Rekordowa sprzedaż sprzętu komputerowego dla graczy w 2016 roku

Firma konsultingowa JPR opublikowała raport, z którego wynika, że w 2016 roku sprzedaż sprzętu komputerowego przeznaczonego dla graczy wygenerowała ponad 30 miliardów dolarów przychodu. Najbardziej dochodowe okazały się produkty z najwyższej półki cenowej, odpowiedzialne za 43% całkowitej kwoty. Prognozy przewidują dalszy rozwój branży.

futurebeat.pl

Janusz Guzowski

Wbrew pojawiającym się od czasu do czasu prognozom zwiastującym zmierzch grania na PC, sytuacja komputerów osobistych dla graczy wydaje się poprawiać. W zeszłym tygodniu informowaliśmy o raporcie GDC 2017 potwierdzającym, że pecety są wciąż najchętniej wybieraną przez producentów gier platformą. Ostatnio także firma NVIDIA podawała, że rynek rozrywki elektronicznej PC w ciągu ostatnich pięciu lat podwoił generowane przychody. Tym razem obrazu branży dopełnia raport opracowany przez amerykańską firmę konsultingową Jon Peddie Research. Wynika z niego, że w 2016 roku sprzedaż sprzętu PC dla graczy wygenerowała rekordowo ponad 30 miliardów dolarów przychodu.

Podział rynku sprzętu komputerowego dedykowanego graczom
Podział rynku sprzętu komputerowego dedykowanego graczom

Największy udział w tym wyniku mają urządzenia z wysokiej półki cenowej. Segment ten odpowiada za 43% całego przychodu, osiągając ponad 13 miliardów dolarów. Dalej mamy segment średni, który wygenerował 10,6 miliardów dolarów – 35% całości – i niski – 6,7 miliardów dolarów, co stanowi 22% całkowitej kwoty.

Zgodnie z raportem największy wzrost zainteresowania graniem na PC notuje się w Azji. Tam też sprzedaje się najwięcej nowych zestawów i komponentów. Europa Zachodnia i Ameryka Północna również wykazują tendencję zwyżkową, tu jednak dominuje sprzęt z najwyższej półki cenowej, co może generuje duży przychód, ale niekoniecznie przekłada się na ilość sprzętu komputerowego.

Coraz chętniej kupujemy sprzęt z najwyższej półki. - Rekordowa sprzedaż sprzętu komputerowego dla graczy - wiadomość - 2017-01-21
Coraz chętniej kupujemy sprzęt z najwyższej półki.

Ciekawą obserwacją jest także zmiana profilu użytkowania komputerów osobistych. Ponieważ większość prostych zadań – jak przeglądanie internetu – można bez problemu wykonać za pośrednictwem telefonu czy tabletu, pecet staje się wyspecjalizowanym sprzętem służącym do obsługi najbardziej wymagających aplikacji i coraz częściej kupowany jest właśnie z taką myślą. Wyjaśnia to w pewnym stopniu dlaczego udział najniższego segmentu cenowego w całkowitych przychodach jest tak niewielki.

Prognozy przewidują dalszy rozwój branży. Przeprowadzone wyliczenia sugerują, że skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (ang. Compound Annual Growth Rate) do roku 2019 będzie wynosił 6%. Oznacza to, że przez najbliższe trzy lata branża tzw. „PC Gamingu” powinna rozwijać się średnio w tym tempie rocznie. Wówczas realnym założeniem staje się także przekroczenie progu 35 miliardów dolarów przychodu przed rokiem 2020.

Ted Pollak, starszy analityk branży gier z firmy JPR wymienił kilka czynników jego zdaniem odpowiedzialnych za rozwój rynku pecetowej rozrywki elektronicznej. Po pierwsze, byłaby to wysoka jakość wrażeń wizualnych uzyskiwana dzięki monitorom HD i UHD w połączeniu z relatywnie bliższą odległością użytkownika od ekranu, niż w wypadku innych form grania. Po drugie, Pollak upatruje istotnego bodźca rozwijającego sektor w łatwości sterowania za pomocą klawiatury i myszki – taki zestaw może nie jest idealny do każdego gatunku gry, jednak jest na tyle uniwersalny, że praktycznie żaden tytuł nie pozostaje poza naszym zasięgiem. Inaczej jest np. w przypadku padów i gier strategicznych czy części strzelanek. Nie bez znaczenia w tym kontekście jest także zdominowana przez pecety branża sportu elektronicznego. Wreszcie, po trzecie, PC miałby oferować dużo szerszy zakres personalizacji sprzętu. Chodzi tu nie tylko o kwestie estetyczne w stylu obudowy, oświetlenia czy całych biurek i pomieszczeń zaprojektowanych pod kątem grania, ale także o szeroki wybór technologii – od ultracienkich laptopów, przez klasyczne komputery stacjonarne (wraz z podzespołami) po peryferia w postaci monitorów czy gamingowych kontrolerów.

Dostęp do pełnej wersji raportu jest niestety płatny. Osoby zainteresowane mogą znaleźć szczegółowe informacje pod tym adresem.

Podobało się?

27

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2017-01-23
19:35

Lukasz20202 Chorąży

Najlepsze gry i tak wychodzą na PS4, mimo że jest słabsze od komputera, po drugie naprawdę zazdroszczę ludziom, którzy potrafią tak grać na padzie https://www.youtube.com/watch?v=IVvcWMPShm0

Komentarz: Lukasz20202
2017-01-28
11:10

paul181818 Generał

paul181818

Ta dyskusja wygląda tak: PC-towcy piszą o faktach a konsolowcy nie chcą w nie wierzyć, przez co tworzą się kolejne dyskusje.Dodatkowo cały czas wychwalają U4 jakoby był to jedyny argument(ratunek).Ciekawe co wy byście pisali gdyby nie ta gra.

Komentarz: paul181818
2017-01-29
05:22

Kiss Generał

Jak już któraś czesc Uncharted wyprzedni w grafice Crysis 1 z 2007 to dajcie znac.
Poki co jest to poziom mniej więcej Tomb Raider Legend na PC z 2006 na max detail w 4k.
Nie jest zle. 11 lat da się odrobić.

Komentarz: Kiss
2017-01-29
08:30

zanonimizowany1173954 Senator

Ludzie jeszcze wypisują te bajki ze konsola miażdży PC i podejrzewam ze jeśli za 4 lata dalej będzie ps4 będą to samo pisać nie wnikam co nimi kieruje tylko pozwolę sobie zacytować pewien fragment postu i wszystki w temacie.

"gdyby u4 był na PC to dopiero pokazal by moc i wersja u4 na PC by zmiażdżyła wersje na ps4, a reszta gier np: battlefield 1 lepiej wygląda na PC 4k,ultra,60 fps."

Komentarz: zanonimizowany1173954
2017-01-29
16:09

zanonimizowany1063214 Chorąży

😡

Najmłodsze pokolenie bierzesz tylko jako 5-letnie dzieciaki ze smartfonami? Myślałem że '01 też się do nich zalicza a nie wyobrażam sobie grania w jakieś tam Clash of Clans

Komentarz: zanonimizowany1063214

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl