Capcom wyjaśnił, dlaczego rynek PC jest dla niego priorytetem

Firma Capcom ujawniła plany rozwoju na najbliższe lata i wyjaśniła, dlaczego ich zrealizowanie wymaga uczynienia z pecetów najważniejszej platformy dla gier tego wydawcy.

Adrian Werner

Capcom wyjaśnił, dlaczego rynek PC jest dla niego priorytetem.
Capcom wyjaśnił, dlaczego rynek PC jest dla niego priorytetem.
W SKRÓCIE:
  • w obecnym roku rozliczeniowym Capcom chce sprzedać 32 mln gier,
  • w planach jest dotarcie do 50 mln, a potem do 100 mln gier rocznie,
  • kluczem do tego są pecety, które oferują dostęp do większej grupy potencjalnych klientów, oraz dystrybucja cyfrowa, pozwalająca sprzedawać gry na całym świecie i łatwo zmieniać ceny w zależności od warunków,
  • dystrybucja cyfrowa ułatwia także zarabianie na starych produkcjach z katalogu wydawcy.

Miesiąc temu firma Capcom ogłosiła, że chce, aby w ciągu kilku lat pecety stały się główną platformą sprzętową dla jej produkcji. Już w 2022 lub 2023 roku połowa sprzedaży jej gier ma przypadać na PC. Japoński wydawca właśnie opublikował nowy raport finansowy i zawarł w nim dodatkowe informacje na temat tego planu oraz powody, dla których się na niego zdecydował.

Capcom ma ambicje sprzedawać 50 mln, a w dalszej perspektywie 100 mln, egzemplarzy swoich gier rocznie. Tylko postawienie na PC i dystrybucję cyfrową może urzeczywistnić te plany, gdyż pozwoli to wydawcy dotrzeć do klientów na całym świecie. Obecnie produkcje firmy kupowane są w ponad 200 krajach i kluczowe jest zwiększanie wyników na rynkach rozwijających się.

W 2020 roku Capcom sprzedał 25,5 mln sztuk swoich produkcji, z czego tylko 5 mln przypadło na wydania pudełkowe. Dystrybucja cyfrowa jest dla więc dla wydawcy absolutnym priorytetem. Nie tylko mocno zwiększyła (o 20%) zyski z każdego sprzedanego egzemplarza, ale również sprawiła, że Capcom może doskonale zarabiać na starszych produkcjach. Przychody z tego ostatniego segmentu działalności firmy wzrosły o 583% od 2010 roku.

Zwłaszcza rynki rozwijające się chętnie nadrabiają zaległości i oferują duży potencjał w kwestii znajdowania nabywców dla klasycznych gier. Capcom podkreśla, że dystrybucja cyfrowa na PC zapewnia mu największą swobodę kształtowania cen, pozwalając łatwo dostosowywać je do lokalnych warunków, jak również szybko organizować wyprzedaże.

Wzrost inwestycji Capcomu w gry pecetowe widać było od wielu lat. Wciąż zdarzają się przypadki, gdy wydanie pecetowe ukazuje się po konsolowym (np. Monster Hunter: World czy nadchodzący Monster Hunter: Rise), ale są to rzadkie wyjątki od reguły i coraz więcej tytułów wydawcy debiutuje na pecetach w tym samym czasie co na innych platformach sprzętowych.

Pomóc w realizacji globalnej strategii ma polityka zatrudniania. Capcom stara się zwiększać udział kobiet w swoich kadrach (ten wzrósł z 20% w 2017 do 22% w 2021 roku). Rośnie również udział pracowników nieposiadających japońskiego obywatelstwa – obecnie stanowią oni 6,5% wszystkich zatrudnionych, podczas gdy cztery lata temu było to 4,3%.

W dokumencie znalazły się także inne ciekawe informacje. Zapewniono, że prace nad grą Pragmata postępują w dobrym tempie i duża część zespołu składa się z młodych pracowników, którzy mają stać się przyszłością wydawcy. W planach jest także dalszy intensywny rozwój technologii RE Engine oraz częstsze adaptowanie marek firmy na inne media, takie jak filmy i seriale.

  1. Strona internetowa firmy Capcom
Resident Evil Village

Resident Evil Village

PC PlayStation Xbox Mobile Nintendo
po premierze

Data wydania: 7 maja 2021

Informacje o Grze
8.5

GRYOnline

7.4

Gracze

9.6

Steam

8.4

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

59

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2021-10-30
18:14

seraf5 Pretorianin

seraf5

Nie no, nasz rynek to jest dla nich takim priorytetem, że zrezygnowali z napisów PL w serii, która miała je u nas od 14 lat w niemal każdej odsłonie.
(zanim się wyleje hejt - nie, nie mam problemów z angielskim, grę kupię i ogram tak czy siak, po prostu polski język powinien być w grach standardem, a nie czymś od czego się odchodzi)

Komentarz: seraf5
2021-10-30
18:37

dzony85 Generał

dzony85
👍

Bo PC będą zawsze, a konsolki kiedys znikną

Komentarz: dzony85
2021-10-31
00:03

camos Chorąży

camos

" kluczowe jest zwiększanie wyników na rynkach rozwijających się." Dlatego usuwamy polskie napisy z jednego z bardzo szybko rozwijających się rynków, gratuluje.

Komentarz: camos
2021-10-31
00:57

WolfDale Legend

WolfDale
😂

Oni zdurnieli? Chcą tyle pieniędzy pakować w umierający rynek którego nikt nie bierze na poważnie? Jak Heniek Supermen aka Wiedźmin powiedział że gra na PC, to cała Ameryka stanęła na 5 minut (nawet wodospady).

Ostatnia znacząca premiera na platformie PC miała miejsce ponad 15 lat temu, kiedy wyszedł Half-Life 2. Choć już umierała od czasów Half-Life 1. Zresztą kto normalny gra na sprzęcie z którym co chwile są problemy i trzeba podzespoły wymieniać co trzy miesiące?

Normalnie kamikadze!

Komentarz: WolfDale
2021-10-31
09:45

Illuminackiretpalianinnajezdzcazdalekiegokosmosu Generał

Illuminackiretpalianinnajezdzcazdalekiegokosmosu
😂

Niech uczynią sobie priorytetem robienie dobrych residentów, a nie krótkich samograjów.

Komentarz: Illuminackiretpalianinnajezdzcazdalekiegokosmosu

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl