Interplay podnosi się z kolan - o finansach, Falloutach i Redneck Rampage słów kilka

Na przestrzeni ostatnich miesięcy, wielokrotnie mogliśmy się przekonać o fatalnej kondycji koncernu Interplay, która po równi pochyłej spadała ku nieuchronnej śmierci. Ale czy aby na pewno? Opublikowane wczoraj wyniki finansowe firmy wydają się przeczyć tym twierdzeniom i w dodatku ukazują śmiałe plany Interplay odnośnie serii Fallout.

Krystian Smoszna

Komentarze

Na przestrzeni ostatnich miesięcy, wielokrotnie mogliśmy się przekonać o fatalnej kondycji koncernu Interplay, która po równi pochyłej spadała ku nieuchronnej śmierci. Ale czy aby na pewno? Opublikowane wczoraj wyniki finansowe firmy wydają się przeczyć tym twierdzeniom i w dodatku ukazują śmiałe plany Interplay odnośnie serii Fallout.

Duże zarobki to podstawa egzystencji w branży gier video i tutaj Interplay radzi sobie całkiem nieźle. W ostatnim kwartale (do 30 czerwca) firma zanotowała ponad trzy miliony dolarów obrotu, co daje 147% wzrost w porównaniu z analogicznym okresem z ubiegłego roku. Jakby tego było mało, przez te trzy miesiące koncern nie wydał żadnej gry, opierając sprzedaż tylko i wyłącznie na Baldur’s Gate: Dark Alliance i Fallout: Brotherhood of Steel.

Oczywiście, w podaną sumę należy wliczyć także wpływy z różnorakich licencji, spośród których największe dotyczą trzeciej części Fallouta, odsprzedane Bethesdzie za przeszło milion dolarów. Przy okazji ujawniono, że aktualny producent tej gry zagwarantował sobie także prawa do czwartej i piątej odsłony kultowej serii, jeśli uiści dodatkowy milion dolarów (minimum) od każdego tytułu – dobry prognostyk dla fanów tej gry. To jednak jeszcze nie koniec. Drugiego lipca bieżącego roku Interplay odsprzedał prawa do kultowej strzelaniny Redneck Rampage koncernowi Vivendi Universal – wartość tej transakcji to kolejne 300 tysięcy dolarów. Możemy być więc pewni, że i ten tytuł już wkrótce trafi na rynek.

Opublikowany wczoraj raport finansowy dobrze wróży firmie Interplay. Fani Fallout raczej na pewno doczekają się trzeciej części gry a niewykluczone, że także czwartej i piątej, podobna rzecz tyczy się Redneck Rampage. Niewykluczone jest również powstanie ogłaszanego już wcześniej Fallout w wydaniu MMORPG. Jeśli Interplay podniesie się z dna a wszystko na to wskazuje, armagedonniści nie powinni mieć w przyszłości powodów do narzekań.

Fallout 2

Fallout 2

PC
Data wydania: 31 października 1998
Fallout 2 - Encyklopedia Gier
9.0

GRYOnline

9.1

Gracze

9.4

Steam

Wszystkie Oceny
Oceń

1

Krystian Smoszna

Autor: Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

Battlefront wyda Dangerous Waters

Następny
Battlefront wyda Dangerous Waters

Dynasty Warriors 4: Empires w kolekcji Greatest Hits

Poprzedni
Dynasty Warriors 4: Empires w kolekcji Greatest Hits

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl