Wyszukiwarka gier
Clockwork Empires

Clockwork Empires

PC
po premierze

Data wydania: 26 października 2016

Strategiczne, Ekonomiczne, RTS, Sandbox, XIX wiek, Singleplayer

Osadzona w steampunkowej stylistyce strategia ekonomiczna, opracowana przez niezależne studio Gaslamp Games, znane także z roguelike’owej produkcji RPG Dungeons of Dredmor. Akcja gry toczy się w nietypowo ukazanym XIX wieku, zaś gracze wcielają się w dumnych obywateli Imperium Brytyjskiego, których zadaniem jest kolonizacja nowych lądów.

8.1

Gracze

4.3

Steam

OCEŃ
Oceny

Clockwork Empires to steampunkowa strategia ekonomiczna rozgrywana w czasie rzeczywistym. Grę opracowało studio Gaslamp Games, czyli twórcy Dungeons of Dredmor.

Gracze wcielają się w dumnych obywateli Imperium Brytyjskiego, a ich zadaniem jest skolonizowanie nowych lądów. Akcja gry toczy się w XIX wieku, jednak wizja zaprezentowana przez twórców znacząco odbiega od tego, co znamy z podręczników historii. Autorzy inspiracje czerpali ze starych globusów, na których mapy były bardzo niedokładne, a morza udekorowano rysunkami potworów. W trakcie rozszerzania naszych wpływów wykorzystujemy zaawansowane technologiczne maszyny oparte na silnikach parowych, a w realizacji celów przeszkadzają nam m.in. dziwaczne obce rasy, źli kultyści i krwiożercze monstra.

Podstawowe mechanizmy rozgrywki w Clockwork Empires przypominają takie serie jak The Settlers czy Anno. Zabawa polega więc głównie na rozbudowie miast i zarządzaniu nimi, jednocześnie gra pozwala na znacznie większą swobodę niż typowe produkcje z tego gatunku. Nie znajdziemy tu gotowych budowli, które wystarczy wrzucić na mapę, zamiast tego każda struktura konstruowana jest w kilku etapach. Sami wybieramy plany architektoniczne, materiały do wykorzystania przy budowie i kształt obiektu, a na koniec, wedle uznania, dekorujemy nasze dzieło. System ten jest łatwy w obsłudze, ale jednocześnie bardzo potężny - umożliwia szybkie tworzenie wymyślnych struktur, takich jak olbrzymie fabryki czy wielopiętrowe pałace. Wszystko to pozwala nie tylko na dużą dowolność konstrukcyjną, ale również zapobiega sytuacjom znanym z innych tego typu produkcji, gdzie pod koniec rozgrywki mapy pełne są identycznych budowli.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC WindowsAngielskie napisy i dialogi

Wczesny dostęp:18 lipca 2014

Producent: Gaslamp Games, Inc.

Wydawca: Gaslamp Games, Inc.

Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń

Publicystyka

Opinie

13 stycznia 2017

Parszywa trzynastka – 13 najgorszych gier 2016 roku

Rok 2016 zapisał się w kronikach kilkoma spektakularnymi wtopami, więc aż prosi się o jeszcze jedno podsumowanie – oto lista najgorszych tytułów minionych dwunastu miesięcy.

Parszywa trzynastka – 13 najgorszych gier 2016 roku
Parszywa trzynastka – 13 najgorszych gier 2016 roku
Opinie

10 sierpnia 2016

Zew Cthulhu - nadchodzące gry inspirowane twórczością H. P. Lovecrafta

Żaden pisarz nie wpłynął na branżę gier, tak jak H. P. Lovecraft. Zebraliśmy w jednym miejscu nadchodzące produkcje inspirowane twórczością genialnego Samotnika z Providence.

Zew Cthulhu - nadchodzące gry inspirowane twórczością H. P. Lovecrafta
Zew Cthulhu - nadchodzące gry inspirowane twórczością H. P. Lovecrafta

Wiadomości

Wieści ze świata (Watch Dogs 2, Zelda: Breath of the Wild, Gaslamp Games, Hearthstone) 30/06/2017

Dziś piszemy o aktualizacji z 4-osobowym trybem co-op do Watch Dogs 2, premierze pierwszego DLC do The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Master Trials), prawdopodobnym upadku dewelopera gry Clockwork Empires (studia Gaslamp Games) i zapowiedzi informacji o nowym dodatku do karcianki Hearthstone. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

gry

Krzysztof Sobiepan

30 czerwca 2017 12:38

Wieści ze świata (Watch Dogs 2, Zelda: Breath of the Wild, Gaslamp Games, Hearthstone) 30/06/2017

Wieści ze świata (Beyond Good & Evil 2, SimBin, The Elder Scrolls Online, Kerbal Space Program, Clockwork Empires) 7/10/2016

Dziś piszemy o potwierdzeniu prac nad Beyond Good & Evil 2 ze strony Ubisoftu, reaktywacji studia SimBin, dużych aktualizacjach 12 do The Elder Scrolls Online i 1.2 do Kerbal Space Program oraz o dacie premiery gry strategicznej Clockwork Empires. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

gry

Krzysztof Mysiak

7 października 2016 14:15

Wieści ze świata (Beyond Good & Evil 2, SimBin, The Elder Scrolls Online, Kerbal Space Program, Clockwork Empires) 7/10/2016

Wieści ze świata (Defiance, Clockwork Empires, PlayStation Now) 31/7/14

Dziś piszemy o dodatku do MMOFPS-a Defiance, wczesnym dostępie do Clockwork Empires oraz otwartej becie PlayStation Now w USA i Kanadzie. Witamy w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.

gry

Łukasz Szliselman

31 lipca 2014 14:59

Wieści ze świata (Defiance, Clockwork Empires, PlayStation Now) 31/7/14

Wieści ze świata (The Crew, Crysis, Clockwork Empires) 18/7/14

Dziś piszemy o trybie multiplayer w strzelaninie Crysis, premierze gry Clockwork Empires w wersji Earliest Access, zamkniętych beta testach The Crew, a także o debiucie The Elder Scrolls Online w serwisie Steam. Witamy w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.

gry

Marcin Skierski

18 lipca 2014 11:45

Wieści ze świata (The Crew, Crysis, Clockwork Empires) 18/7/14

Autorzy Dungeons of Dredmor ujawnili strategię Clockwork Empires

Znane z Dungeons of Dredmor studio Gaslamp zapowiedziało steampunkową strategię ekonomiczną Clockwork Empires. Grę można najprościej opisać jako mieszankę Anno, Dwarf Fortress i twórczości H.P. Lovecrafta.

gry

Adrian Werner

28 sierpnia 2012 10:59

Autorzy Dungeons of Dredmor ujawnili strategię Clockwork Empires

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Clockwork Empires:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5 2.5 GHz, 4 GB, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 560/Radeon HD 6870 lub lepsza, 4 GB HDD, Windows 7.

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7 3.0 GHz, 8 GB, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 760 lub lepsza, 8 GB HDD, Windows 7/8.1/10.

Oceny gry

Średnie Oceny:

8.1

Ocena Graczy

Średnia z 23 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

4.3

Ocena STEAM

"Mieszane"

Średnia z 788 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Ocena STEAM

4.3

Mieszane (788)

[title]

Główne zalety gry

  • Unikalny koncept i temat: Połączenie zarządzania kolonialnego z horrorem w stylu Lovecrafta oraz estetyką steampunkową oferuje unikalne doświadczenie gamingowe, które przyciąga fanów obu gatunków.
  • Bogata fabuła i humor: Gra charakteryzuje się dziwacznym humorem i bogatym tłem fabularnym, co wzbogaca wrażenia z gry.
  • Różnorodne mechaniki rozgrywki: Gracze mogą zarządzać kolonią, biorąc pod uwagę różne wydarzenia, osobowości i łańcuchy produkcyjne, co pozwala na różnorodne strategie i style gry.
  • Wsparcie społeczności: Społeczność aktywnie tworzy łatki (takie jak CECOMMPATCH), aby naprawić błędy i poprawić rozgrywkę, nawet po zaprzestaniu aktualizacji przez deweloperów.

Główne wady gry

  • Niedokończony stan: Gra sprawia wrażenie niedokończonej, z wieloma funkcjami, które są albo niedostatecznie rozwinięte, albo pełne błędów, co prowadzi do frustrującego doświadczenia.
  • Problemy z wydajnością: Gracze zgłaszali awarie, spowolnienia i słabą optymalizację, szczególnie w miarę zwiększania się rozmiaru kolonii.
  • Niezgrabny interfejs użytkownika: Interfejs użytkownika był krytykowany za brak intuicyjności i nieporęczność, co utrudnia skuteczne zarządzanie zasobami i kolonistami.
  • Porzucenie przez deweloperów: Deweloperzy nie dostarczali aktualizacji ani komunikacji od lat, co budzi obawy o przyszłość gry i jej wsparcie.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Bardziej kompleksowe samouczki: Wiele osób uważa, że samouczki nie wyjaśniają wystarczająco złożoności gry, pozostawiając ich w niepewności co do mechanik.
  • Ulepszone opcje graficzne: Użytkownicy zauważyli brak ustawień graficznych, które mogłyby pomóc w optymalizacji wydajności na różnych systemach.
  • Zwiększone opcje prędkości gry: Brak funkcji przyspieszania rozgrywki był powszechną skargą, sprawiając, że gra czasami wydaje się wolna i nużąca.
  • Lepsze zarządzanie zasobami i śledzenie ścieżek: Gracze wyrazili chęć posiadania ulepszonych systemów zarządzania zasobami i kierowania kolonistami, ponieważ obecne mechaniki mogą prowadzić do nieefektywności i frustracji.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, chociaż Clockwork Empires ma fascynującą koncepcję i zdobyła oddaną społeczność, jej niedokończony stan i brak wsparcia ze strony deweloperów pozostawiły wielu graczy rozczarowanych.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl