84. Strzelanki - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 84. Gry o tematyce Strzelanki ułożone według daty premiery.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Alien Breed (1993)
Akcji 11 sierpnia 1993
Gra Alien Breed została przygotowana w 1991 roku z myślą o użytkownikach komputerów z rodziny Commodore Amiga. Dopiero kilkanaście miesięcy później, firma Team 17 zdecydowała się opublikować konwersję na PC. Oczekiwanie opłaciło się, gdyż edycja na „blaszaki” jest w stosunku do pamiętnego pierwowzoru ładniejsza i bardziej rozbudowana.

The Terminator: Rampage
Akcji 8 sierpnia 1993
The Terminator: Rampage to pierwszy, klasyczny FPS stworzony przez Bethesda Softworks, oparty o fabułę popularnej serii filmów z Arnoldem Schwarzeneggerem w roli głównej.

Mad Dog McCree
Akcji 12 czerwca 1993
Gra z gatunku tzw. „rail shooterów”, popularnych w początkach lat 90-tych. Nieustraszony kowboj staje naprzeciw Mad Dog McCree, przywódcy bezwzględnej grupy rzezimieszków.

Jurassic Park (1993)
Akcji 12 maja 1993
Multimilioner John Hammond tworzy na wyspie Isla Nublar (położonej u wybrzeży Kostaryki) jedyny w swoim rodzaju park, którego główną atrakcją są najprawdziwsze dinozaury. Chcąc dowieść bezpieczeństwa kompleksu, naukowiec zaprasza do jego odwiedzin grupę specjalistów, na czele ze znanym paleontologiem, doktorem Alanem Grantem.

The Terminator 2029
Akcji 15 grudnia 1992
Utrzymana w konwencji cyberpunk pierwszoosobowa strzelanka, bazująca na motywach filmowej serii Terminator. Podczas zabawy wcielamy się w rolę podwładnego pułkownika Johna Connora, stojącego na czele specjalnej grupy uderzeniowej, której zadaniem jest zniszczenie zbrodniczej sztucznej inteligencji Skynet i kontrolowanej przez nią armii robotów.

Spear of Destiny
Akcji 2 września 1992
Kontynuacja niezwykle popularnej strzelaniny od studia id Software Wolfenstein 3D. Spear of Destiny ukazało się w 1992 roku, a więc wkrótce po premierze części pierwszej, w związku z czym różnice w mechanice i wykonaniu pomiędzy dwoma tytułami są nieznaczne. Gracze ponownie wcielają się w Williama B.J. Blazkowicza, amerykańskiego komandosa od zadań specjalnych wysłanego do nazistowskich Niemiec.

Wolfenstein 3D
Akcji 5 maja 1992
Kultowa strzelanina z 1992 roku nazywana często „pradziadem” trójwymiarowych FPS-ów. Wolfenstein 3D jest dziełem słynnego studia id Software, odpowiedzialnego również za markę Doom i Quake. Gracz wciela się w Williama „B.J.” Blazkowicza, agenta alianckich sił specjalnych, który wykonuje najbardziej niebezpieczne misje na terenie wroga. Blazkowicz zostaje wysłany do nazistowskich Niemiec w celu spenetrowania zamku Hollehammer, w którym przygotowywany jest tajny projekt superżołnierza.

Curse of the Catacombs
Akcji 11 lutego 1992
Gra The Catacomb Armageddon (w komercyjnej wersji znana jako Curse of the Catacombs) to druga po The Catacomb Abyss opowieść o przygodach dzielnego maga, który w pojedynkę zamierza zabić Nemesisa oraz jego popleczników.

The Catacomb Abyss
Akcji 12 stycznia 1992
The Catacomb Abyss to gra akcji, za której powstanie odpowiada studio Softdisk. W 1992 roku w jego szeregach znajdował się John Carmack i to właśnie on stworzył silnik napędzający omawiany produkt. Engine został zresztą później odpowiednio zmodyfikowany i wykorzystany w słynnej strzelaninie Wolfenstein 3D.

The Terminator
Akcji 31 października 1991
Pierwszoosobowa gra akcji, pierwsza z komputerowych adaptacji kasowego filmu science fiction Terminator w reżyserii Jamesa Camerona. Podczas zabawy możemy wcielić się w postać Kyle'a Reesa, starając się ochronić Sarę Connor przed przysłanym z przyszłości cyborgiem, bądź w samego Terminatora, którego zadaniem jest zabicie Sary oraz jej protektora.

Moon Blaster
Akcji 10 listopada 1990
Moon Blaster to gra zręcznościowa, pod względem pomysłu nawiązująca do Battlezone, wielkiego hitu rodem z automatów. Gracz wcieli się tutaj w rolę pilota futurystycznego pojazdu, który będzie prowadził walkę z bliżej niezidentyfikowanym najeźdźcą w trzech zróżnicowanych graficznie sceneriach.

Battlezone (1983)
Akcji 10 kwietnia 1983
Osadzona w realiach science fiction strzelanina z widokiem z pierwszej osoby, uważana za jeden z pierwszych FPS-ów w historii elektronicznej rozgrywki. W grze Battlezone zasiadamy w kokpicie futurystycznego czołgu, a naszym zadaniem jest eliminacja pojawiających się na horyzoncie jednostek przeciwnika, zanim zdążą one zrobić to samo z nami.

Nirvana
Akcji prace wstrzymane
Nirvana to nietypowa hybryda gry FPS z elementami RPG, będąca zarazem debiutanckim programem grupy niemieckich programistów tworzonej przez czterech zagorzałych pasjonatów, skupionych pod banderą Nirvana-Team.

Wehrwolf
Akcji prace wstrzymane
„Wehrwolf” jest typową grą akcji FPS (widok z perspektywy pierwszej osoby) połączoną z elementami przygody, stworzoną przez ukraińskie studio developerskie Electronic Paradise. Programiści, jeśli chodzi o styl i przebieg rozgrywki, nawiązują do takich gier jak „Call of Duty” czy „Medal of Honor”.

Futurebrighter
Akcji prace wstrzymane
„Futurebrighter” to gra z gatunku FPS. Futurystyczny klimat oraz zaproponowane rozwiązania techniczne sprawiają, że omawiana pozycja w pewnym stopniu przypomina mieszankę takich programów jak „Half-Life” oraz „Unreal”.

The Triangle
Akcji prace wstrzymane
The Triangle to kolejna gra rosyjskich programistów z Digital Spray Studios oparta na autorskim silniku DS2. Tytułowy „trójkąt” to nic innego jak słynny „Trójkąt Bermudzki”, w którym samoloty i statki rzekomo przepadają bez wieści. Nasz bohater postanawia naocznie przekonać się ile prawdy jest w tych rewelacjach i samotnie wyrusza w niebezpieczny rejon, gdzie czekać na niego będą nieprzyjaznie nastawione fantastyczne stwory.

Solar
Akcji prace wstrzymane
FPS rozgrywający się w bliżej nieokreślonej przyszłości. Szargany konfliktami Układ Słoneczny, przygotowuje się do kolejnej wojny. Gracz staje na czele jednej ze stron i próbuje roztrzygnąć wojnę ku jej chwale.

Reprisal
Akcji prace wstrzymane
Gra łącząca w sobie elementy z gatunku FPS oraz RPG. Jak określają ją sami twórcy, stanowi ona hybrydę szybkiej akcji rodem z Quake, skradania a'la Thief oraz rozwoju postaci znanego z Deus Ex.

VATAN
Akcji prace wstrzymane
„VATAN” to gra akcji/FPS w całości stworzona przez debiutującą grupę FySoftware. Główną oś rozgrywki stanowi szeroko rozumowana akcja (przedstawiona z perspektywy pierwszej osoby), niemniej jednak równie ważnym ogniwem jest tu fabuła.

The Unseelie
Akcji prace wstrzymane
The Unseelie to nieukończony projekt pierwszoosobowej strzelaniny, nad którym pracowało studio deweloperskie KaWoW!. Zgodnie z założeniami fabuły, gracz miał wcielić się w Damiena, młodego mężczyznę, który przypadkowo trafia do uwięzionej w czasie, XVII-wiecznej irlandzkiej wioski, gdzie toczy się walka z tytułowymi Unseelie - bestiami z mitologii celtyckiej.

City of the Dead
Akcji prace wstrzymane
City of the Dead to pierwszoosobowa strzelanina, której nazwiska użyczył George A. Romero, słynny reżyser cyklu filmów horror/gore, który od 1968 roku z powodzeniem kręci kolejne obrazy opowiadające o walce ludzi z zombie.

Sniper
Akcji prace wstrzymane
Pierwszoosobowa gra akcji, w której wcielamy się w legendarnego snajpera armii czerwonej Wasilija Zajcewa. Akcja toczy się w 1942 roku w Stalingradzie, podczas jednej z największych i najbardziej znanych bitew II Wojny Światowej.

Hollow (2005)
Akcji prace wstrzymane
Hollow jest nową grą ojców m.in. takich pozycji jak: Casanova i Hitchcock: The Final Cut. Program reprezentuje gatunek FPS, a jego twórcy postanowili zaczerpnąć najlepsze elementy z Doom III, Tom Clancy’s Splinter Cell i Halo: Combat Evolved.

Necrocide: The Dead Must Die
Akcji prace wstrzymane
Gra akcji osadzona w klimatach horroru stworzona przez specjalizujące się w symulatorach wojskowych studio NovaLogic. Jako potężna wampirzyca stajemy do walki z hordami nieumarłych, wilkołaków i demonów. Całość powstała na silniku graficznym znanym z Delta Force: Landwarrior.