66. science fiction
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 66. Najpopularniejsze gry o tematyce science fiction.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Sex Vixens from Space
Przygodowe 11 lutego 1988
Sex Vixens from Space to tekstowa gra przygodowa z silnie zaakcentowanym wątkiem erotycznym, która pozwoli wcielić Ci się w rolę gwiezdnego podróżnika, Brada Stalliona. Głównym celem zabawy jest dotarcie na zamieszkaną tylko przez kobiety planetę Mondo i zbadanie jej.
AquaNox
Symulacje 20 listopada 2001
AquaNox to kontynuacja, wydanego w 1997 roku futurystycznego symulatora łodzi podwodnej - Archimedean Dynasty. Akcja gry osadzona została w XXVII wieku, a gracz wciela się w Emeralda „Dead Eye” Flinta, który musi stawić czoła potworom z morskich głębin. Deweloperzy ze studia Massive Development przygotowali ponad 50 zróżnicowanych misji do wykonania na obszarze przeszło 8 tys. kilometrów kwadratowych dna oceanów.
Star Wars Episode I: Battle for Naboo
Zręcznościowe 14 marca 2001
Obroń planetę Naboo przed inwazją Federacji Handlowej, wydostań królową Amidalę z oblężonego Theed i w piętnastu wymagających misjach udowodnij swoją MOC.
Starsiege: Tribes
Akcji 22 grudnia 1998
Koncentrująca się na wieloosobowej zabawie w sieci pierwszosobowa strzelanina, której akcję osadzono w znanym z serii EarthSiege uniwersum Metaltech. Gracze wcielają się w jednego z 32 wojowników, należących do czterech, rywalizujących ze sobą frakcji, a ich zadaniem jest obrona terytoriów oraz indywidualnych interesów każdej z nich.
Star Wars: X-Wing Alliance
Symulacje 23 marca 1999
Jako niezależny kosmiczny handlarz zostajesz wciągnięty w ogromną batalię rozgrywającą się pomiędzy siłami Rebelii a potęgą Imperium. Zasiądź za sterami słynnego Falcona Millenium w decydującej bitwie o Endor.
Dogs of War
Akcji 28 lipca 2000
Połączenie strategii z taktyczną grą akcji. Wcielamy się w dowódcę jednej z trzech frakcji i wyruszamy na podbój planety. Gra posiada ponad 25 olbrzymich poziomów, na których zobaczymy ponad 200 zróżnicowanych jednostek. Ładna oprawa audio-wizualna oraz zaawansowana sztuczna inteligencja umilają wielogodzinną rozgrywkę.
Deadlock: Planetary Conquest
Strategiczne 31 lipca 1996
Strategia łącząca najlepsze cechy takich tytułów jak K-240, Civilization, SimCity, Outpost czy Utopia. Akcja gry osadzona została w odległej przyszłości. Zadaniem gracza jest rozbudowanie kolonii na planecie Gallius IV.
Dark Reign: The Future of War
Strategiczne 31 lipca 1997
Dark Reign: The Future of War to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS), która w 1997 roku wyróżniała się w pełni trójwymiarowym silnikiem graficznym.
Haegemonia: The SOLON Heritage
Strategiczne 24 października 2003
Oficjalny add-on do gwiezdnej strategii Haegemonia: Legions of Iron, stworzonej przez zespół Digital Reality, autorów dwóch pierwszych części cyklu Imperium Galactica.
Quake II: The Reckoning
Akcji 31 maja 1998
Opracowane przez ekipę sudia Xatrix Entertainment oficjalne rozszerzenie do kultowej pierwszoosobowej strzelaniny Quake II firmy id Software. W dodatku zatytułowanym The Reckoning wcielamy się w członka elitarnego oddziału zwiadowczego, który został zrzucony na planetę Stroggów celem zbadania jednego z tamtejszych miast.
Star Trek: Starfleet Command III
Strategiczne 18 listopada 2002
Kolejna cześć znanej taktycznej symulacji opartej na motywach popularnej gwiezdnej sagi Star Trek. Podobnie jak we wcześniejszych częściach gracz zostaje dowódcą statku Federacji, musi dowodzić jego załogą i decydować o strategii ataku na wroga.
Unreal: Return to Na Pali
Akcji 15 lipca 1999
Oficjalny dodatek do wydanej w 1998 roku przebojowej strzelaniny FPS Unreal firmy Epic Games. Rozszerzenie zatytułowane Return to Na Pali zawiera siedemnaście nowych misji, w których powracamy na tytułową planetę, aby odnaleźć załogę innego statku kosmicznego, jaki rozbił się gdzieś na jej powierzchni. Jeżeli nasz protagonista – były więzień nr 849 – poradzi sobie z wypełnieniem zadania, zostanie uwolniony i oczyszczony z wszelkich zarzutów.
Earth 2140: Final Conflict
Strategiczne 15 listopada 1998
Pakiet dodatków do gry Earth 2140 zaliczanej do gatunku RTS, oferujący wiele nowych misji zarówno do gry single jak i multiplayer, nowe jednostki i budynki oraz technoindustrialny podkład muzyczny.
Crusader: No Regret
Akcji 30 lipca 1996
Crusader: No Regret to sequel doskonałej gry akcji, która swego czasu poruszyła środowisko graczy olbrzymim ładunkiem przemocy, atakującym z ekranu monitora, w przyprawiającym o konwulsje tempie.
Deadlock II: Shrine Wars
Strategiczne 28 lutego 1998
Sequel gry strategicznej rozgrywanej w systemie turowym, Deadlock, firmy Accolade. Pomimo tego, iż w stosunku do oryginału Deadlock II wzbogacono o szereg nowych opcji i możliwości rozgrywki oraz dodano nową fabułę, to gra nadal opiera się na podstawowych założeniach swego poprzednika i bardzo go przypomina.
Advent Rising
Akcji 31 maja 2005
Gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby, zrealizowana w oparciu o scenariusz napisany przez znanego pisarza science-fiction - Orsona Scotta Carda. Gracz wciela się w człowieka obdarzonego szerokim wachlarzem mocy psionicznych, takich jak otrzymuje nadprzyrodzone umiejętności - uderzenie kinetyczne, zdolność podnoszenia obiektów siłą woli, ciskanie energią i inne.
Schizm II: Kameleon
Przygodowe 25 listopada 2003
Schizm II: Kameleon to druga część wydanej w 2001 roku gry przygodowej Schizm: Prawdziwe Wyzwanie. Gracz wciela się w młodego mężczyznę imieniem Sen, który budzi się po dwustu latach snu w komorze kriogenicznej, będącego karą za spustoszenie planety Sarpedon. Jego zadaniem jest dowiedzieć się, co tak naprawdę się zdarzyło i kto był tego przyczyną. Za warstwę fabularną gry wyprodukowanej przez studio Detallion odpowiada Terry Dowling, australijski pisarz science-fiction .
Wing Commander: Armada
Symulacje 7 listopada 1993
Strategia kosmiczna z elementami zręcznościowymi osadzona w świecie Wing Commander. Kierujemy poczynaniami wojsk Konfederacji doprowadzając do zniszczenia Imperium Kilrahi, lub stajemy na czele bezpardonowej kociej rasy, zaciekle walczącej z ludźmi.
Red Faction II
Akcji 15 października 2002
Kontynuacja ciepło przyjętego FPS-a z 2001 roku, opracowana przez studio Volition. Akcja gry Red Faction II toczy się pięć lat po wydarzeniach przedstawionych w pierwowzorze – tym razem trafiamy na Ziemię, w sam środek wojny domowej w państwie znanym jako Wspólnota.
Alpha Black Zero: Intrepid Protocol
Akcji 4 września 2004
Alpha Black Zero: Intrepid Protocol to osadzona w klimatach science-fiction, dynamiczna gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP), stworzona przez deweloperów ze studia Khaeon. Gracz kieruje poczynaniami niesłusznie oskarżonego o serię zabójstw pułkownika Kyle'a Hardlawa, który wraz z oddziałem lojalnych mu komandosów próbuje oczyścić się z zarzutów.
BorderZone
RPG 6 maja 2005
BorderZone to kolejny tytuł, którego fabułę osadzono w odległej przyszłości. Mowa tu o okolicach roku 9000. Produkt ten stanowi połączenie klasycznej gry akcji oraz prostego RPG-a.
UFO: Alien Invasion
Strategiczne 1 kwietnia 2007
UFO: Alien Invasion jest turową strategią w klimatach science-fiction, za której stworzenie odpowiada studio deweloperskie Ww3. Gracz wciela się w dowódcę specjalnego oddziału żołnierzy, któremu powierzono zadanie walki z zagrażającymi Ziemi najeźdźcami z Kosmosu. Rozgrywka łączy elementy strategii oraz taktycznej strzelaniny TPP.
Parkan 2
Symulacje 27 maja 2005
Kontynuacja wydanego w połowie 2001 roku „Parkan: Iron Strategy”. W przeciwieństwie do tamtej gry nie mamy jednak do czynienia ze strategią czasu rzeczywistego. Druga część serii to przede wszystkim rozbudowany kosmiczny symulator z elementami gry zręcznościowej.
Space Rangers
Strategiczne 27 grudnia 2002
Połączenie klasycznego kosmicznego symulatora (space-sima) z grą strategiczną. Całość przypomina takie tytuły jak „Frontier”, „Homeworld” czy „X2”. Podstawowym elementem wyróżniającym „Space Rangers” spośród gier o zbliżonej tematyce jest ciągłość zdarzeń.