46. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 46. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Circle Empires
Strategiczne 8 sierpnia 2018
Circle Empires to niezależna gra RTS w klimacie fantasy. Klasyczna dla gatunku rozgrywka została połączona z nietypową mechaniką podboju podzielonego na kręgi świata. Każdy z kręgów reprezentuje inną krainę, która wyróżnia się własnym środowiskiem, florą, dostępnymi surowcami oraz zamieszkującymi go istotami.

Judgment: Apocalypse Survival Simulation
Strategiczne 3 maja 2018
Strategia czasu rzeczywistego wzbogacona o elementy RPG i survivalowe, w której trafiamy do świata opanowanego przez demony. W trakcie rozgrywki w Judgment: Apocalypse Survival Simulation przejmujemy kontrolę nad grupą ocalałych, którzy nie tylko walczą o przetrwanie, lecz także próbują znaleźć sposób na odesłanie najeźdźców do piekieł.

Distant Star: Revenant Fleet
Strategiczne 7 kwietnia 2015
Kosmiczna strategia czasu rzeczywistego z elementami gier roguelike. W Distant Star: Revenant Fleet prowadzimy do boju rasę A’kari, która musi odbudować rozbitą flotę i dawną potęgę militarną, a ostatecznie stawić czoła bezwzględnym Orthani. Mechanika zabawy przypomina nieco kultową serię Homeworld, z tą różnicą, że wydarzenia przedstawione są nie w pełnym 3D, ale w perspektywie top-down.

Clash of Clans
Strategiczne 2 sierpnia 2012
Społecznościowa gra strategiczna w realiach fantasy. Zabawa sprowadza się do rozwijania własnej osady i wykreowania silnej armii, która pozwoli nam zdobywać wioski przeciwnika i odpierać ataki wrogów. Niezbędna będzie także rozbudowa struktur obronnych, które zapewnią naszym włościom bezpieczeństwo po wylogowaniu się z gry. Spory nacisk położony został na możliwość zakładania tytułowych klanów, dzięki którym możemy liczyć na wsparcie sojuszników.

Tropico 5: Waterborne
Strategiczne 17 grudnia 2014
Pierwsze duże rozszerzenie do strategii ekonomicznej Tropico 5. Wprowadza ono możliwość zagospodarowania akwenów, które – choć obecne w grach z cyklu od zawsze – nie były dotąd specjalnie eksploatowane. Gracz realizuje założenia dodatku na przestrzeni 6-etapowej kampanii fabularnej, w trakcie której jako el Presidente walczy nie tylko o władzę na lądzie, ale i na morzu. Do jego dyspozycji oddano dziewięć nowych zabudowań i jednostek (m.in.

Crusader Kings II: Charlemagne
Strategiczne 14 października 2014
Dodatek do wydanej w 2012 roku gry Crusader Kings II od studia Paradox, stanowiącej drugą odsłonę serii strategicznej, opartej na mechanice cyklu Europa Universalis. Rozszerzenie Crusader Kings II: Charlemagne skupia się na osobie Karola Wielkiego, średniowiecznego króla Franków i założyciela Świętego Imperium Rzymskiego. Akcja gry przenosi nas do roku 769, do początków panowania tego władcy.

Space Run
Strategiczne 13 czerwca 2014
Oryginalna, kosmiczna strategia czasu rzeczywistego, wzbogacona elementami popularnego gatunku tower defence. Tytuł został opracowany przez niezależne francuskie studio Passtech Games, na czele z weteranem branży, Sylvainem Passotem. Akcja gry przenosi nas do roku 2525, gdzie nasz bohater, kapitan Buck Mann trudni się opłacalnym, lecz wyjątkowo niebezpiecznym zajęciem tzw. space runnera.

M.A.X.: Mechanized Assault & Exploration
Strategiczne 3 grudnia 1996
Rozgrywająca się w odległej przyszłości gra strategiczna, w której jako przywódca jednej z 8 rywalizujących ze sobą frakcji, kolonizujemy bogate w surowce nowo odkryte planety. Twórcy z Interplay stworzyli oryginalną hybrydę, łącząc ze sobą mechanikę współczesnych produkcji RTS z elementami klasycznych strategii turowych.

Infinitum: Battle for Europe
Strategiczne 21 kwietnia 2015
Opracowana przez czeskie studio Allodium przeglądarkowa strategia MMO, rozgrywająca się w alternatywnej rzeczywistości współczesnej Europy i będąca kontynuacją debiutanckiej gry studia z 2011 roku. W Infinitum: Battle for Europe rywalizacja toczy się na olbrzymiej, wiernie odwzorowanej mapie Europy, na której znalazło się blisko 15 tysięcy miast.

Dawn of Titans
Strategiczne 20 grudnia 2016
Utrzymana w stylistyce fantasy mobilna gra strategiczna z elementami akcji, opracowana przez należące do firmy Zynga studio NaturalMotion. W odróżnieniu od poprzednich produkcji dewelopera, Dawn of Titans oferuje znacznie cięższy klimat, a podczas zabawy trafiamy do fantastycznego świata, w którym walczą ze sobą armie złożone z tysięcy żołnierzy, wspomaganych przez tytułowych tytanów.

Crusader Kings II: Way of Life
Strategiczne 16 grudnia 2014
Dodatek do popularnej gry strategicznej Crusader Kings II, stworzonej przez doświadczone studio Paradox. Crusader Kings II: Way of Life wprowadza rozszerzone elementy fabularne, mające istotny wpływ na relacje pomiędzy postaciami w grze. Nowa zawartość daje graczowi większy wpływ na zachowanie władcy – także w aspektach życia osobistego. Zależy to od wybranych specjalizacji, które zapewniają unikalne bonusy oraz szybszy rozwój w danej dziedzinie.

Vega Conflict
Strategiczne 8 sierpnia 2013
Vega Conflict to kosmiczny RTS autorstwa zespołu Kixeye. Gracze budują kosmiczne bazy, gromadzą surowce, rozwijają technologie oraz konstruują floty statków gwiezdnych, które potem wykorzystują do bitew przeciwko sztucznej inteligencji lub innym użytkownikom.

Majesty: The Fantasy Kingdom Sim (2011)
Strategiczne 20 stycznia 2011
Majesty: The Fantasy Kingdom Sim to strategia ekonomiczna. Gracze wcielają się we władcę niewielkiego królestwa zlokalizowanego w krainie fantasy i ich zadaniem jest rozwinięcie go do poziomu imperium. Cechą szczególną gry jest to, że nie możemy wydawać bezpośrednio rozkazów podwładnym i bohaterom - musimy ich przekonać do wykonania zadań poprzez system zachęt i nagród.

Godus Wars
Strategiczne 3 lutego 2016
Ulepszona wersja gry Godus – duchowego spadkobiercy serii Populous – czyli strategii czasu rzeczywistego pozwalającej się wcielić w boga. Grę stworzyło studio 22 Cans, założone przez Petera Molyneux, twórcę serii Dungeon Keeper, Black & White i Fable. W Godus Wars wcielamy się w jedno z czterech grywalnych bóstw i musimy zadbać o dobrobyt i bezpieczeństwo swoich wyznawców, wykorzystując swe boskie moce. Każdy z bogów dysponuje unikalnymi mocami oraz oferuje odmienny styl gry.

Warcraft: Armies of Azeroth
Strategiczne prace wstrzymane
Fanowski remake kultowej strategii Warcraft III, wydanej przez firmę Blizzard Entertainment w 2002 roku. Tytuł miał być dostępny jako bezpłatna modyfikacja na silniku StarCrafta II. Do jego uruchomienia wystarczyłoby pobranie darmowej Edycji Starter tejże gry. WarCraft: Armies of Azeroth wiernie odtwarza fabułę pierwowzoru, opowiadającą o toczącej się w krainie Azeroth rywalizacji ludzi, orków, nieumarłych oraz nocnych elfów.

Król Artur: Sasi
Strategiczne 8 czerwca 2010
Rozszerzenie do King Arthur: The Role-playing Wargame pozwalające nam objąć dowództwo nad Saksonami. Autorzy przygotowali nową kampanię i rozbudowali system dyplomacji, który zwiększa daje możliwość interakcji z Kościołem, Sidhe, innymi królami, gildią wyjętych spod prawa, słynnymi rycerzami, a nawet z kandydatkami na naszą żonę. Dodatek wymaga posiadania podstawowej wersji gry.

Defenders of Ardania
Strategiczne 13 marca 2012
Defenders of Ardania to gra strategiczna w realiach fantasy, osadzona w świecie znanym z cyklu Majesty. Wybierając jedną z trzech ras, naszym zadaniem jest obrona bazy za pomocą środków i struktur defensywnych. Gra oferuje możliwość grania po stronie ofensywnej oraz posiada ciekawy system czarów. Możemy również bawić się w rozgrywce wieloosobowej dla czterech graczy.

AI War: Children Of Neinzul
Strategiczne 27 października 2010
Drugi dodatek do strategii kosmicznej studia Arcen Games, który wprowadza nową frakcję. Neinzul to rasa insektopodobnych istot, rozwijających się w błyskawicznym tempie. W rozszerzeniu podejmujemy walkę z agresywnymi odłamami cywilizacji lub podejmujemy próby zawarcia pokoju z bardziej otwartymi grupami. Oprócz tego, rozszerzenie wprowadza mobilne doki kosmiczne i mnóstwo innych pomniejszych usprawnień.

Close Combat: Wacht am Rhein
Strategiczne 28 października 2008
Reedycja czwartej części serii Close Combat, czyli Close Combat IV: Battle of the Bulge, w której mogliśmy stanąć po stronie Aliantów oraz III Rzeczy, w trakcie kontrofensywy w Ardenach.

Sins of a Solar Empire: Entrenchment
Strategiczne 25 lutego 2009
Pierwsze z rozszerzeń DLC do kosmicznej strategii Sins of a Solar Empire: Grzechy Imperium Słońca. Dodatek zatytułowany Entrenchment przenosi nas ponownie do znanego z gry podstawowej uniwersum, w którym zacięty bój toczą ze sobą trzy zwaśnione frakcje: Koalicja Kupiecka, Imperium Vasari oraz Wygnani.

Theatre of War 2: Afryka
Strategiczne 24 kwietnia 2009
Theatre of War 2: Africa 1943 to wyprodukowana przez firmę 1C strategia czasu rzeczywistego, której akcja osadzona została w realiach II wojny światowej. Twórcy przewidzieli trzy kampanie, pozwalające objąć dowództwo nad wojskami brytyjskimi, amerykańskimi lub niemieckimi toczącymi walki na terenie Północnej Afryki.

Victoria II: Wojna secesyjna
Strategiczne 24 stycznia 2012
Pierwszy dodatek do rozbudowanej strategii Victoria II. Rozszerzenie rozbudowuje warstwę polityczną oraz wprowadza wiele ulepszeń interfejsu. Dodatkową atrakcją jest nowy scenariusz koncentrujący się na wojnie secesyjnej i sytuacji Stanów Zjednoczonych po zakończeniu tego konfliktu.

Arena Wars 2
Strategiczne 12 października 2012
Druga odsłona strategii czasu rzeczywistego, w której postawiono przede wszystkim na dynamiczną akcję i walki wieloosobowe. W grze przenosimy się w nieodległą przyszłość, aby wziąć udział w spektakularnym sporcie przyszłości: walkach armii robotów. Podczas potyczek nie musimy budować bazy i zbierać surowców – zamiast tego, koncentrujemy się tylko na działaniach bojowych.

Space Colony HD
Strategiczne 8 listopada 2012
Space Colony HD to odświeżona wersja strategii ekonomicznej z 2003 roku. Grę stworzyli ojcowie serii Twierdza (Stronghold), FireFly Studios. Podobnie jak w pierwowzorze, zajmujemy się rozbudową i ochroną kosmicznych miast. Rozgrywka zyskała nową oprawę wizualną, a rozdzielczość dostosowano do dzisiejszych standardów.