Desktop Tower Defense to konsolowa wersja gry strategicznej stworzonej przez Paula Preece’a. Oryginał został opracowany w 2007 roku na bazie technologii Flash i jest dostępny za darmo w Internecie. Tytuł w sporym stopniu spopularyzował i przywrócił do łask gatunek znany jako tower defense, zdobywając sporą rzeszę fanów. Edycję na przenośną konsolę Nintendo opracowała i wydała firma THQ.
Desktop Tower Defense oferuje pozornie prostą rozgrywkę - naszym zadaniem jest odparcie ataku najeźdźców, którzy próbują bezczelnie przemaszerować z jednej strony ekranu na drugą. Aby powstrzymać wrogie siły musimy rozstawić w odpowiedni sposób tytułowe wieże. Za zabitych przeciwników otrzymujemy fundusze na dalszy rozwój. Za pośrednictwem ikonek i liczb, pojawiających się cały czas na charakterystycznym pasku, jesteśmy informowani o rodzaju nadchodzących fal wrogów. Dzięki temu możemy się odpowiednio przygotować – pomiędzy kolejnymi grupami otrzymujemy kilka cennych sekund na wprowadzenie korekt.
Do naszej dyspozycji oddano konstrukcje obronne różniące się możliwościami defensywnymi oraz ofensywnymi. Każda z nich posiada pewien zasięg strzału oraz specyficzny rodzaj broni lub działania. Podstawowe wieże po prostu zadają obrażenia, ale niektóre przykładowo tylko spowalniają przeciwników, będąc ważnym, taktycznym uzupełnieniem. Oprócz tego typu rozwiązań możemy postawić też przykładowo działka szczególnie skuteczne przeciwko celom latającym. Wszystkie obiekty można wielokrotnie ulepszać, zwiększając znacznie ich siłę ognia oraz specyfikę.
Stosując strategiczne rozmieszczenie i wiele różnych taktyk musimy stworzyć swoistą łamigłówkę czy raczej blokadę z naszych konstrukcji, aby opóźnić lub całkowicie powstrzymać marsz potworów. Fale przeciwników są dość zróżnicowane – jesteśmy atakowani przez standardowe bestie, ale i bardzo wytrzymałych bossów. Często też musimy zmierzyć się z wrogami latającymi, pączkującymi po zabiciu na dwie nowe jednostki, wyjątkowo odpornymi na obrażenia lub niezwykle szybkimi. W zależności od oczekiwanych fal często trzeba zmieniać taktykę i szybko modyfikować układ wież.
Twórcy przygotowali mnóstwo map i trybów zabawy. Otrzymujemy różne poziomy trudności, od najłatwiejszego po niezwykle wymagający. Poza tym w grze zaimplementowano także dodatkowe wyzwania, narzucające z góry wymagania i ograniczenia (np. co do ilości wież, których możemy użyć). W odróżnieniu od wersji gry znanej z Internetu edycja na DS-a przedstawia nieco mniejsze pola walk. Poza tym tytuł jest dość wierną konwersją, oferującą kilka bonusów.
Użytkownicy przenośnej konsoli otrzymali możliwość zapisywania ulubionego rozstawienia wież i samego stanu gry. Ta edycja zawiera także łatwy w obsłudze edytor pozwalający na zmianę wyglądu poszczególnych elementów aplikacji, a przede wszystkim wież i przeciwników. Oprócz tego przygotowano kilka różnych grafik tła do wyboru. Twórcy zaimplementowali w grze swój własny system osiągnięć, motywujący do podejmowania nowych wyzwań.
Autor opisu gry: Szymon Liebert
Platformy:
Nintendo DSAngielskie napisy i dialogi
Producent: Paul Preece
Wydawca: THQ Inc.
Gry podobne:
Średnie Oceny:
Średnia z 14 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
COBRA-COBRETTI Generał
Kto grał w inne wersje tej gry na komputerze i go wciągnęły, z pewnością będzie się bawił przy tej grze wyśmienicie. Świetna gra logiczno strategiczna, która wciaga jak chodzenie po ruchomych piaskach :)
Naprawdę to maleńkie cacko jakim jest Nintendo DS to potęga:) Szkoda tylko że ceny gier są zdecydowanie zbyt duże a z pewnością koszty zrobienia gry na DS-a są sporo mniejsze od gier robionych na inne platformy.