46. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 46. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Policja Symulator
Symulacje 23 czerwca 2010
Symulator pozwalający wcielić się w komendanta Policji. Szkolimy podwładnych, wysyłamy ich na patrole, gromadzimy i rozdysponowujemy sprzęt oraz tworzymy nowe posterunki. W pracy pomagają nam doradcy i analitycy. Zabawa toczy się na dwuwymiarowych mapach stworzonych w oparciu o zdjęcia satelitarne.

Avalon Heroes
Strategiczne 7 sierpnia 2009
Avalon Heroes to darmowa gra sieciowa łącząca w sobie dwa gatunki – RPG oraz RTS. Bazuje na niezwykle popularnym modzie do Warcrafta III zwanym Defense of the Ancients.

Distant Worlds: Return of the Shakturi
Strategiczne 16 grudnia 2010
Pierwszy dodatek do Distant Worlds, strategii 4X w realiach sci-fi. Usprawnieniom uległy rozbudowa kolonii, a także drzewko technologiczne. W grze odnowiono również interfejs, w którym wprowadzono kilka nowych funkcji.

Rise of Immortals: Battle for Graxia
Strategiczne 12 września 2011
Rise of Immortals: Battle for Graxia to stworzona przez studio Petroglyph sieciowa strategia czasu rzeczywistego (RTS) wzbogacona o elementy RPG i zręcznościówki. Akcja gry osadzona została w fantastycznym świecie Graxia. Gracze przejmują kontrolę nad jednym z tytułowych nieśmiertelnych i formują maksymalnie 5-osobowe drużyny, które toczą ze sobą pojedynki w konwencji MOBA (Multiplayer Online Battle Arena).

Star Ruler
Strategiczne 21 sierpnia 2010
Star Ruler to kosmiczna strategia czasu rzeczywistego wyprodukowana i wydana przez firmę Blind Mind Studios. Gracze obejmują kontrolę nad międzygwiezdnym mocarstwem i starają się zapewnić przetrwanie swojej rasie. Gracze toczą bitwy, rozwijają technologie, prowadzą dyplomację i poszerzają wpływy ekonomiczne. Rozbudowana rozgrywka zawiera szereg elementów charakterystycznych także dla gatunku strategii turowych.

Defenders of Ardania
Strategiczne 13 marca 2012
Defenders of Ardania to gra strategiczna w realiach fantasy, osadzona w świecie znanym z cyklu Majesty. Wybierając jedną z trzech ras, naszym zadaniem jest obrona bazy za pomocą środków i struktur defensywnych. Gra oferuje możliwość grania po stronie ofensywnej oraz posiada ciekawy system czarów. Możemy również bawić się w rozgrywce wieloosobowej dla czterech graczy.

Hearts of Iron III: For the Motherland
Strategiczne 29 czerwca 2011
Drugi niesamodzielny dodatek do rozbudowanej strategii wojennej Hearts of Iron III od firmy Paradox Interactive. Rozszerzenie koncentruje się na froncie wschodnim II wojny światowej, czyli zmaganiach Związku Radzieckiego z nazistowskimi Niemcami i innymi państwami. Znacznemu przeobrażeniu uległ aspekt polityczny, dzięki czemu gracze mogą organizować przewroty w innych krajach lub sami paść ofiarą buntu.

Elements of War
Strategiczne 23 grudnia 2010
Pełna akcji strategia czasu rzeczywistego, rozgrywająca się w bliskiej przyszłości. Po nieudanym eksperymencie z kontrolą pogody na Ziemi dochodzi do konfliktu zbrojnego. W grze przeszkadzają nie tylko wrogowie, ale i groźne zjawiska atmosferyczne w postaci burz, huraganów i tornad. W grze przewidziano tryb dla wielu graczy, a oprawa audiowizualna prezentuje się dość okazale.

Gemini Wars
Strategiczne 8 czerwca 2012
Rozgrywana w przestrzeni kosmicznej strategia czasu rzeczywistego. Tak jak w typowych RTS-ach zabawa polega na gromadzeniu surowców, rozbudowie baz i tworzeniu armii. Do wyboru są trzy mocno różniące się od siebie frakcje. Autorzy przygotowali kampanię dla pojedynczego gracza oraz rozbudowany tryb multiplayer.

Combat Mission: Shock Force – NATO
Strategiczne 21 października 2010
Trzeci dodatek do gry strategicznej czasu rzeczywistego, który wprowadza do zabawy jednostki kontyngentu wojsk NATO. Twórcy rozszerzenia skupili się na opracowaniu nowych oddziałów, poprawieniu rozgrywki i przygotowaniu kampanii oraz scenariuszy (umiejscowionych w Syrii). Pakiet wprowadza także funkcjonalny edytor do tworzenia własnych zadań.

Under Siege
Strategiczne 1 czerwca 2011
Under Siege to osadzona w realiach fantasy strategia czasu rzeczywistego (RTS), za której powstanie odpowiada zespół deweloperski Seed Studios. Gracze poznają historię Eirika, Kari i Asgeira, przemierzających wzorowany na średniowieczu, fantastyczny świat. Twórcy przygotowali kilka wariantów rozgrywki oraz zaimplementowali wsparcie dla kontrolera PlayStation Move.

Theatre of War: Mission Pack 1
Strategiczne 21 stycznia 2009
Dodatek do złożonej, drugowojennej strategii - Theatre of War. Wzbogaca grę o dwie nowe kampanie i cztery nowe mapy do rozgrywek multipaler.

Europa Universalis III: Walka o tron
Strategiczne 15 grudnia 2009
Trzeci oficjalny dodatek do popularnej gry strategicznej Europa Universalis III z 2007 roku. Rozszerzenie zatytułowane Walka o Tron (oryg. Heir to the Throne) wprowadza do gry macierzystej całą masę innowacji, których głównym celem jest jeszcze większe zbliżenie rozgrywki do realiów historycznych i problemów, z jakimi borykali się władcy na przestrzeni lat. Przede wszystkim znacząco zwiększono znaczenie wypowiadanych wojen, a każdy konflikt ma swój początek oraz określone cele (casus belli).

Tom Clancy's EndWar 2
Strategiczne prace wstrzymane
Planowana, lecz finalnie anulowana kontynuacja ciepło przyjętej strategii czasu rzeczywistego Tom Clancy’s EndWar z 2008 roku. Prace nad grą prowadził odpowiedzialny za pierwowzór zespół Ubisoft Szanghaj pod kierownictwem Michaela De Platera, jednego ze współtwórców serii Total War. W założeniach druga część cyklu stanowić miała rozwinięcie rozwiązań znanych z pierwowzoru i kłaść jeszcze większy nacisk na warstwę fabularną, a także dopracować model rozgrywki oraz walki.

Mytheon
Akcji 13 listopada 2010
Mytheon jest grą akcji z elementami RPG i RTS, w której akcja osadzona została w mitycznym świecie. Fabuła gry przedstawia historię wojny pomiędzy bogami i śmiertelnymi bohaterami. Gracz wciela się w jednego z herosów władających kamieniami mocy, dzięki którym można rzucać zaklęcia, wznosić budynki i rekrutować wojsko.

Project Aftermath
Strategiczne 3 października 2008
Project Aftermath to strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym autorstwa niezależnego brytyjskiego dewelopera Games Faction. Tytuł ten został doceniony przez branżę, chociażby na targach PAX 2008 w Seatle.

The Few
Strategiczne 20 czerwca 2013
Osadzona w realiach II wojny światowej lotnicza strategia czasu rzeczywistego, będąca pierwszym pecetowym projektem studia Black Moon Design, zajmującego się dotąd głównie grami mobilnymi i przeglądarkowymi. The Few pozwala nam na zrekonstruowanie słynnej bitwy o Anglię z 1940 roku, a podczas zabawy stanąć możemy zarówno po stronie niemieckiego Luftwaffe, jak i aliantów reprezentowanych m.in. przez lotnictwo brytyjskie, czechosłowackie, kanadyjskie, nowozelandzkie i polskie.

Aarklash: Legacy
Strategiczne 12 września 2013
Utrzymana w stylistyce mrocznego fantasy taktyczna strategia z elementami RPG, osadzona w realiach figurkowej gry bitewnej Konfrontacja. Tytuł został opracowany przez studio Cyanide i jest to drugie (po grze Confrontation) podejście francuskiego dewelopera do tego popularnego uniwersum. W grze stajemy na czele gildii najemników, która podczas jednej z rutynowych misji została oskarżona o zbrodnie przeciw władcy.

Crusader Kings II: The Old Gods
Strategiczne 28 maja 2013
Czwarty duży dodatek do gry strategicznej Crusader Kings II od studia Paradox Interactive. Crusader Kings II: The Old Gods umożliwia wcielanie się we władcę pogańskiego lub zaratusztriańskiego. Szczególny nacisk położony został zwłaszcza na kulturę wikingów oraz przeprowadzane przez nich wyprawy łupieżcze.

Swords & Soldiers II
Strategiczne 21 maja 2015
Druga odsłona nietypowego cyklu gier strategicznych, tworzonych przez niezależne studio Ronimo Games. Fabuła ponownie koncentruje się na Rudobrodym i jego gangu Wikingów, którzy wyruszają w kolejną pełną niebezpieczeństw przygodę. Tym, co wyróżnia omawiany tytuł na tle podobnych gier, jest oryginalna mechanika rozgrywki, łącząca elementy RTS-a z cechami charakterystycznymi dla side-scrollowych zręcznościówek oraz produkcji typu tower defense.

Europa Universalis IV: Conquest of Paradise
Strategiczne 14 stycznia 2014
Pierwsze duże rozszerzenie DLC do wydanej w połowie 2013 roku gry Europa Universalis IV studia Paradox Interactive. Dodatek zatytułowany Conquest of Paradise koncentruje się na podboju tzw. Nowego Świata, a podczas zabawy zajmujemy się głównie odkrywaniem obu Ameryk, choć dostępna jest również opcja pokierowania rdzennymi mieszkańcami tych kontynentów.

Europa Universalis IV: Wealth of Nations
Strategiczne 30 maja 2014
Drugi oficjalny dodatek DLC do czwartej odsłony popularnej serii strategicznej firmy Paradox Interactive. Zgodnie z nazwą, rozszerzenie koncentruje się tym razem na finansowej stronie rozgrywki, co przejawia się m.in. w znacząco rozbudowanym systemie handlu. Do dyspozycji graczy oddano kilka całkiem nowych mechanizmów związanych z ekonomią. W grze możemy więc np.

Desert Stormfront
Strategiczne 27 września 2012
Druga odsłona cyklu casualowych strategii czasu rzeczywistego – Operation Stormfront. Tym razem gracze mają okazję dowodzić siłami wojskowymi frakcji walczących o roponośne złoża na obszarze Bliskiego Wschodu. Tytuł wyprodukowany został przez niezależne studio Noble Master Games, znane m.in. z serii Age of Conquest.

Meridian: New World
Strategiczne 26 września 2014
Utrzymana w klimatach science-fiction klasyczna strategia RTS, opracowana przez niezależne studio Elder_Games. W grze wcielamy się w postać Daniela Hansona, dowódcy ekspedycji wysłanej celem zbadania tytułowej planety Meridian. Gra oferuje jedynie kampanię jednoosobową, wzbogaconą rozbudowanym wątkiem fabularnym. Pomiędzy misjami mamy okazję zwiedzać wnętrze statku i rozmawiać z członkami zespołu, zaś częściowo nieliniowa historia rozwija się w zależności od poczynań gracza.