44. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 44. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Settlers 4: Nowe misje
Strategiczne 23 lipca 2001
The Settlers IV: Mission Pack to dodatek do czwartej odsłony popularnego cyklu strategii czasu rzeczywistego. Deweloperzy ze studia Blue Byte Software przygotowali trzy nowe kampanie, na które składa się łącznie ponad 50 misji. Gracz może zostać przywódcą Majów, Rzymian lub Wikingów i zmierzyć się z nowymi wyzwaniami.

Z
Strategiczne 21 marca 1996
Strategia czasu rzeczywistego przenosząca graczy do świata przyszłości, gdzie biorą udział w wojnie toczącej się pomiędzy dwoma stronnictwami robotów: Czerwonymi i Niebieskimi.

Kohan: Ahriman's Gift
Strategiczne 7 listopada 2001
Dodatek do bardzo dobrej gry z gatunku RTS - Kohan: Immortal Sovereigns dodający dwie nowe kampanie kontynuujące stary wątek, jedną rasę do wyboru oraz wiele nowych funkcji i możliwości.

Command & Conquer: The Covert Operations
Strategiczne 15 czerwca 1996
Pakiet dodatków do gry Command & Conquer oferujący kilkanaście nowych scenariuszy do gry single player, zarówno po stronie GDI jak i NOD, oraz nowe mapy do rozgrywki wieloosobowej.

Age of Sail
Strategiczne 15 września 1996
Strategia czasu rzeczywistego, symulująca największe bitwy morskie przełomu XVII i XVIII wieku, w których brały udział floty brytyjskie, hiszpańskie, francuskie i amerykańskie.

Battlezone II: Combat Commander
Strategiczne 30 grudnia 1999
Druga część doskonałego połączenia strategii i gry akcji, w której Rosjanie i Amerykanie muszą zjednoczyć siły w obliczu inwazji obcej rasy Scionów.

Sid Meier's Antietam
Strategiczne 10 grudnia 1999
Sid Meier's Antietam to firmowana nazwiskiem znanego twórcy gier strategia czasu rzeczywistego wyprodukowana przez studio Firaxis Games. Akcja gry osadzona została w okresie wojny secesyjnej, a gracze mają okazję wziąć udział w słynnej bitwie pod Antietam. Deweloperzy zadbali o wierne przedstawienie formacji wojskowych uczestniczących w tej batalii, a także topografii terenu.

Braveheart
Strategiczne 11 sierpnia 1999
Jako przywódca jednego ze szkockich klanów stań do walki z angielskim okupantem. Gra strategiczna na podstawie głośnego filmu „Braveheart”.

The Boss: La Cosa Nostra
Strategiczne 17 maja 2004
The Boss: La Cosa Nostra to gra będąca połączeniem RTS'a i symulacji. Gracz będzie miał w niej możliwość uczestniczenia w mrocznych wydarzeniach z życia mafii w Stanach Zjednoczonych.

The Outforce
Strategiczne 4 października 2000
The Outforce to strategia czasu rzeczywistego (RTS) rozgrywająca się w przestrzeni kosmicznej. Po zniszczeniu Ziemi przez asteroidę resztki ludzkości walczą o przetrwanie z dwiema rasami zamieszkałymi w systemie Epsilon Eridani, który jest ostatnią nadzieją Ziemian nowy dom.

Shogun: Total War - The Mongol Invasion
Strategiczne 18 sierpnia 2001
Oficjalny dodatek do wydanej w połowie 2000 roku gry strategicznej Shogun: Total War studia Creative Assembly. Rozszerzenie zatytułowane The Mongol Invasion przenosi akcję gry ok. 300 lat wstecz w stosunku do "podstawki", czyli do wieku XIII, w którym to Kraj Kwitnącej Wiśni staje w obliczu inwazji hord mongolsko-koreańskich pod wodzą legendarnego Kubilaj Chana.

The L.E.D. Wars
Strategiczne 15 grudnia 1997
Osadzona w realiach science fiction strategia czasu rzeczywistego, będąca debiutancką produkcją belgijskiego Larian Studios. Gracz staje na czele zbrojnego ramienia megakorporacji, a jego zadaniem jest zabezpieczenie produkcji niezbędnego ludzkości narkotyku o nazwie Liquid Evolution Drug (w skrócie L.E.D.).

Battle Islands: Commanders
Strategiczne 14 lutego 2017
Prosta strategia czasu rzeczywistego zorientowana na szybkie pojedynki multiplayer, zrealizowana w modelu free-to-play. Battle Islands: Commanders zostało stworzone przez doświadczony zespół DR Studios i jest rozwinięciem formy wydanego w 2013 roku pierwowzoru o nazwie Battle Islands. Gra stawia na uproszczenie klasycznego modelu RTS, wzbogacając go jednocześnie o elementy znane z karcianek i gier typu tower defense.

Crusader Kings II: Monks and Mystics
Strategiczne 7 marca 2017
Rozszerzenie do Crusaders Kings II, które wymaga do działania podstawowej wersji gry. Add-on został opracowany przez studio Paradox – autorów oryginału, w których portfolio znajduje się między innymi Stellaris czy Hearts of Iron IV. Dodatek koncentruje się na grupach religijnych – wśród dostępnych organizacji pojawiają się zarówno te znane oficjalnie, jak i sekretne, których działalność jest skrywana przed resztą społeczeństwa.

Warcraft II: The Dark Saga
Strategiczne 31 sierpnia 1997
Konsolowa wersja strategii czasu rzeczywistego Warcraft II: Tides of Darkness, zawierająca w sobie także zadania z dodatku Beyond the Dark Portal. Produkcja pozwala graczowi na poprowadzenie sił ludzi bądź orków w krwawej wojnie o dominację nad krainą Azeroth. Do zadań użytkownika należy budowanie bazy, zbieranie surowców, rozwój armii oraz niszczenie sił wroga. Edycja konsolowa zawiera wiele usprawnień w stosunku do wersji wydanej na komputery osobiste.

Europa Universalis IV: Third Rome
Strategiczne 14 czerwca 2017
Kolejny z licznych dodatków DLC do czwartej odsłony serii historycznych gier strategicznych firmy Paradox. Rozszerzenie zatytułowane Third Rome stanowi pierwszy z tzw. pakietów immersji, skupiających się na rozbudowaniu opcji specyficznych dla poszczególnych regionów świata. W tym wypadku mowa zaś o Rosji, czyli tytułowym Trzecim Rzymie, będącym duchowym spadkobiercą cesarstwa bizantyjskiego. Wraz z dodatkiem, rosyjscy władcy otrzymują cały szereg nowych opcji związanych z rządzeniem, w tym np.

Command HQ
Strategiczne 1 stycznia 1990
Jeden z pierwszych przedstawicieli gatunku strategii czasu rzeczywistego. Dzieło Ozark Softscape pozwala nam wcielić się w naczelnego dowódcę globalnej superpotęgi, pod którego dowództwem znajdują się armie piechoty, dywizje zmechanizowane, grupy lotniskowców, a nawet satelity szpiegowskie i bomby atomowe. Działaniami wojennymi zawiadujemy, korzystając z mapy świata, na której zaznaczone są pozycje wszystkich sił naszej frakcji oraz wykryte wojska nieprzyjaciela.

Halo Wars 2: Awakening the Nightmare
Strategiczne 26 września 2017
Duży dodatek DLC do osadzonej w realiach science fiction strategii czasu rzeczywistego Halo Wars 2, powstałej we współpracy studia 343 Industries z ekipą Creative Assembly. Fabuła rozszerzenia o nazwie Awakening the Nightmare rozgrywa się kilka miesięcy po wydarzeniach ukazanych w grze podstawowej. Podczas zabawy śledzimy losy Wygnanych (Banished) walczących o przetrwanie z frakcją Flood. Sama rozgrywka opiera się na tych samych założeniach co gra podstawowa.

Battle Skylands
Strategiczne 11 czerwca 2016
Gra strategiczna z elementami MMO w stylu popularnego Clash of Clans. W produkcji, stworzonej przez polskie studio BAAD Games, wcielamy się w jednego z mieszkańców magicznej krainy Skylands, składającej się z wielu dryfujących w przestworzach wysp. Naszym zadaniem jest walka o przetrwanie, władzę i honor, ale by tego dokonać, musimy zatroszczyć się o szereg rzeczy. Przede wszystkim należy zbierać surowce niezbędne do stawiania i ulepszania budowli.

Total War: Warhammer II - Rise of the Tomb Kings
Strategiczne 23 stycznia 2018
Rise of the Tomb Kings to pierwszy duży dodatek do wydanej we wrześniu 2017 roku strategii Total War: Warhammer II, osadzonej w ikonicznym, znanym z figurkowych gier bitewnych uniwersum. Za stworzenie tej produkcji odpowiada brytyjskie studio Creative Assembly. DLC wprowadza tytułową frakcję Królów Grobowców.

Forged Battalion
Strategiczne 14 sierpnia 2018
Forged Battalion to strategia czasu rzeczywistego autorstwa specjalizującego się w tym gatunku studia Petroglyph. Akcja toczy się w niedalekiej przyszłości, a fabuła opowiada o wojnie pomiędzy kontrolującą Ziemię organizacją wojskową a ruchem oporu. Gra podąża klasycznymi ścieżkami gatunku RTS, ale dodaje do nich świeże rozwiązania uatrakcyjniające rozgrywkę. Podczas zabawy konstruujemy bazy, rozwijamy technologie, produkujemy maszyny i toczymy bitwy z wrogiem.

First Strike: Final Hour
Strategiczne 12 marca 2014
First Strike: Final Hour to RTS pozwalający wziąć udział w globalnym konflikcie nuklearnym. Gracz musi przejmować terytoria, prowadzić badania naukowe, rozbudowywać arsenał i decydować, kiedy wystrzelić pociski z ładunkami atomowymi oraz wskazać cele.

Gears POP!
Strategiczne 22 sierpnia 2019
Taktyczna strategia czasu rzeczywistego, która jest spin-offem popularnego cyklu Gears of War. Filarem rozgrywki w Gears POP! są bitwy, w których mierzą się ze sobą dwa oddziały składające się zarówno z żołnierzy COG, jak i z jednostek Szarańczy.

Victory at Sea: Pacific
Strategiczne 14 września 2018
Victory at Sea Pacific to opracowana z myślą o pecetach morska strategia czasu rzeczywistego. Pozwala ona rozegrać potyczki morskie na Pacyfiku w czasie II wojny światowej. Gracz bawi się na jednej wielkiej mapie obejmującej cały ocean, kontrolując konflikt zarówno na poziomie operacyjnym, jak i wydając rozkazy pojedynczym statkom w trakcie taktycznych starć.