż gier na PC wyższa niż na Xbox One
Ubisoft: rekordowy kwartał, sprzedaż gier na PC wyższa niż na Xbox One

ElMundo, 18 lipca 2018, 09:25

Jak co kwartał, Ubisoft opublikował wyniki finansowe za ostatnie trzy miesiące działalności – najnowsze informacje mogą napawać Francuzów optymizmem, bowiem drugi kwartał 2018 roku był rekordowy pod względem sprzedaży.

Gracze konsolowi wolą fizyczne wersje gier. Pecetowi? Niekoniecznie
Gracze konsolowi wolą fizyczne wersje gier. Pecetowi? Niekoniecznie

ElMundo, 19 czerwca 2018, 09:18

Najnowszy raport firmy Nielsen pokazuje, że raczej nie zapowiada się na rychłe zniknięcie z rynku gier w formie pudełkowej, przynajmniej na konsolach. W przypadku pecetów jest zgoła odmiennie - popularne „krążki” odchodzą do lamusa.

Prezes Take-Two: pecety stały się bardzo ważną częścią tego, co robimy
Prezes Take-Two: pecety stały się bardzo ważną częścią tego, co robimy

Aquma, 17 maja 2018, 12:36

Strauss Zelnick – prezes firmy Take-Two Interactive – podkreśla znaczenie pecetów dla jego firmy i branży jako takiej. Jego zdaniem zbliżamy się do momentu, w którym platformy przestaną mieć znaczenie.

Developerzy zaskoczeni dobrą sprzedażą Hellblade na PC
Developerzy zaskoczeni dobrą sprzedażą Hellblade na PC

Adrian Werner, 26 kwietnia 2018, 11:35

Ludzie ze studia Ninja Theory zdradzili, że ku ich zaskoczeniu wersja pecetowa Hellblade: Senua's Sacrifice poradziła sobie równie dobrze jak wydanie na PlayStation 4. W rezultacie autorzy zamierzają w przyszłych projektach więcej uwagi poświęcić PC.

Twórcy Agony zmuszeni do niewielkiej autocenzury
Twórcy Agony zmuszeni do niewielkiej autocenzury

Jakub Mirowski, 15 kwietnia 2018, 13:10

Deweloperzy z bydgoskiego studia Madmind ujawnili, że aby móc wydać grę Agony na konsolach PlayStation 4 i Xbox One, są zmuszeni do autocenzury. Uspokajają jednak, że będzie ona ograniczona do absolutnego minimum.

Far Cry 5 – porównanie grafiki na PC, Xboksie One i PS4
Far Cry 5 – porównanie grafiki na PC, Xboksie One i PS4

Aquma, 9 kwietnia 2018, 10:40

Na kanale Candyland pojawiło się porównanie grafiki w najnowszej strzelance od Ubisoftu – Far Cry 5. Testy zostały przeprowadzone na pecetach oraz podstawowych wersjach konsol PS4 i Xbox One.

Kingdom Come Deliverance - porównanie graficzne (PC, PS4 Pro, XOne X)
Kingdom Come Deliverance - porównanie graficzne (PC, PS4 Pro, XOne X)

Riddick, 15 lutego 2018, 14:25

Premiera Kingdom Come: Deliverance już za nami, tymczasem kanał Candyland w serwisie YouTube przygotował porównanie graficzne różnych wydań tej ogromnej gry RPG.

GDC 2018 - PC najpopularniejszą platformą wśród deweloperów, a lootboksy nigdzie się nie wybierają
GDC 2018 - PC najpopularniejszą platformą wśród deweloperów, a lootboksy nigdzie się nie wybierają

Adrian Werner, 25 stycznia 2018, 13:10

Otrzymaliśmy wyniki tegorocznych ankiet GDC badających preferencje deweloperów. Z odpowiedzi prawie 4 tys. osób wynika, że wzmocniła się pozycja pecetów i konsol, a lekko osłabiła urządzeń mobilnych. Ponadto 11% z respondentów przyznało, że w tworzonej przez nich właśnie grze znajdą się lootboksy.

Ubisoft zachwyca się PC: „Coraz więcej ludzi zdaje sobie sprawę, o ile lepsze są pecety”
Ubisoft zachwyca się PC: „Coraz więcej ludzi zdaje sobie sprawę, o ile lepsze są pecety”

Aquma, 18 stycznia 2018, 11:06

Ubisoft przygotował specjalny, dwuminutowy film wideo, na którym pracownicy firmy rozpływają się w zachwytach nad… pecetami, jako platformą do gier.

Digi-Capital: w 2022 roku branża gier będzie warta 230 miliardów dolarów
Digi-Capital: w 2022 roku branża gier będzie warta 230 miliardów dolarów

Aquma, 17 stycznia 2018, 14:02

Przygotowany przez firmę Digi-Capital raport Games Report Q1 2018 przedstawia bardzo pozytywny obraz przyszłości branży gier. Zgodnie z przewidywaniami analityków, w 2022 roku rynek gier ma być wart przeszło 230 mld dolarów - w dużej mierze dzięki platformie PC.

Wiedźmin 3: Dziki Gon - porównanie grafiki w 4K (PC vs. PS4 Pro vs. XOne X)
Wiedźmin 3: Dziki Gon - porównanie grafiki w 4K (PC vs. PS4 Pro vs. XOne X)

Góral, 22 grudnia 2017, 17:51

Na kanale Candyland w serwisie YouTube opublikowano porównanie graficzne gry Wiedźmin 3: Dziki Gon w wersji na konsole PlayStation 4 Pro i Xbox One X z edycją PC-tową.

Podsumowanie rynku gier w 2017 roku: pecety na równi z konsolami
Podsumowanie rynku gier w 2017 roku: pecety na równi z konsolami

godrikus, 21 grudnia 2017, 21:34

Jako że zbliża się koniec roku, pora na wszelkiego rodzaju podsumowania. Dziś możemy przyjrzeć się statystykom związanym z rynkiem gier wideo od GamesIndustry.biz. Okazuje się, że zyski ze sprzedaży na komputerach osobistych są niemal tak wysokie jak te ze sprzedaży produkcji na wszystkie konsole razem wzięte - a i tak obie te grupy platform są daleko w tyle za urządzeniami mobilnymi.

Tak prezentuje się The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition na PS4 Pro, XOne X i PC-tach
Tak prezentuje się The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition na PS4 Pro, XOne X i PC-tach

Góral, 3 grudnia 2017, 09:39

Doczekaliśmy się kolejnego porównania grafiki w grze The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition. Tym razem pod lupę wzięto wersje na najmocniejsze urządzenia - konsole PlayStation 4 Pro i Xbox One X oraz PC-ty.

Zobacz, jak wygląda Star Wars: Battlefront II na XOne, XOne X i PC
Zobacz, jak wygląda Star Wars: Battlefront II na XOne, XOne X i PC

Góral, 14 listopada 2017, 16:49

Jeżeli jesteście ciekawi, jak wygląda strzelanka Star Wars: Battlefront II na konsolach Xbox One i Xbox One X oraz na mocnym komputerze osobistym, to zapraszamy do rozwinięcia wiadomości, gdzie znajdziecie krótki materiał wideo porównujący te platformy.

Assassin's Creed Origins - porównanie graficzne pokazuje, na jakiej platformie gra wygląda najlepiej
Assassin's Creed Origins - porównanie graficzne pokazuje, na jakiej platformie gra wygląda najlepiej

Adrian Werner, 29 października 2017, 10:19

W sieci pojawił się ciekawy filmik z Assassin's Creed Origins, który z detalami pokazuje różnice w jakości grafiki pomiędzy wersjami gry na PC, PlayStation 4 oraz Xboksa One.

Na której platformie Wolfenstein II działa i wygląda najlepiej?
Na której platformie Wolfenstein II działa i wygląda najlepiej?

Vergil, 26 października 2017, 19:07

Wolfenstein II: The New Colossus jutro wyląduje na sklepowych półkach. Sprawdźmy więc, jak najnowsze dzieło studia Machines Games prezentuje się na poszczególnych platformach.

Xbox One X to odpowiednik peceta z 16GB RAM i GeForce GTX 1070
Xbox One X to odpowiednik peceta z 16GB RAM i GeForce GTX 1070

Entelarmer, 14 czerwca 2017, 09:25

Serwis Wccftech przeprowadził wywiad z Jessem Rapczakiem ze studia Wildcard. Według twórcy konsola Xbox One X ma pozwolić na granie w ARK: Survival Evolved w rozdzielczości 1080p przy stałych 60 klatkach na sekundę.

Kondycja polskiego rynku gier – profil polskiego gracza
Kondycja polskiego rynku gier – profil polskiego gracza

luckie, 24 maja 2017, 09:30

Kontynuujemy cykl newsów poświęconych kondycji polskiego rynku gier, oparty na badaniach przygotowanych z okazji Digital Dragons 2017. Dziś przeanalizujemy, kto w Polsce gra w gry wideo oraz jakie platformy wybierane są najczęściej.