Data wydania: 12 kwietnia 1997
Redneck Rampage to wyprodukowana przez studio deweloperskie Xatrix Entertainment pierwszoosobowa strzelanina (FPS). Akcja gry osadzona została w małym, amerykańskim miasteczku. Gracz wciela się w jednego z dwóch braci, którzy wyruszają na ratunek swojej ukochanej śwince Bessie, porwanej przez kosmitów. Tytuł wyróżnia się niekonwencjonalnym poczuciem humoru i stosunkowo wysokim poziomem trudności.
Gracze
Steam
Uwielbienie amerykanów do interwencji kosmitów w grach komputerowych, przyjmuje już paranaoidalny charakter, ale jak dotąd zaszczyt ten obejmował tylko większe metropolie, tudzież bazy wojskowe. Programiści z firmy Xatrix, postanowili taki stan rzeczy zmienić, umiejscawiając inwazję obcych, w małym, prowincjonalnym miasteczku Hickston. Głównymi bohaterami Redneck Rampage są bracia Leonard i Bubba, którzy po stwierdzeniu, że kosmici porwali ich ukochaną świnkę Bessie, postanawiają wyruszyć na akcję ratunkową.
Redneck Rampage jest grą opartą o niezwykle popularny w 1997 roku engine Build, stworzony przez Kena Silvermana, dla potrzeb słynnego już Duke Nukem 3D. W porównaniu do pierwowzoru, produkt Xatrix stoi jednak na nieco wyższym poziomie, głównie ze względu na bardzo realistyczny świat, w jakim przyjdzie nam toczyć walki z kosmicznym najeźdźcą. Stodoły, elewatory zbożowe, przydrożne bary, kręgielnie i stacje benzynowe, znakomicie oddają klimat amerykańskiej prowincji i stanowią swego rodzaju novum po dotychczasowych wizytach w statkach kosmicznych, bazach wojskowych, czy siódmym kręgu piekła. Do dyspozycji wiejskiego wojownika oddano kilkanaście zróżnicowanych broni, od łomu poczynając, a na biustonoszu strzelającym niczym karabin maszynowy kończąc. Gra wyróżnia się także bardzo ciekawym podejściem do tematu odzyskiwania energii przez naszego bohatera. Żeby przywrócić mu zdrowie, należy zbierać porozrzucany tu i ówdzie alkohol i przyjmować go w rozsądnych dawkach. Przeholowanie z trunkiem, kończy się zawrotami głowy i problemami z utrzymaniem równowagi, co utrudnia jakiekolwiek poruszanie się, nie mówiąc już o strzelaniu. Żeby obniżyć poziom alkoholu we krwi, należy zagryzać go plackami, to z kolei jednak może doprowadzić do nieuzasadnionego wydalania gazów z miejsca, gdzie plecy tracą swą szlachetną nazwę. Utrzymanie w ryzach zależności pomiędzy jedzeniem, a piciem wysokoprocentowych specyfików jest niezwykle ważnym elementem gry, czasem nawet bardziej istotnym niż strzelanie.
Gra posiada drobiazgową, bardzo ładną grafikę, na szczególne uznanie zasługują zwłaszcza tekstury. Muzyki jako takiej w grze nie ma, autorzy bardziej skłonili się ku naturalnym odgłosom wydawanym przez miejscową przyrodę. Podobnie jak w Duke Nukem 3D, także i tutaj spotkamy się za to z przebojowymi komentarzami głównego bohatera, który zaciągając wiejskim akcentem potrafi czasem rozbawić do łez. Redneck Rampage to moim zdaniem jeden z najlepszych klonów Duke Nukem 3D, w wielu aspektach przebijający nawet słynny pierwowzór. Jedyną wadą gry jest bardzo wysoki stopień trudności, nawet na najłatwiejszym poziomie...
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows
Producent: Gray Matter / Xatrix Entertainment
Wydawca: Interplay Entertainment
Ograniczenia wiekowe: 16+
Gry podobne:
Prima Aprilis już za nami, tymczasem ta wiadomość mogłaby spokojnie podchodzić pod kategorię żartu. Czy naprawdę twórcy Diablo i World of Warcraft mogą potajemnie pracować nad wskrzeszeniem „burackiej strzelanki” Redneck Rampage?
gry
Filip Grabski
5 kwietnia 2009 11:31
O pierwszych planach reaktywacji popularnej niegdyś serii strzelanin o nazwie Redneck Rampage, informowaliśmy już w sierpniu. Wówczas nie znaliśmy jednak żadnych konkretnych wiadomości na ten temat. W dniu wczorajszym dowiedzieliśmy się zdecydowanie więcej a to za sprawą raportu finansowego firmy Interplay. Ale czy oznacza to, że już wkrótce rozpoczną się prace nad następcą Redneck Rampage? Nie...
gry
Krystian Smoszna
15 października 2004 09:00
Na przestrzeni ostatnich miesięcy, wielokrotnie mogliśmy się przekonać o fatalnej kondycji koncernu Interplay, która po równi pochyłej spadała ku nieuchronnej śmierci. Ale czy aby na pewno? Opublikowane wczoraj wyniki finansowe firmy wydają się przeczyć tym twierdzeniom i w dodatku ukazują śmiałe plany Interplay odnośnie serii Fallout.
gry
Krystian Smoszna
14 października 2004 13:50
Amerykański Urząd Patentowy od zawsze był źródłem ciekawych informacji dla entuzjastów gier komputerowych. Rejestrowanie tytułu na długo przed tym, zanim światło dzienne ujrzy jakakolwiek oficjalna zapowiedź, pozwala wierzyć, że dana firma przygotowuje się do jego produkcji. I tak właśnie jest w przypadku koncernu Vivendi Universal Games, która w pierwszym tygodniu sierpnia dokonał formalności związanych z rejestracją nazwy Redneck Rampage. Czy oznacza to, że powstanie sequel niegdyś bardzo popularnej strzelaniny? Całkiem możliwe...
gry
Krystian Smoszna
20 sierpnia 2004 08:35
Popularne pliki do pobrania do gry Redneck Rampage.
Wymagania sprzętowe gry Redneck Rampage:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
CPU 75MHz Intel/AMD, 16MB RAM.
Średnie Oceny:
Średnia z 160 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 180 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Fokcuf Pretorianin
Trzeba czasem się po prostu pobawić ustawieniami. Zresztą zrobili "erampage" który chodzi bez problemu nawet na Windows 7.
sejang Legionista
To chyba gra z najładniejszą grafiką z tamtych lat, pamiętam jak się zagrywałem pod koniec lat '90. W grze całkiem daleko doszedłem - w końcu gdzieś utknąłem i poddałem się . Gra dość trudna.
zanonimizowany930719 Senator
Jedna z niewielu gier, w której można było "postrzelać" z rewolweru .454 Casull.
Chcę remake'u, Shadow Warrior się udał, więc to też mogłoby być całkiem zajebiste:-)
RobmalYetiowskiTheGracz Centurion
Gra dzieciństwa.
zanonimizowany768165 Legend
Uff, udało mi się cudem ubić ostatniego bossa, gdzie na arenie nie było ani jednego naboju do uzupełnienia. Jak wystrzelaliśmy się z pestek przed uprowadzeniem to mieliśmy pecha....
Ale to nie jedyne przeoczanie i bolączki gry, oj nie.
Grałem w Duka parę razy więcej jak dekadę temu, dzisiaj go średnio trawię ale i tak doceniam. Blood - 10/10. Ale dopiero wiele lat później wziąłem na ruszt Shadow Warriora oraz ostatnio - Redneck Rampage.
Ciągłe problemy z kolizjami, które utrudniały wyskakiwanie zza rogu, szczególnie gdy był tam jakiś schodek czy stopień. Szczególnie gdy w ruch idą dynamity - rzucane oraz wystrzeliwane. Nie ma nic lepszego niż strzał z kuszy upadając metr przed mami i zabierający masę HP.
Nie każde obrażenia były widoczne na ekranie. Psy były chyba z tytanu i rasy czarnobylskiej bo strzelba i rewolwer .454 nie robiły na nich wrażenia. Kosmitki i jej karabiny przecinały nas dosłownie na pół, w naszych łapach już nie była aż tak skuteczna.
Strzelba chyba najgorsza jaką dzierżyłem w grach, chmura śrutu rozchodzi się na boki, tak jakbyśmy w lufie mieli zamontowaną harmonijkę. Za to przeciwnicy ściągają nas nią z daleka bez problemów. Elementy platformowe, gdzie się postać ślizga a „sufit" (tj. górna ściana mapy) w grze jest dość nisko, no ubaw po pachy....
Do tego miałem buga z drzwiami na mapie Ruins, na szczęście bimber i dobrze wykonany skok załatwił sprawę. Problemy z trafieniem przeciwników, niezależnie czy mamy autocelowanie włączone czy też nie.
Muzyka i styl na plus, to jedyna mocna strona gry. Przy czym muzyka w ostatniej ćwiartce gry zaczyna się przejadać. Może przez to że, choć niezła, to nie była tworzona pod dłuższe granie jako tło.
Do tego zmieniłem jeden utwór (w którym wokalista głównie gada niż śpiewa). Wrzuciłem parę utworów z dodatków dla urozmaicenia ale niewiele to pomogło.
Sytuacja zmienia się w dodatkach do gry - Route 66 i Rides Again, w które grało mi się o wiele przyjemniej niż w podstawkę. Dodatkowe urozmaicenia i niezłe pomysły ceniłem mocno ale nie pomogą one wiele przy podnoszeniu oceny całości.
--->
ten zrzut ekranu to esencja gry - otwieramy schowek a tam brudas z dwururką, do tego ze skrzynią dynamitu pod nogami. Czasem autocelowanie bierze na cel skrzynkę. Efekt jest taki, że mnie rozwala a przeciwnik przed zgonem musi jeszcze wykonać animację strzelania przed upadkiem.
Komedia.
A i w tym samym pomieszczeniu przechowywano dynamit, idealne miejsce na popękane ściany które musimy wysadzić...