Data wydania: 12 grudnia 2008
Strategia czasu rzeczywistego nawiązująca do konfliktu zbrojnego między Gruzją a Rosją z 2008 roku. Twórcy rozbudowali ten prawdziwy scenariusz i pokusili się o alternatywne zakończenie – decyduje o nim gracz i jego umiejętności przywódcze. Sama rozgrywka i grafika przypominają serię Sudden Strike. Warto zaznaczyć, że w bitwach możemy wykorzystać parę współczesnych „gadżetów”, np. system dalekiego wykrywania.
Gracze
Confrontation: Peace Enforcement to kolejna gra z cyklu strategii czasu rzeczywistego (Cold War: Conflicts, Gulf War) wydawanych na terytoriach rosyjskojęzycznych przez firmę (Russobit-M). Projekt nawiązuje do niedawno zakończonego konfliktu zbrojnego pomiędzy Gruzją a Rosją.
Fabuła gry opiera się na faktach nam znanych: w nocy z 7 na 8 sierpnia 2008 roku, Gruzja rozpoczęła zbrojne „przywracanie konstytucyjnego porządku” w Osetii Południowej. Posunięcia te nie pozostały bez echa – w odpowiedzi na atak do Osetii wkroczyły również wojska rosyjskie, oficjalnie - z pomocą Osetyjczykom. Walki trwały 5 dni – do 12 sierpnia, kiedy to tytułowa operacja zmuszania do pokoju została zawieszona, jak oświadczył prezydent Rosji, Dmitrij Miedwiediew.
W Confrontation: Peace Enforcement wojska biorące udział w opisanym konflikcie zostały rozmieszczone praktycznie tak, jak to miało miejsce w rzeczywistości. Cała reszta jest już czystą fikcją – to gracz decyduje o dalszych losach konfliktu. Gruzja przedstawiona w grze otrzymuje pomoc od sił zachodnich, a jej prezydent, Micheil Saakaszwili, podejmuje decyzję o przeprowadzeniu operacji wojskowej, której celem jest odzyskanie kontroli nad terytoriami Osetii południowej oraz Abchazji. W hipotetycznej wojnie dużą rolę odgrywa Polska, która jako przedstawiciel NATO, wraz z Ukrainą, blokuje rosyjską flotę czarnomorską stacjonującą w Sewastopolu.
Graficznie Confrontation: Peace Enforcement może nie powala na kolana, korzystając z silnika podobnego do zastosowanych w produkcjach spod znaku Sudden Strike, jednak wizualnie scenariusze rozgrywane za dnia oraz nocą, efekty wybuchów czy jednostki walczących armii stoją na przyzwoitym poziomie. Na wspomnienie zasługą też wiernie odwzorowane tereny Europy oraz północnego Kaukazu, gdzie toczą się walki. W trakcie rozgrywki, oprócz „klasycznego” prowadzenia bitew, można także skorzystać z systemów dalekiego wykrywania czy ABM (zwalczanie międzykontynentalnych pocisków balistycznych). Z pomocą przychodzą również bezpilotowe aparaty latające czy korwety wyposażone w rakiety przeciwokrętowe – Malachit, Harpoon oraz Tomahawk.
Autor opisu gry: Maciej Myrcha
Platformy:
PC WindowsRosyjska wersja językowa
Producent: Red Ice Software
Wydawca: Russobit-M
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Gry podobne:
Jakkolwiek to okrutnie zabrzmi – wojna to świetny interes. Branża gier komputerowych wie o tym doskonale, by wspomnieć niezliczone ilości FPSów dziejących się w trakcie II Wojny Światowej. Czasem jednak twórcy sięgają po świeższe tematy, jak choćby sierpniowe walki w Gruzji.
gry
Filip Grabski
24 listopada 2008 10:45
Wymagania sprzętowe gry Confrontation: Peace Enforcement:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium III 800 MHz, 512 MB RAM, karta grafiki 16 MB (GeForce 256 lub lepsza), 340 MB HDD, Windows 98/Me/2000/XP.
Średnie Oceny:
Średnia z 149 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
zanonimizowany607890 Pretorianin
Raczej za 2.50 jako dodatek do taniego wina marki Zibrova.
zanonimizowany632386 Legionista
Kurde,ale głupio się czyta moje stare wypowiedzi...
zanonimizowany573411 Pretorianin
Gra jest dokładną kopią sudden strike 2 tylko tempo jest trochę szyprze.
Daje grze 6+ bo gra się nawet przyjemnie
Cziczaki Legend
"Widzę że mr.Cziczaki spie....spiesznie oddalił się z forum."
Ale COMBO-BREAKER, ja nawet nie wiedziałem że jeszcze ze mną chciałeś gadać. ;D
W końcu tylko poprawiłeś mój błąd ortograficzny w nazwie gry. :)
zanonimizowany634766 Legionista
szkoda ze jest tylko po rusku