69. science fiction
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 69. Najpopularniejsze gry o tematyce science fiction.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Alpha Black Zero: Intrepid Protocol
Akcji 4 września 2004
Alpha Black Zero: Intrepid Protocol to osadzona w klimatach science-fiction, dynamiczna gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP), stworzona przez deweloperów ze studia Khaeon. Gracz kieruje poczynaniami niesłusznie oskarżonego o serię zabójstw pułkownika Kyle'a Hardlawa, który wraz z oddziałem lojalnych mu komandosów próbuje oczyścić się z zarzutów.
BorderZone
RPG 6 maja 2005
BorderZone to kolejny tytuł, którego fabułę osadzono w odległej przyszłości. Mowa tu o okolicach roku 9000. Produkt ten stanowi połączenie klasycznej gry akcji oraz prostego RPG-a.
UFO: Alien Invasion
Strategiczne 1 kwietnia 2007
UFO: Alien Invasion jest turową strategią w klimatach science-fiction, za której stworzenie odpowiada studio deweloperskie Ww3. Gracz wciela się w dowódcę specjalnego oddziału żołnierzy, któremu powierzono zadanie walki z zagrażającymi Ziemi najeźdźcami z Kosmosu. Rozgrywka łączy elementy strategii oraz taktycznej strzelaniny TPP.
MechWarrior 3
Akcji 2 czerwca 1999
Mechy to potężne i uzbrojone po zęby roboty bojowe, prowadzone do walki w świecie BattleTech przez walecznych pilotów. Teraz i ty możesz zostać bohaterem.
Star Trek: Armada
Strategiczne 22 marca 2000
Kosmiczna strategia czasu rzeczywistego nawiązująca do popularnego serialu Star Trek: The Next Generation. W obliczu inwazji Borgów siły Federacji, Klingonów i Romulan muszą działać wspólnie, by zażegnać śmiertelne niebezpieczeństwo.
Star Trek: Hidden Evil
Przygodowe 17 listopada 1999
Star Trek: Hidden Evil to przygodowa gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby, której akcja toczy się kilka miesięcy po wydarzeniach znanych z filmu Star Trek: Insurrection.
Starship Troopers: Terran Ascendancy
Strategiczne 24 października 2000
Starship Troopers: Terran Ascendancy to strategia czasu rzeczywistego przygotowana przez studio Blue Tongue Software. Warstwa fabularna gry bazuje na wątkach powieści Roberta A. Heinleina. Gracz kieruje poczynaniami tytułowych żołnierzy kosmosu, którzy wysłani zostają na macierzystą planetę Arachnidów z zadaniem zniszczenia zagrażających Ziemi obcych. Twórcy przewidzieli 20 misji do wykonania przy użyciu rozmaitych rodzajów broni.
Tachyon: The Fringe
Symulacje 20 kwietnia 2000
Tachyon: The Fringe to wyprodukowany przez ekipę deweloperską firmy Novalogic Inc. symulator lotu statkiem kosmicznym. Gracz wciela się w Jake'a Logana, gwiezdnego podróżnika, który eksplorując rubieże galaktyki wplątuje się w groźny konflikt. Twórcy przygotowali 10 modeli statków, które można pilotować w rozgrywce jednoosobowej lub sieciowym multiplayerze.
Warhammer 40,000: Rites of War
Strategiczne 28 lipca 1999
Warhammer 40,000: Rites of War jest strategią turową osadzoną w popularnym uniwersum Warhammera 40K. Fabuła gry przedstawia konflikt pomiędzy mistycznym Eldarem, reprezentującym siły Imperium, a zmodyfikowanymi biotechnologicznie Tyranidami. Gracz wybiera stronę, której poczynaniami będzie kierował i stara się przechylić szalę zwycięstwa. Gra wyprodukowana została przez studio Strategic Simulations.
Powerdrome
Wyścigi 16 czerwca 2004
Powerdrome to wyjątkowo dynamiczne wyścigi futurystycznych pojazdów, za produkcję których odpowiada studio Argonaut Games. Co ciekawe, dla producenta opisywanej „ścigałki” jest to swego rodzaju debiut na rynku poważniejszych tytułów.
Star Ocean: Till the End of Time
RPG 30 sierpnia 2004
Square Enix słynie z genialnych i nietuzinkowych gier jRPG. Jedną z nich jest Star Ocean: Till the End of Time – trzecia część serii zapoczątkowanej jeszcze na konsoli SNES.
Destroy All Humans! (2005)
Przygodowe 19 czerwca 2005
Jest wredny, ma duży spodek, pochodzi z kosmosu i każe na siebie mówić: WAŻNIAK! Kto to? Crypto! Nie słyszałeś? Bez obaw, na pewno usłyszysz niejednokrotnie! Ten upiorny kosmita upodobał sobie naszą Ziemię. Mówi, że znajdzie na niej swoje zgubione DNA. Kto go tam wie. Ale uważajcie na niego!
Sid Meier's Civilization II: Fantastic Worlds
Strategiczne 20 lipca 1997
Drugi oficjalny dodatek do strategicznej gry turowej Sid Meier’s Civilization II. Tym razem twórcy ze studia Microprose przygotowali kilkanaście nowych scenariuszy osadzonych w uniwersach fantasy i science fiction. Sid Meier's Civilization II: Fantastic Worlds rozszerza dotychczasową zawartość o dziewiętnaście misji, rozgrywających się w fantastycznych światach znanych z mitologii (Midgard, Atlantyda), literatury (np.
Battlezone (1983)
Akcji 10 kwietnia 1983
Osadzona w realiach science fiction strzelanina z widokiem z pierwszej osoby, uważana za jeden z pierwszych FPS-ów w historii elektronicznej rozgrywki. W grze Battlezone zasiadamy w kokpicie futurystycznego czołgu, a naszym zadaniem jest eliminacja pojawiających się na horyzoncie jednostek przeciwnika, zanim zdążą one zrobić to samo z nami.
Star Wars: The Battle of Yavin
Akcji 2 czerwca 2004
The Battle of Yavin to kosmiczna strzelanina, przypominająca pod wieloma względami niegdysiejszy produkt Vektor Graphics o nazwie Star Wars. Gracz wcieli się w rolę Luke’a Skywalkera, który pilotując myśliwiec X-Wing weźmie udział w tytułowej bitwie o Yavin, mającej na celu ochronę bazę Rebelii i zniszczenie Gwiazdy Śmierci.
Half-Life 2: The Black Box
Akcji prace wstrzymane
Half-Life 2: The Black Box miało być specjalnym zestawem, przygotowanym przez studio Valve Software wyłącznie z myślą PeCetach. Plany zakładały, że pakiet obejmie grę Half-Life 2: Episode Two, a także Portal i Team Fortress 2. Ostatecznie projekt został jednak porzucony na rzecz bardziej obszernego The Orange Box.
Duke Nukem: Episode 1 - Shrapnel City
Zręcznościowe 1 lipca 1991
Gra zręcznościowa, w której skakanie po platformach jest równie istotne, co eksterminacja ogromnej liczby przeciwników. Bohaterem jest tytułowy Duke Nukem.
Electro Man
Zręcznościowe 21 lutego 1992
Gra Electro Body (w Stanach Zjednoczonych wydana pod nazwą Electro Man) została opracowana przez krakowskie studio xLand, znane m.in. z takich produkcji jak Robbo czy Heartlight.
Battlezone (2008)
Zręcznościowe 31 października 2006
Battlezone to remake klasycznej gry akcji z 1980 roku, która została wyprodukowana przez Atari. Po 26 latach od tamtego wydarzenia, ta sama firma postanowiła przenieść potyczki futurystycznych czołgów na platformę PlayStation Portale. Tym razem jednak za produkcję programu odpowiada inne studio – Paradigm Entertainment.
Star Wars: Starfighter
Zręcznościowe 19 lutego 2001
Star Wars: Starfighter to wyprodukowana przez firmę LucasArts zręcznościowa symulacja w realiach uniwersum Gwiezdnych Wojen. Gracz dołącza do drużyny pilotów broniących planety Naboo. Twórcy przygotowali 20 modeli myśliwców, którymi można kierować w potyczkach z flotyllą Federacji Handlowej i statkami Imperium Galaktycznego.
Global Agenda
Akcji 1 lutego 2010
Szpiegowsko-taktyczny MMORPG wykorzystujący silnik Unreal Engine 3, którego akcja rozgrywa się na Ziemi w XXII wieku. Jako wytrenowani i wyposażeni w najnowsze gadżety specjalni agenci bierzemy udział w różnorodnych misjach. Walka jest w znacznej części zręcznościowa i polega bardziej na umiejętnościach gracza niż statystykach jego postaci.
Corridor 7: Alien Invasion
Akcji 3 marca 1994
Gra Corridor 7 to pierwszoosobowa strzelanina, za powstanie której odpowiada firma Capstone Software. Gracz wciela się w rolę agenta amerykańskich sił specjalnych, który zostaje wysłany do opanowanego przez obcych kompleksu.
Star Defender 2
Zręcznościowe 3 czerwca 2005
Kontynuacja prostej gry w konwencji Space Invaders wykonanej przy pomocy oprogramowania Flash. W drugiej, niezwykle dynamicznej części stajemy naprzeciw kosmicznych najeźdźców na 100 poziomach, przy okazji zbierając dziesiątki różnego rodzaju bonusów.
Maia
Strategiczne 23 listopada 2018
Osadzona w realiach science-fiction gra strategiczna z silnie zarysowanym wątkiem ekonomicznym, opracowana przez debiutujące brytyjskie studio Machine, na czele z byłym członkiem niezależnego Mode 7, Simonem Rothem. Akcja gry toczy się w odległej przyszłości, a zadaniem gracza jest kolonizacja planety 3452C, znanej powszechnie jako tytułowa Maia. Rozgrywka toczy się na generowanych proceduralnie mapach o powierzchni do 2 km kwadratowych. Mechanika zabawy została dość mocno rozbudowana.