82. Strzelanki - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 82. Gry o tematyce Strzelanki ułożone według daty premiery.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Bedlam 2: Absolute Bedlam
Akcji 4 czerwca 1997
Kontynuacja dynamicznej strzelanki Bedlam z 1996 roku, w której jako dowódca oddziału RAT stajemy ponownie naprzeciw zreorganizowanej armii zbuntowanych maszyn. Zasady rozgrywki nie uległy zmianie, a twórcy ograniczyli się do zaprojektowania i oddania w ręce graczy nowego zestawu nieco bardziej rozbudowanych misji.

Hexen II
Akcji 2 czerwca 1997
Kolejna gra akcji/FPS stworzona przez zespół Raven Software. Tym razem, programiści Raven Software, postanowili zaadaptować dla potrzeb gry, engine Quake'a. Oczywiście nie obeszło się bez drobnych poprawek, wszak pierwszy Hexen znany był z tego, że oprócz tradycyjnej porcji dewastacji, oferował także akcenty charakterystyczne dla gier przygodowych.

Shadow Warrior (1997)
Akcji 13 maja 1997
Gra akcji twórców kultowej strzelanki FPP Duke Nukem 3D, mocno wzorowana na tej produkcji. Shadow Warrior jest oparty na tym samym silniku, co poprzednik i oferuje podobny sposób rozgrywki, jednak został osadzony w zupełnie innych klimatach. Gracz wciela się w japońskiego mistrza zabójców, należącego do tytułowego klanu Shadow Warriors. Zdradzony przez swego pracodawcę, który dodatkowo usiłuje przejąć władzę nad całą Japonią, Lo Wang zostaje zmuszony do walki z przeważającymi siłami wrogów.

Katharsis
Akcji 15 kwietnia 1997
Katharsis to wyprodukowana przez studio deweloperskie Metropolis Software scrollowana strzelanina. Akcja gry osadzona została w przyszłości. Ziemia zostaje zaatakowana przez tajemnicze statki kosmiczne noszące oznaczenia kolonistów, z którymi ponad tysiąc lat wcześniej stracono kontakt. Gracz wciela się w rolę pilota myśliwca broniącego planety, a jego zadaniem jest odkryć prawdę o pochodzeniu intruzów i odeprzeć inwazję.

Redneck Rampage
Akcji 12 kwietnia 1997
Redneck Rampage to wyprodukowana przez studio deweloperskie Xatrix Entertainment pierwszoosobowa strzelanina (FPS). Akcja gry osadzona została w małym, amerykańskim miasteczku. Gracz wciela się w jednego z dwóch braci, którzy wyruszają na ratunek swojej ukochanej śwince Bessie, porwanej przez kosmitów. Tytuł wyróżnia się niekonwencjonalnym poczuciem humoru i stosunkowo wysokim poziomem trudności.

Quake Mission Pack No. 2: Dissolution of Eternity
Akcji 31 marca 1997
Drugi oficjalny dodatek do kultowej strzelaniny FPS Quake autorstwa studia id Software. Opracowane przez ekipę Rogue Entertainment rozszerzenie o nazwie Quake Mission Pack No. 2: Dissolution of Eternity wprowadza do rozgrywki szesnaście szczegółowo dopracowanych map, podzielonych na dwa epizody, które pod względem architektonicznym przebijają nawet poziomy znane z oryginalnego Quake’a.

Quake Mission Pack No. 1: Scourge of Armagon
Akcji 28 lutego 1997
Stworzony przez grupę zapaleńców ze studia Hypnotic Interactive pakiet poziomów do kultowej strzelaniny FPS Quake, który został zaaprobowany przez studio id Software jako oficjalny dodatek. Rozszerzenie zatytułowane Quake Mission Pack No. 1: Scourge of Armagon niesie ze sobą piętnaście zupełnie nowych poziomów, podzielonych na trzy miniepizody oraz jedną oryginalną mapę do trybu Deathmatch.

Blood
Akcji 24 stycznia 1997
Gra akcji/FPS powstała w oparciu o engine Build, ten sam, z którego pomocy korzystano przy opracowywaniu słynnego Duke Nukem 3D. Gracz wciela się w rolę Caleba, diabelskiego pomiotu, szukającego zemsty na złym bóstwie Tchernobogu i hołdującej mu podziemnej organizacji Cabal.

RayStorm
Akcji 10 stycznia 1997
Futurystyczna strzelanka 3D z widokiem izometrycznym. Gracze przejmują kontrolę nad lecącym ku górnej krawędzi ekranu statkiem, a ich celem jest wyeliminowanie pojawiających się oponentów i przetrwanie ich ataków.

Blam! Machinehead
Akcji 31 grudnia 1996
Dynamiczna strzelanka rozgrywająca się w postapokaliptycznym świecie opanowanym przez zmutowane zwierzęta i wyjęte spod kontroli urządzenia. Sterujemy w niej uzbrojonym po zęby pojazdem i musimy wykonać wiele zróżnicowanych, ciekawych zadań, zanim ostatecznie stawimy czoło tytułowemu, złowrogiemu doktorowi Machinehead.

The Terminator: SkyNET
Akcji 15 grudnia 1996
Ostatnia z odsłon cyklu strzelanin FPP, bazujących na motywach filmowej serii Terminator. Fabuła gry kontynuuje wątki zapoczątkowane w The Terminator: Future Shock, a podczas zabawy stajemy ponownie po stronie ruchu oporu, starając się zniszczyć zbrodniczą sztuczną inteligencję Skynet, która za pomocą broni nuklearnej zamierza zmieść ludzkość z powierzchni Ziemi.

Solar Eclipse
Zręcznościowe 30 listopada 1996
Stworzona przez Crystal Dynamics kosmiczna strzelanina TPP o zręcznościowym charakterze. Tytuł bazuje na założeniach znanych choćby ze słynnej serii Star Fox i stanowi kontynuację gry wydanej na 3DO w 1993 roku o tytule Total Eclipse.

Contra: Legacy of War
Akcji 29 listopada 1996
Przygotowana przez węgierskie studio Appaloosa Interactive kolejna odsłona słynnej serii zręcznościowych strzelanek. To pierwsza część legendarnego cyklu, w której zastosowano grafikę 3D.

Killing Time
Akcji 31 października 1996
Strzelanina FPP stworzona przez 3DO Company. Gracz wciela się w rolę byłego studenta egiptologii, którego zadaniem jest odnalezienie i zniszczenie Zegara Wodnego Thotha, zamieniającego ludzi w wyjęte z koszmarów potwory.

Bedlam (1996)
Akcji 30 września 1996
Wykonana w perspektywie izometrycznej, dynamiczna strzelanina science-fiction. W grze wcielamy się w dowódcę eskadry nowoczesnych czołgów RAT, a naszym zadaniem jest stawić czoła armii zbuntowanych robotów, które wznieciły powstanie i zwróciły się przeciwko swoim stwórcom.

Project Overkill
Akcji 12 września 1996
Utrzymany w mrocznej stylistyce shoot‘em up, w którym akcja prezentowana jest w rzucie izometrycznym. Produkcja oddaje w ręce gracza czwórkę różniących się umiejętnościami najemników.

Hexen: Deathkings of the Dark Citadel
Akcji 3 września 1996
Jedyne, oficjalne rozszerzenie do gry Hexen, FPS-a utrzymanego w konwencji fantasy. Dodatek oferuje 20 premierowych scenariuszy przeznaczonych dla jednego gracza i zupełnie nowy tryb Multiplayer, z którego może skorzystać naraz, aż ośmiu graczy.

Quake (1996)
Akcji 22 czerwca 1996
Opracowana przez studio id Software strzelanina FPS, wyznaczająca nowe standardy w swoim gatunku i będąca przełomem w dziedzinie trójwymiarowej grafiki komputerowej. Akcja gry Quake rozgrywa się w bliżej nieokreślonej przyszłości, w której rządowe eksperymenty z teleportacją doprowadziły do nawiązania kontaktu z mieszkańcami innych wymiarów i sprowadzenia na ludzi zagrożenia ze strony istot z piekła rodem.

Panzer Dragoon (1996)
Zręcznościowe 15 czerwca 1996
W odległej przyszłości garstka ludzi musi wykorzystać starożytną broń i umiejętności dosiadania pancernych smoków, broniąc się przed bio-broniami.

Strife (1996)
Akcji 12 czerwca 1996
Unikalna gra przygodowa, bazująca na enginie Doom'a. W Strife oprócz masakrowania hordy przeciwników, będziesz musiał także rozmawiać z napotkanymi przechodniami, wykonywać dla nich zlecenia i zbierać różne przedmioty.

Fire Fight
Akcji 31 maja 1996
Należąca do popularnego gatunku kosmicznych strzelanin gra, autorstwa krakowskiego studia Chaos Works. Produkcja wyróżnia się innowacyjnym podejściem do gatunku oraz efektowną oprawą graficzną. Akcja osadzona została w odległej przyszłości, a gracz wciela się w rolę pilota bojowego statku kosmicznego i wykonuje misje zlecane przez Widmową Radę, pilnującą przestrzegania prawa w galaktyce.

Shellshock
Akcji 24 maja 1996
Zwariowana gra akcji, stanowiąca połączenie strzelaniny FPP i symulatora. W grze wcielamy się w świeżo upieczonych członków organizacji antyterrorystycznej Da Wardenz, a naszym zadaniem jest dbanie o bezpieczeństwo i pokój na świecie. Zasiadając we wnętrzu nowoczesnego czołgu M-13 Predator bierzemy udział w 25 dynamicznych misjach, eliminując nacierające oddziały przeciwnika. Rozgrywce towarzyszy zaś nieodłącznie oryginalna "rapowa" stylistyka i takaż sama ścieżka dźwiękowa.

Duke Nukem 3D
Akcji 13 maja 1996
Jedna ze słynniejszych pierwszoosobowych strzelanek i jednocześnie trzecia odsłona serii opowiadającej o przygodach aroganckiego herosa. Tytuł stawia na dynamikę i efektowność, przy okazji serwując sporo humoru.

Final Doom
Akcji 15 kwietnia 1996
Przygotowany we współpracy studia id Software z firmą GT Interactive oficjalny dodatek do kultowej strzelaniny FPS Doom II: Hell on Earth z 1994 roku. Rozszerzenie zatytułowane Final Doom wzbogaca podstawową wersję gry o dwa zupełnie nowe epizody: Plutonia Experiment oraz TNT: Evilution, w którym śledzimy dalsze losy samotnego żołnierza, walczącego z hordami piekielnych potworów.