
Dodatek do gry Two Worlds II
Data wydania: 20 września 2011
Dodatek do drugiej części serii action RPG polskiego studia Reality Pump, który w naszym kraju ukazał się w ramach wydania Two Worlds II: Game of the Year Edition. Pirates of The Flying Fortress oferuje nową kampanię, która rozgrywa się na niezbadanym dotąd obszarze. Opowieść dodatku koncentruje się na kapitanie piratów i jego załodze, uwięzionych na przeklętym archipelagu.
GRYOnline
Gracze
Uwaga: Dodatek wydany w Polsce w ramach Two Worlds II: Game of the Year Edition.
Pirates of The Flying Fortress to rozszerzenie do produkcji cRPG zatytułowanej Two Worlds II. Oferuje ono całkiem nową kampanię i wprowadza sporo ulepszeń do mechaniki rozgrywki. Całość ponownie wyprodukowało polskie studio Reality Pump. Dodatek do działania wymaga posiadania podstawowej wersji gry.
Dodatek przenosi nas w całkiem nowe lokacje i stanowi oddzielną opowieść niezwiązaną bezpośrednio z wydarzeniami z Two Worlds II. Przygoda zaczyna się gdy spotykamy Kapitana Eda Teala, który wraz ze swoją załogą został uwięziony na przeklętym archipelagu. W tle przewija się również wątek legendarnego skarbu, rzekomo posiadającego moc urzeczywistniania wszystkich pragnień tego, kto go posiądzie. Właściwa akcja rusza, gdy zostajemy zatrudnieni przez Kapitana Teala w celu odszukania jego ukochanej Maren, przebywającej na jednej z pobliskich wysp. Sytuacja szybko się komplikuje po tym, jak zastępcy Eda zaczynają podkopywać jego pozycję wśród załogi próbując wywołać bunt, a my szybko zostajemy wrzuceni w sam środek tego konfliktu. Twórcy przygotowali nieliniową fabułę, która swój finał ma w jednym z trzech możliwych zakończeń.
Twórcy tym razem zaoferowali nam bardziej egzotyczne klimaty, jak również nowe lokacje, wrogów oraz bronie. Wprowadzono też sporo rozwiązań, których domagali się fani. Dzięki zmianom w systemie alchemii możliwe jest tworzenie eliksirów o nieograniczonym czasie działania. Ponadto nasz bohater wreszcie nauczył się korzystania z drabin, co czyni eksplorowanie świata gry znacznie mniej frustrującym. Będący miejscem akcji dodatku archipelag jest sporych rozmiarów i poruszamy się po nim zarówno na własnych nogach, jak i na grzbiecie konia, a dystans pomiędzy wyspami możemy pokonać wpław lub na własnej łodzi. Wprowadzone przez dodatek tereny zamieszkuje sporo nowych potworów. Wśród nich nie brakuje potężnych bossów, takich jak m.in. Bazyliszek czy Kamienny Golem i pokonanie ich wymaga czegoś więcej niż tylko sprawnego władania mieczem. By mieć jakiekolwiek szanse w starciu z największymi monstrami konieczne jest wpierw przeprowadzenie własnego śledztwa i odszukanie słabości bestii.
Poza kampanią dla pojedynczego gracza Pirates of the Flying Fortress oferuje również cztery nowe mapy multiplayer do trybu Adventure. Dodatek wykorzystuje silnik pierwowzoru, ale grafika została wyraźnie podszlifowana. Zwiększono poziom detali twarzy oraz jakość animacji postaci. Świetne wrażenie robią też dynamiczne efekty pogodowe, takie jak deszcze czy burze.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
Xbox 360 27 września 2011Polskie napisy
PC Windows 20 września 2011Polskie napisy
PlayStation 3 10 października 2011Polskie napisy



4GRY
Osadzona w fantastycznym uniwersum seria gier RPG akcji. Cykl stworzyło krakowskie studio Reality Pump, znane między innymi z takich produkcji, jak Polanie, World War III: Black Gold oraz Earth.
W maju polscy gracze będą mogli udać się do sklepu i zakupić rozszerzone wydanie tytułu stworzonego przez studio Reality Pump z Krakowa, zawierające podstawową wersję gry oraz dodatek Two Worlds II: Pirates of the Flying Fortress. Już teraz można pobrać to wydanie z platformy Muve.
gry
Grzegorz Ferenc
23 kwietnia 2012 13:41
Wieści ze świata to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o łatce do pecetowej wersji Battlefield 3, skasowanej produkcji studia Insomniac Games, nagrodzonej ścieżce dźwiękowej do gry Two Worlds II: Pirates of the Flying Fortress, a także pierwszoosobowej strzelaninie firmy LucasArts.
gry
Marcin Skierski
30 marca 2012 13:40
Deweloperzy z krakowskiego studia Reality Pump nie spoczywają na laurach i na warsztacie mają już trzy świeże projekty. Poza kolejną odsłoną cyklu Two Worlds, nad którą prace trwają już od jakiegoś czasu, niebawem powinniśmy poznać szczegóły dotyczące nowej strategii turowej przeznaczonej na urządzenia mobilne (smartfony i tablety), a także tajemniczej gry akcji z kobietą w roli głównej.
gry
Aleksander Kaczmarek
27 marca 2012 14:08
Twórcy Two Worlds II uruchomili własny sklep internetowy, który na razie jest jedynym oficjalnym kanałem dystrybucji najnowszego dodatku do gry, czyli Pirates of the Flying Fortress. W przyszłości studio Reality Pump zamierza opublikować w sklepie wszystkie swoje produkcje, czyli między innymi cała serię Earth 21xx oraz grę Polanie II.
gry
Szymon Liebert
25 września 2011 11:35
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o ścieżce dźwiękowej do Rage, darmowym rozszerzeniu do Global Agenda, braku planów nt. rozwoju marki Unreal, sądowym starciu Viacom i Harmonix, a także sklepie internetowym studia Reality Pump. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
22 września 2011 14:22
W sieci pojawiły się pierwsze screenshoty z oficjalnego rozszerzenia polskiej gry RPG Two Worlds II. Możecie się z nimi zapoznać w rozwinięciu wiadomości.
gry
Kamil Jędrasiak
12 czerwca 2011 09:57
Zeszłoroczna polska gra roleplaying Two Worlds II okazała się wielkim sukcesem i do dnia dzisiejszego sprzedała się w ponad 2,5 milionach egzemplarzy. Wszystkich jej fanów powinna ucieszyć nowina, że studio Reality Pump pracuje już nad pierwszym dodatkiem.
gry
Adrian Werner
16 kwietnia 2011 07:56
Wymagania sprzętowe gry Two Worlds II: Pirates of The Flying Fortress:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium IV 2.6 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 256 MB (Geforce 8800 GTX lub lepsza), 8 GB HDD, Windows XP/Vista/7.
Średnie Oceny:
Średnia z 3 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 337 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
MadtPL
Ekspert
2023.03.27
Fajny dodatek, który jest pod każdym względem lepszy od podstawki, przede wszystkim w projekcie lokacji i questów. Jedynie końcówka jest trochę zbyt rozwleczona i średnio udana - sprawia wrażenie zrobionej tylko po to, by rozgrywka była o kilka godzin dłuższa. Szkoda, że po nim zaczął się rozpad Reality Pump, bo Two Words 3 mogłoby być naprawdę świetne.
ogórekdamian
Ekspert
2018.02.19
Dodatek trochę lepszy niż podstawka, ale nie za wiele. Nadal nudne postacie, kiepskie dialogi, słabe zadania itd.
kęsik
Ekspert
2016.03.18
zanonimizowany1123025 Junior
Musze powiedzieć że dodatek jest nawet troche lepszy od podstawki super moja ocena to : 8.6
ogórekdamian Konsul
Dodatek trochę lepszy niż podstawka, ale nie za wiele. Nadal nudne postacie, kiepskie dialogi, słabe zadania itd.
zanonimizowany768165 Legend
Dodatek ukończony. To był miło spędzony czas z dodatkiem i podstawką, szkoda że nie przemogłem się wcześniej no ale cóż.
Podstawkę skończyłem na 40lvl, dostałem komunikat że postać za słaba i dostałem 3 dodatkowe poziomy postaci.
Po czym skończyłem dodatek na 61lvl.
Szmelc zbierany z przeciwników daje więcej materiałów, to na plus.
Końcówka gry się ciągnęła, to bicie duchów i poganianie po paru godzinach dawało się trochę we znaki a koniec tak blisko więc człowiek się sprężał.
Co za geniusz przypisał Spację do skoku, ataku i akcji? Zbierałem fiołki ze wspomnieniami które były ustawione na krawędzi, po otwarciu pojawiał się za nami duch który nas często spychał w przepaść.
Ubaw po pachy.
Skarb smoka (gargulca? garguloka? smokula?) też nie robił wrażenia, to już kasa z imprezy zombiaków była większa.
Bossów więcej i najwięcej w kość dał mi golem bo musiałem brzdąkać na harfie (QWER) czego nie znoszę. Lepszy dedykowany instrument jak Guitar Hero, lepsze rozłożenie palców wtedy.
MadtPL Pretorianin
Fajny dodatek, który jest pod każdym względem lepszy od podstawki, przede wszystkim w projekcie lokacji i questów. Jedynie końcówka jest trochę zbyt rozwleczona i średnio udana - sprawia wrażenie zrobionej tylko po to, by rozgrywka była o kilka godzin dłuższa. Szkoda, że po nim zaczął się rozpad Reality Pump, bo Two Words 3 mogłoby być naprawdę świetne.
Admin Senator
Two Worlds II: Pirates of The Flying Fortress - recenzje graczy