50. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 50. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Battlevoid: Sector Siege
Strategiczne 24 października 2017
Kosmiczny RTS, w którym stajemy na czele ziemskiej floty, składającej się z własnoręcznie tworzonych i modyfikowanych statków. W Battlevoid: Sector Siege toczymy dynamiczne potyczki z wrogimi frakcjami, w których biorą udział różnorodne jednostki.

Rush Wars
Strategiczne prace wstrzymane
Szybka strategia opracowana przez studio Supercell. W Rush Wars przejmujemy kontrolę nad oddziałem żołnierzy, a naszym zadaniem jest podbój kopalń złota należących do innych graczy i obrona własnej bazy przed wrogimi atakami.

Civil War: The Battle of Bull Run - Take Command 1861
Strategiczne 11 stycznia 2005
Take Command 1861: The Civil War to strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, które podejmuje temat wojny secesyjnej. Tradycyjnie już, gracz stanie na czele jednej ze stron konfliktu i przebijając się przez zestaw ułożonych w kampanię misji, spróbuje rozstrzygnąć je na swoją korzyść.

Cold War: Conflicts
Strategiczne 11 grudnia 2003
Strategia czasu rzeczywistego twórców serii Sudden Strike. Akcja toczy się w czasie Zimnej Wojny, a dokładniej w latach 1950 – 1973.

Command & Conquer: Sole Survivor Online
Strategiczne 30 listopada 1997
Ciekawa poboczna odsłona serii strategii czasu rzeczywistego. W odróżnieniu od poprzednich części Command & Conquer, w tej grze każdy z graczy kontroluje jedną jednostkę i staje do walki z innymi uczestnikami w sieciowych potyczkach. Rozgrywka przypomina więc strzelanki pierwszoosobowe, chociaż jest zaprezentowana w typowym stylu dla serii (widok z góry). Twórcy przygotowali 23 jednostki. W bitwach brało udział nawet do 51 osób.

Officers: World War II
Strategiczne 22 lutego 2007
Produkcja studia Game Factory Interactive, którą umieścić należy na półce z napisem „RTS z elementami cRPG”. Fabuła tejże produkcji koncentruje się wokół wydarzeń z lat 1939-1945, a rozgrywka rzuca nas na wszystkie fronty II Wojny Światowej.

Deadlock: Planetary Conquest
Strategiczne 31 lipca 1996
Strategia łącząca najlepsze cechy takich tytułów jak K-240, Civilization, SimCity, Outpost czy Utopia. Akcja gry osadzona została w odległej przyszłości. Zadaniem gracza jest rozbudowanie kolonii na planecie Gallius IV.

King Arthur: Pendragon Chronicles
Strategiczne prace wstrzymane
Swoista hybryda typowego RTSa z elementami gier RPG, stworzona przez dwie ekipy developerskie – Spore Games oraz Game Consulting. Producenci inspirację do tworzenia rzeczonego programu zaczerpnęli z filmu o takim samym tytule, wyreżyserowanego przez Jerry’ego Buckheimera.

Battle For Troy
Strategiczne 12 kwietnia 2004
Nieskomplikowana strategia czasu rzeczywistego, która w dość luźny sposób nawiązuje do wydarzeń znanych z mitologii, a konkretnie Wojny Trojańskiej. Gracz staje na czele jednej z dwóch armii, które brały w niej udział.

COPS 2170: The Power of Law
Strategiczne 30 kwietnia 2004
Mieszanka strategii czasu rzeczywistego i gry taktycznej, wzbogacona dodatkowo o elementy cRPG i osadzona w futurystycznym, cyberpunkowym świecie.

State of War: Warmonger
Strategiczne 10 października 2001
State of War: Warmonger to pełnoprawny sequel strategii czasu rzeczywistego (RTS) o nazwie State of War, której premiera miała miejsce na początku 2001 roku.

Darwinia
Strategiczne 4 marca 2005
Darwinia to jedyna w swoim rodzaju gra strategiczna (RTS), przygotowana przez zespół Introversion Software. Głównymi bohaterami programu są Darwinianie, dwuwymiarowe sprite’y z gier video, które muszą chronić się przed atakami różnych wirusów i robaków.

Hidden Stroke APRM
Strategiczne 23 maja 2003
Hidden Stroke APRM to nieoficjalnie rozszerzenie wydanej w 2002 roku strategii czasu rzeczywistego Sudden Strike 2. Gracze po raz kolejny przenoszą się na fronty II Wojny Światowej.

DropTeam
Strategiczne 1 czerwca 2006
Taktyczna symulacja bojowa starć sił pancernych, rozgrywana w czasie rzeczywistym. Oferuje nam zarówno potyczki jednoosobowe, gdzie przeciwnikiem są oponenci sterowani przez zaawansowane procedury A.I., jak również wieloosobowe w sieci, do 16 osób równocześnie.

Grim Grimoire
Strategiczne 12 kwietnia 2007
GRiMgRiMoiRe to strategia czasu rzeczywistego, przygotowana wyłącznie z myślą o posiadaczach konsoli PlayStation 2. Użytkownik otrzymuje w niej szansę na wcielenie się w postać zwaną Lillet Blan, która rozpoczyna naukę w prestiżowej szkole magii. Niestety piątego dnia pobytu w Tower of Silver Star zarówno uczniowie, jak i nauczyciele znikają w niewyjaśnionych okolicznościach.

Hearts of Iron 2: Doomsday - Armageddon
Strategiczne 29 marca 2007
Dodatek do rozszerzonej wersji popularnej gry strategicznej Hearts of Iron od studia Paradox Interactive. Produkcja umożliwia objęcie władzy nad wybranym państwem i poprowadzenie go do zwycięstwa na frontach II wojny światowej. Seria słynie z dawania graczowi ogromnej swobody w prowadzeniu konfliktu – jego decyzje wpływają zarówno na przebieg wojny, jak i politykę wewnętrzną danego kraju, stosunki dyplomatyczne z sąsiadami, gospodarkę i handel oraz rozwój technologiczny.

Steam Brigade
Strategiczne 24 lutego 2006
Steam Brigade to nietypowa gra strategiczna, stworzona przez niezależne studio developerskie Pedestrian Entertainment i znajdujące się w szerokiej ofercie polskiego dystrybutora Nicolas Games.

Europa Universalis III: In Nomine
Strategiczne 28 maja 2008
Kolejny niesamodzielny dodatek do trzeciej odsłony serii Europa Universalis, wymagający do działania zarówno gry podstawowej, jak i poprzedniego rozszerzenia Napoleon’s Ambition. In Nomine przenosi nas w czasie do roku 1399, kiedy na tron angielski wstępuje Henryk IV. Rozszerzone ramy chronologiczne produkcji pozwoliły zaś na wprowadzenie do rozgrywki kolejnych ważnych wydarzeń historycznych, np. mongolskiej inwazji na Turcję, wojny stuletniej czy upadku Cesarstwa Bizantyjskiego.

Genesis Rising: The Universal Crusade
Strategiczne 20 marca 2007
Genesis Rising: The Universal Crusade studia Metamorf to strategia czasu rzeczywistego, rozgrywana w trójwymiarowym otoczeniu oraz posiadająca naleciałości właściwe grom cRPG i przygodówkom.

The Show
Strategiczne 23 lutego 2007
The Show to rasowa strategia czasu rzeczywistego, w której przenosimy się do Kalifornii końca XXI wieku i natychmiast dowiadujemy się, iż zaszły tam poważne zmiany.

Left Behind: Eternal Forces
Strategiczne 7 listopada 2006
Gra Left Behind: Eternal Forces powstała pod kierownictwem Troy’a Lyndona (twórcy Madden Football) jest rozbudowanym RTS-em dziejącym się w świecie znanym z bestsellerowej chrześcijańskiej serii książek Tima LaHaye'a i Jerry'ego B. Jenkinsa „Left Behind” (w Polsce: „Czasy ostateczne”).

PSI: Syberian Conflict
Strategiczne 3 marca 2006
PSI: Syberian Conflict to strategia czasu rzeczywistego z elementami gier fabularnych, stworzona przez dość młode studio developerskie, Wireframe Dreams, które na rynku pojawiło się za sprawą mini-gry Sherlog. Można więc powiedzieć, iż PSI to pierwszy komercyjny produkt, który wyszedł z ich rąk.

Savage 2: A Tortured Soul
Strategiczne 16 stycznia 2008
Sequel Savage: The Battle for Newerth, czyli oryginalnej mieszaniny strategii, gry akcji i elementów cRPG, dedykowanej zespołowym potyczkom wieloosobowym, która zadebiutowała w roku 2003.

No Man's Land: The Western Front 1916
Strategiczne prace wstrzymane
Strategia czasu rzeczywistego zabierająca nas w czasy I wojny Światowej, w lata 1916-1918, gdzie będziemy mieli okazje wykazać się jako dowódca maksymalnie osiemdziesięcioosobowego oddziału walczącego na froncie zachodnim.