„Mam włączony crossplay ze względu na pecetowców.” Konsolowy gracz BF6 wskazał różnicę między posiadaczami różnych platform

W multiplayerach jedną z największych ról w budowaniu satysfakcji z rozgrywki odgrywa oczywiście interakcja z innymi graczami. Wygląda jednak na to, że jej przebieg jest inny w zależności od platformy.

cooldown.pl

Danuta Repelowicz

Komentarze

„Mam włączony crossplay ze względu na pecetowców.” Konsolowy gracz BF6 wskazał różnicę między posiadaczami różnych platform, źródło grafiki: EA DICE.
„Mam włączony crossplay ze względu na pecetowców.” Konsolowy gracz BF6 wskazał różnicę między posiadaczami różnych platform Źródło: EA DICE.

Crossplay, czyli możliwość prowadzenia rozgrywki pomiędzy użytkownikami różnych platform, jest przez jednych lubianym rozwiązaniem (więcej dostępnych graczy), przez innych z kolei niezbyt (chodzi np. o różnicę w prędkości połączenia internetowego na różnych platformach). Jedno jest pewne – to ciekawe urozmaicenie, a w przypadku fanów najnowszego Battlefielda być może szczególnie korzystne.

Jak wiele współczesnych produkcji, także i ta produkcja ma bowiem możliwość rozgrywki w trybie crossplay. Jak się okazuje, ma to wyjątkowo ciekawe konsekwencje – dzięki niezwykłej uprzejmości graczy pecetowych.

Kultura gry na PC

Na wspomniany aspekt rozgrywki w strzelance zwrócił uwagę jeden z fanów konsolowego wydania na Reddicie, który był pod wrażeniem kultury gry graczy pecetowych. W dość szybkim porównaniu „pecetowców” z „konsolowcami” zwrócił uwagę na najważniejsze różnice pomiędzy tymi dwoma grupami.

Oto, jakie wnioski wyciągnął: przede wszystkim graczy komputerowych cechuje większa skłonność do współpracy. Nie są oni tak chaotyczni i skupieni na własnych celach (które stanowi najczęściej eliminacja jak najwyższej liczby) jak konsolowi pobratymcy. Zamiast tego, każdy stara się realizować wspólny cel, na przykład zespołową obronę lub atak.

EA DICE - „Mam włączony crossplay ze względu na pecetowców.” Konsolowy gracz BF6 wskazał różnicę między posiadaczami różnych platform - wiadomość - 2025-11-26
EA DICE

Gracze komputerowi także zdecydowanie częściej aktywnie pomagają, podnoszą po upadku i dokonują napraw pojazdów. Dlatego też fan zdecydował się na stałe uruchomienie funkcji crossplay. Jaki jest jednak powód takiego stanu rzeczy? Gracze mają kilka pomysłów:

(...) Nie chcę krytykować graczy konsolowych, ale mam wrażenie, że często nie zwracają uwagi na to, co dzieje się wokół nich, jakby żyli w bańce. Mają taką jakby wizję tunelową i patrzą tylko przed siebie.

Przypisuję to temu, że na konsoli obracanie się o 90 czy 180 stopni, żeby zobaczyć, co się dzieje wokół, jest trudniejsze i wolniejsze.

Dla mnie to tylko szybki ruch myszką, więc mogę cały czas rozglądać się dookoła.

- Luc1d0

Nie chcę nikogo urazić, ale też to zauważyłem, może dlatego, że gracze konsolowi są średnio młodsi.

W porównaniu z dekadą temu, scena gier konsolowych zmieniła się diametralnie. Może też dlatego, że sam jestem starszy i postrzegam rzeczy inaczej, ale nie sądzę, żeby różnica między 30 a 40 rokiem życia była kluczowa. Natomiast między 15 a 25 już tak. Samolubny, skupiony na sobie styl gry wydaje się teraz normą, a w zasadzie jest też standardem w życiu społecznym młodszego pokolenia. Nie dziwi mnie więc, że pojawia się też w grach. Media społecznościowe dają popalić.

- Tasty-Constant4994

Niestety, nie w każdej grze porównanie wypada tak korzystnie. Gracze pecetowi stali się na przykład zmorą społeczności Tekkena 8, tam bowiem praktyka rage-quittingu (opuszczanie rozgrywki na skutek wymuszonej utraty połączenia zazwyczaj przed samym końcem przegrywanego meczu) jest znacznie łatwiejsza do przeprowadzenia na komputerze stacjonarnym, niż na konsoli.

Z tego powodu znaczna część fanów konsolowych zaczęła odrzucać propozycje rozegrania meczy z fanami pecetowymi nawet, jeśli ci mieli niski lub zerowy wskaźnik rozłączeń. Trudno więc jednoznacznie ocenić, która grupa jest bardziej „kulturalna” – wszystko zależy od kontekstu i gatunku gry.

7.2

GRYOnline

6.9

Gracze

6.8

Steam

8.4

OpenCritic

OCEŃ
Oceny

Danuta Repelowicz

Autor: Danuta Repelowicz

Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.

Dzięki dwóm atutom ten mikrofon za niecałe 300 zł jest świetny. Na Amazonie piszą o nim: „najlepszy, jaki kiedykolwiek miałem”

Następny
Dzięki dwóm atutom ten mikrofon za niecałe 300 zł jest świetny. Na Amazonie piszą o nim: „najlepszy, jaki kiedykolwiek miałem”

„Nie jesteśmy Enronem”. Jensen Huang broni NVIDII przed opiniami analityków

Poprzedni
„Nie jesteśmy Enronem”. Jensen Huang broni NVIDII przed opiniami analityków

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl