80. Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 80. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Total Annihilation Kingdoms: The Iron Plague
Strategiczne 28 lutego 2000
The Iron Plague to dodatek do Total Annihilation: Kingdoms, oferujący nowy świat zamieszkały przez cztery cywilizacje kontrolujące cztery żywioły: ziemię, ogień, powietrze i wodę.

Dwa Trony: Wojna Róż
Strategiczne 10 lutego 2004
Kolejna gra strategiczna z firmy Paradox Entertainment oparta na pomyśle i rozwiązaniach zastosowanych w roku 2001 w znakomitej Europa Universalis, a następnie w Europa Universalis II, Hearts of Iron, Europa Universalis Crown of the North czy Victoria: Empire Under the Sun.

Transport Tycoon: World Editor
Strategiczne 7 września 1995
Jedyny oficjalny dodatek do gry Transport Tycoon. W zestawie znajdziemy edytor plansz i nowe elementy graficzne, stylizujące teren na planetę Mars.

Chain of Command
Strategiczne 23 lipca 2004
Chain of Command to trójwymiarowy RTS, którego akcja rozgrywa się podczas II wojny światowej. Gra pozwala przejąć kontrolę nad oddziałami armii amerykańskiej i wziąć udział w kampanii, obejmującej tereny Północnej Afryki, Normandię i Ardeny.

Machiavelli the Prince
Strategiczne 12 marca 1995
Machiavelli the Prince to gra strategiczno-ekonomiczna zrealizowana przez firmę Holistic Design dla MicroProse, która de facto jest unowocześnioną wersją programu Merchant Prince, wydanego w 1993 roku przez QQP.

The Gladiators
Strategiczne 20 października 2002
The Gladiators to wyprodukowana przez studio deweloperskie Eugen Systems strategia czasu rzeczywistego (RTS) z elementami cRPG, której akcja osadzona została w uniwersum łączącym klimaty science-fiction i fantasy. Fabuła przedstawia zmagania trzech frakcji, toczących wojnę o tron po zmarłym Imperatorze. Gracz wciela się w przywódcę jednej ze stron i stara się przechylić szalę zwycięstwa na swoją korzyść.

Tridonis
Strategiczne 20 listopada 1998
Tridonis to strategia czasu rzeczywistego (RTS), stworzona przez polskie studio deweloperskie Alien System. Tłem fabularnym dla gry jest inwazja obcych na Ziemię, dokonana w 2001 roku. Gracz może wybrać stronę konfliktu, której poczynaniami będzie kierował. Twórcy przygotowali 24 scenariusze do rozgrywki jednoosobowej oraz tryb multiplayer, w którym uczestniczyć mogą maksymalnie 4 osoby.

Trailer Park Tycoon
Strategiczne 13 lutego 2003
Gra strategiczno-ekonomiczna, pozwalająca użytkownikowi na wcielenie się w rolę administratora typowego amerykańskiego osiedla „uziemionych” przyczep kempingowych.

Obrońca Korony (Digitally Remastered Collector's Edition)
Strategiczne 18 marca 2002
Reedycja gry strategicznej Defender of the Crown, wydana w serii Digitally Remastered Collector’s Edition, w której ukzaują się popularne niegdyś gry, napisane teraz na nowo przy użyciu najnowszych technologii.

World War II: Frontline Command
Strategiczne 2 maja 2003
World War II: Frontline Command to wyprodukowana przez studio deweloperskie Bitmap Brothers strategia czasu rzeczywistego w realiach II Wojny Światowej. Akcja gry osadzona została na froncie zachodnim w latach 1944-1945. Gracz wciela się w dowódcę wojsk alianckich i ma okazję zmierzyć się z 25 misjami przygotowanymi przez twórców.

Trade Empires
Strategiczne 12 września 2001
Trade Empires to wyprodukowana przez studio deweloperskie Frog City Software strategia ekonomiczna, w której gracz ma możliwość zbudowania handlowego imperium. Akcja rozgrywa się na przestrzeni kilku tysięcy lat, w trakcie których obserwować można zachodzące zmiany w technologii i strukturze społeczno-ekonomicznej wirtualnego świata.

ExcaliBug
Strategiczne 30 sierpnia 2000
Po wyciągnięciu z kamienia zaklętego miecza, Excalibura, przez Króla Artura, świat zmniejszył proporcje stając się Excalibugiem – wielkim światem małych robaków.

World War II: Panzer Claws II
Strategiczne 3 grudnia 2004
Kolejna strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, którą zawdzięczamy programistom polskich studiów developerskich Reality Pump i In Images. Tym razem przeniesiemy się w okres II wojny światowej (1941-1943) i przyjrzymy się szczegółowo wydarzeniom na froncie wschodnim, operacjom we Francji i Włoszech oraz hitlerowskiej ofensywie w Ardenach.

Hearts of Iron 2: Doomsday - Armageddon
Strategiczne 29 marca 2007
Dodatek do rozszerzonej wersji popularnej gry strategicznej Hearts of Iron od studia Paradox Interactive. Produkcja umożliwia objęcie władzy nad wybranym państwem i poprowadzenie go do zwycięstwa na frontach II wojny światowej. Seria słynie z dawania graczowi ogromnej swobody w prowadzeniu konfliktu – jego decyzje wpływają zarówno na przebieg wojny, jak i politykę wewnętrzną danego kraju, stosunki dyplomatyczne z sąsiadami, gospodarkę i handel oraz rozwój technologiczny.

Nemesis of the Roman Empire
Strategiczne 17 marca 2004
Kolejna odsłona strategii czasu rzeczywistego z elementami przygodowymi i role-playing – Celtic Kings, której developingiem zajęło się bułgarskie studio Haemimont Games. Akcja wspomnianej gry przenosi nas w lata 264-146 przed naszą erą, kiedy to rosnąca w siłę Republika Rzymska natrafiła na opór fenickiego państwa-miasta - Kartaginy.

Rise of Nations: Złota Edycja
Strategiczne 28 października 2004
Rise of Nations: Złota Edycja to pakiet składający się z podstawowej wersji gry Rise of Nations oraz wydanego rok później dodatku Thrones and Patriots. Za produkcją obu tytułów stoi firma Big Huge Games, mająca na swoim koncie m.in. next-genową strategię Catan oraz The Asian Dynasties, rozszerzenie do Age of Empires III.

7,62 High Calibre
Strategiczne 24 sierpnia 2007
Taktyczna gra akcji, w której ważną rolę pełnią elementy cRPG. Produkcja ta jest sequelem pozycji, znanej w Polsce pod tytułem Brygada E5: New Jagged Union. Całość stanowi gratkę dla fanów Jagged Alliance i podobnych gier.

Hard Truck Tycoon
Strategiczne 24 listopada 2005
Symulacja ekonomiczna w środowisku przemysłu przewozowego. Innymi słowy dzięki tej produkcji gracz ma możliwość poczucia atmosfery tworzenia amerykańskiego transportu drogowego, którego „sercem” są ogromne ciężarówki.

Haegemonia: The SOLON Heritage
Strategiczne 24 października 2003
Oficjalny add-on do gwiezdnej strategii Haegemonia: Legions of Iron, stworzonej przez zespół Digital Reality, autorów dwóch pierwszych części cyklu Imperium Galactica.

Outlive
Strategiczne 21 marca 2001
Futurystyczny RTS rozgrywający się w XXI wieku, gdy wyeksploatowana z surowców naturalnych Ziemia wysyła dwie różne wyprawy na bogatego w złoża Tytana. Odmienne frakcje ziemskie, zmodyfikowani genetycznie ludzie i mechaniczne cyborgi, zaczynają walczyć o prawo do ksieżyca Saturna.

Mission Humanity
Strategiczne 6 listopada 2000
Po zniszczeni Ziemi przez obcą rasę, ludzie wysyłają statek-matkę w poszukiwaniu rodzimej planety najeźdźców, która została jedyną szansą na nowy dom dla ludzkości.

Shattered Galaxy
Strategiczne 22 sierpnia 2001
Wyobraźcie sobie grę z serii Command & Conquer w którą możecie sobie zagrać przez Internet z setką swoich znajomych jednocześnie, na jednym polu walki kierując kilkoma z kilkuset jednostek w bitwie ... Miłe prawda, tak właśnie wygląda Shattered Galaxy.

Space Empires IV
Strategiczne 9 listopada 2000
Space Empires IV to czwarta odsłona cieszącego się sporym uznaniem cyklu strategii turowych w realiach science-fiction. Gracz obejmuje kontrolę nad jedną z międzygwiezdnych cywilizacji, a jego zadaniem jest osiągnięcie dominacji we Wszechświecie. Gra, stworzona przez studio Malfador Machinations przy współudziale deweloperów z Shrapnel Games, odznacza się dużą złożonością i adresowana jest głównie do doświadczonych graczy.

Ocean Trader
Strategiczne 11 lutego 1996
Ocean Trader to rozbudowana strategia ekonomiczna, w której gracz staje na czele firmy świadczącej usługi w handlu morskim. Podobnie jak w wielu programach tego typu, Twoim zadaniem jest powiększanie kapitału poprzez efektywny przewóz towarów. Oczywiście, należy przy tym pamiętać, że konkurencja nie śpi.