Wyszukiwarka gier
Spear of Destiny

Spear of Destiny

PC
po premierze

Data wydania: 2 września 1992

Akcji, FPP, Strzelanki, Singleplayer

Kontynuacja niezwykle popularnej strzelaniny od studia id Software Wolfenstein 3D. Spear of Destiny ukazało się w 1992 roku, a więc wkrótce po premierze części pierwszej, w związku z czym różnice w mechanice i wykonaniu pomiędzy dwoma tytułami są nieznaczne. Gracze ponownie wcielają się w Williama B.J. Blazkowicza, amerykańskiego komandosa od zadań specjalnych wysłanego do nazistowskich Niemiec.

7.9

Gracze

8.6

Steam

OCEŃ
Oceny

Amerykański komandos z polskimi korzeniami powraca. Tym razem głównym zadaniem B.J. Blazkowicza, jest odzyskanie legendarnej Włóczni Przeznaczenia, którą Naziści na początku II Wojny Światowej wywieźli z Wersalu i umieścili w niedostępnej twierdzy. Hitler uparcie wierzy, że artefakt daje nadludzką moc i pomoże jego armiom podbić cały świat.

Wolfenstein 3D okazała się grą na tyle popularną, że w kilka miesięcy po jej premierze, szefowie id Software podjęli decyzję o wydaniu oficjalnej kontynuacji. Przygotowanie sequelu zlecono firmie FormGen i trzeba przyznać, że było to dobre posunięcie. Chociaż autorzy nie dokonali rewolucyjnych zmian w enginie gry, zaprojektowali raptem kilkanaście map i paru nowych przeciwników, to w efekcie końcowym produkt okazał się zdecydowanie ciekawszy od pierwowzoru. Złożyło się na to kilka czynników. Przede wszystkim zrezygnowano z podziału na epizody, w Spear of Destiny gracz wyrusza po prostu w jedną, długą misję, na której końcu czeka sam Adolf Hitler. Kolejne etapy naładowano olbrzymią ilością skarbów, sekretnych miejsc i tego typu atrakcji, dzięki czemu ich eksploracja stała się zdecydowanie ciekawsza. Raz na jakiś czas pojawia się unikatowy boss, który próbuje nam przeszkodzić w wykonaniu zadania. Jego śmierć jest oczywiście niezbędna w kontynuowaniu gry, jako że zazwyczaj posiada on klucz, potrzebny do otwarcia zamkniętych drzwi. W grze wykorzystano wszystkie tekstury zawarte w pierwowzorze, ale wprowadzono także kilkadziesiąt nowych, dzięki czemu unikniemy sytuacji, w których kolejne lokacje biją po oczach monotonią i na kilometr wieją nudą.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC WindowsAngielskie napisy i dialogi

Producent: id Software

Wydawca: FormGen

Ograniczenia wiekowe: 16+

Gry z serii

Spear of Destiny
Spear of Destiny
Spear of Destiny

13GRY

Gry z serii Wolfenstein

Cykl pierwszoosobowych strzelanek (FPS) osadzonych w alternatywnej wersji II wojny światowej. Seria została zapoczątkowana przez studio Muse Software. Obecnie prawa do marki znajdują się w rękach firmy Bethesda Softworks, a w jej rozwój zaangażowane są zespoły id Software oraz MachineGames.

Gry z serii Wolfenstein

Publicystyka

Opinie

5 maja 2012

W to się grało - Wolfenstein 3D kończy dziś 20 lat!

Pierwszy FPS z prawdziwego zdarzenia zadebiutował 5 maja 1992 roku, czyli dokładnie dwadzieścia lat temu. Przyglądamy się co miał do zaoferowania przebój firmy id Software, dzieło późniejszych twórców Dooma i Quake'a.

W to się grało - Wolfenstein 3D kończy dziś 20 lat!
W to się grało - Wolfenstein 3D kończy dziś 20 lat!

Wiadomości

Bethesda niedługo zapowie nową grę. Czyżby Wolfenstein?

Bethesda nie spoczywa na laurach - najpierw The Evil Within, teraz zapowiedź kolejnej gry w stosunkowo krótkim odstępie czasu. Na oficjalnym Twitterze firmy udostępniono kilka tajemniczych obrazków, które mogą sugerować powrót serii Wolfenstein.

gry

Bartosz Woldański

7 maja 2013 10:22

Bethesda niedługo zapowie nową grę. Czyżby Wolfenstein?

Nowy Wolfenstein coraz bliżej

Wielkimi krokami zbliża się ku końcowi długi okres oczekiwania graczy na pierwsze konkretne informacje, dotyczące nowej produkcji spod znaku Wolfenstein. Sierpniowy numer magazynu Game Informer prezentuje bowiem obszerny artykuł, zapowiadający kolejne przygody B.J. Blazkowicza – jest to zresztą temat z okładki.

gry

Radosław Grabowski

12 lipca 2008 13:55

Nowy Wolfenstein coraz bliżej

Młoda aktorka uczestniczy w sesjach motion capture na potrzeby nowego Wolfensteina

Gry z cyklu Wolfenstein przyzwyczaiły nas do męskich bohaterów, twardo walczących z siłami nazistowskimi. Nowy produkt z tej serii, przygotowywany przez fachowców z Raven Software wyłącznie z myślą o Xboxie 360, z pewnością nas zaskoczy. W developingu tej gry uczestniczy bowiem Carrie Conn, użyczająca przykładowo dzięki technice motion capture swoich ruchów wirtualnej postaci elitarnej zabójczyni.

gry

Radosław Grabowski

13 maja 2007 11:23

Młoda aktorka uczestniczy w sesjach motion capture na potrzeby nowego Wolfensteina

Jak się miewa Wolfenstein w wersji dla X360?

Pierwsze informacje na temat nowej gry z serii Wolfenstein pojawiły się ponad rok temu. Kolejny epizod legendarnego cyklu powstaje wyłącznie z myślą o konsoli Xbox 360, a jego produkcją zajmują się ludzie z id Software. Pomagają im pracownicy firmy Raven Software, którzy ostatnio odnieśli spory sukces za sprawą Quake 4.

gry

Radosław Grabowski

17 listopada 2006 09:32

Jak się miewa Wolfenstein w wersji dla X360?

Studio Nerve Software włącza się do produkcji nowego Wolfensteina

Prawie dwa tygodnie temu dowiedzieliśmy, że firma id Software planuje nowy rozdział w serii Wolfenstein, który zostanie zaprojektowana z myślą o użytkownikach PeCetów oraz konsoli Xbox 360. Produkcją programu zajmie się sprawdzony partner Carmacka i spółki, mianowicie Raven Software. Wczoraj okazało się, że nie będzie to jedyne studio zamieszane w przygotowanie gry.

gry

Krystian Smoszna

18 października 2005 15:54

Studio Nerve Software włącza się do produkcji nowego Wolfensteina

Jest już dostępny film z prezentacji nowego Wolfensteina

Zakończona niedawno w Amsterdamie impreza o nazwie X05, przyniosła nam mnóstwo zapowiedzi nowych gier, jakie już wkrótce pojawią się na konsoli Xbox 360. Wśród nich znalazł się kolejny produkt z serii Wolfenstein, który powstaje dzięki wspólnym wysiłkom firm id Software oraz Raven Software (podobnie jak to miało miejsce w przypadku Quake 4).

gry

Krystian Smoszna

10 października 2005 08:31

Jest już dostępny film z prezentacji nowego Wolfensteina

Nowy Wolfenstein również na PeCety

Nie mają powodów do obaw wielbiciele gier z serii Wolfenstein, których zawiodła informacja udzielona przez Todda Hollensheada z id Software o nowej odsłonie cyklu przeznaczonej tylko i wyłącznie na konsolę Xbox 360. Wczoraj potwierdzono, że program zostanie wydany również na PeCety.

gry

Krystian Smoszna

6 października 2005 07:46

Nowy Wolfenstein również na PeCety

Powrót do zamku Wolfenstein tylko na konsoli Xbox 360

Można było się spodziewać, że pierwszy dzień imprezy o nazwie X05 (zorganizowanej w Amsterdamie przez koncern Microsoft) przyniesie interesujące informacje na temat nowych gier, jakie zostaną zaprojektowane z myślą o konsoli Xbox 360. Jedną z nich będzie kolejny epizod w legendarnej serii Wolfenstein.

gry

Krystian Smoszna

5 października 2005 06:56

Powrót do zamku Wolfenstein tylko na konsoli Xbox 360

Wolfenstein 3D ma dwanaście lat!

W dniu wczorajszym minęła dwunasta rocznica wydania gry Wolfenstein 3D, kamienia milowego w dziedzinie strzelanin i jednocześnie faktycznego pioniera nowego gatunku, nazwanego z czasem FPS. Jak każde urodziny, także i te są doskonałą okazją do wspomnień i szybkich analiz, jak przez ten – mimo wszystko niedługi czas – zmieniło się oblicze komputerowej rozrywki.

gry

Krystian Smoszna

7 maja 2004 11:49

Wolfenstein 3D ma dwanaście lat!

Inwazja dem od Id Software

Wydaje mi się, że nie ma gracza, który nie kojarzy nazwy ID Software. To przecież programiści z tego studia stworzyli pierwszą, trójwymiarową grę akcji Wolfenstein 3D (no, może a'la trójwymiarową, ale na tamte czasy to było coś :). W tym tygodniu panowie z ID Software obchodzili 10te urodziny innego swojego produktu - Dooma. I z tej właśnie okazji redaktorzy serwisu GamersHell przygotowali dla graczy niemałą gratkę - zbiór dem gier stworzonych lub wyprodukowanych przez ID Software.

pozostałe

Maciej Myrcha

14 grudnia 2003 12:06

Inwazja dem od Id Software
Wszystkie wiadomości

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry Spear of Destiny.

Wszystkie pliki do pobrania

Oceny gry

Średnie Oceny:

7.9

Ocena Graczy

Średnia z 193 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

8.6

Ocena STEAM

"Bardzo pozytywne"

Średnia z 557 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Ocena STEAM

8.6

Bardzo pozytywne (557)

[title]

Główne zalety gry

  • Klasyczna Rozgrywka: Gra zachowuje szybkie, proste strzelanie, które jest satysfakcjonujące i wpływowe, przypominające Wolfenstein 3D.
  • Projekt Poziomów: Wielu użytkowników doceniło labiryntowe poziomy, które zachęcają do eksploracji oraz uzależniający charakter poszukiwania sekretów.
  • Atmosfera: Immersywne środowisko, charakteryzujące się pikselową grafiką i dźwiękiem, skutecznie wzbogaca doświadczenie gry.
  • Nostalgia: Jako kontynuacja Wolfenstein 3D, gra przyciąga fanów oryginału, oferując więcej tego samego angażującego contentu.
  • Nowe Funkcje: Niektóre recenzje zauważyły wprowadzenie nowych tekstur, wrogów i utworów muzycznych, co dodało różnorodności do rozgrywki.

Główne wady gry

  • Ograniczona Innowacyjność: Kilku użytkowników zwróciło uwagę, że gra wydaje się być pochodną Wolfenstein 3D, brakuje jej nowych mechanik rozgrywki lub istotnych zmian.
  • Frustrująca Nawigacja: Labiryntowe poziomy mogą być mylące i nużące, co prowadzi do frustracji podczas próby znalezienia kluczy lub nawigacji w ukrytych przejściach.
  • Podstawowa AI i Walki z Bossami: AI wrogów i spotkania z bossami były krytykowane za przewidywalność i brak głębi, często sprowadzając się do prostych strategii, takich jak okrążanie i strzelanie.
  • Ograniczenia Techniczne: Niektórzy gracze wspomnieli, że gra nie zestarzała się dobrze, szczególnie pod względem kontroli i mechaniki celowania.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Pionowe Celowanie: Brak pionowego celowania został zauważony jako wada, przez co walka wydaje się przestarzała w porównaniu do nowoczesnych standardów.
  • Głębokość w Opowiadaniu Historii: Choć minimalna fabuła nie była postrzegana jako wada przez wszystkich, niektórzy gracze czuli, że głębsza narracja mogłaby wzbogacić doświadczenie.
  • Nowoczesne Kontrole: Użytkownicy zasugerowali, że poprawa kontroli i interfejsu użytkownika mogłaby uczynić grę bardziej dostępną i przyjemną dla współczesnych graczy.
  • Różnorodność Mechanik Rozgrywki: Istniała chęć na więcej różnorodnych funkcji rozgrywki, niż to, co zostało zaoferowane, ponieważ wielu uważało, że gra nie wprowadza wystarczająco innowacji w porównaniu do swojego poprzednika.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, *Spear of Destiny* jest doceniana za wartość nostalgiczną i klasyczną rozgrywkę, ale spotyka się z krytyką za brak innowacji i niektóre frustrujące wybory projektowe.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl