48. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 48. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Grand Ages: Rome - Reign of Augustus
Strategiczne 22 stycznia 2010
Grand Ages: Rome - Reign of Augustus jest pierwszym oficjalnym dodatkiem do wydanej w 2009 roku strategii czasu rzeczywistego (RTS) - Grand Ages: Rome. Deweloperzy z bułgarskiego studia Haemimont Games przygotowali nową kampanię, złożoną z 12 misji, a także szereg scenariuszy do rozgrywki jednoosobowej oraz map do zabawy w trybie multiplayer. Nie zabrakło również nowych budynków, patronów i dekoracji.

Close Combat: Wacht am Rhein
Strategiczne 28 października 2008
Reedycja czwartej części serii Close Combat, czyli Close Combat IV: Battle of the Bulge, w której mogliśmy stanąć po stronie Aliantów oraz III Rzeczy, w trakcie kontrofensywy w Ardenach.

Stormrise
Strategiczne 24 marca 2009
Stormrise to niekonwencjonalna strategia czasu rzeczywistego, przygotowana przez twórców słynnej serii Total War. Gracz trafia na futurystyczne pole walki i dowodzi bezpośrednio z jego poziomu jedną z dwóch frakcji.

Imperium Romanum: The Conquest of Britannia
Strategiczne 30 maja 2008
Imperium Romanum the Conquest of Britannia to pierwszy dodatek do strategii czasu rzeczywistego Imperium Romanum, stworzonej na początku 2008 r. przez studio Haemimont Games. Opisywany produkt pozwala posiadaczom podstawowej wersji gry przenieść się z powrotem do pierwszego wieku naszej ery, kiedy to cesarz Hadrian wraz ze swymi legionami wybrał się na podbój odległej Brytanii.

Imperium Romanum: Emperor Expansion
Strategiczne 14 sierpnia 2008
Emperor Expansion to kolejne, trzecie już rozszerzenie strategii ekonomicznej czasu rzeczywistego, Imperium Romanum. W skład dodatku wchodzą wydane wcześniej The Conquest of Britannia oraz Wilds of Germania, a także zupełnie nowe misje, testujące nasze umiejętności oraz zdolności taktyczne i strategiczne.

PixelJunk Monsters
Logiczne 24 stycznia 2008
Gra logiczna z elementami strategii czasu rzeczywistego, bazująca na pomyśle znanym z gier, w których przy pomocy rozmieszczonych w różnych miejscach planszy wież musimy obronić dane terytorium przed madciągającym wrogiem.

Under Siege
Strategiczne 1 czerwca 2011
Under Siege to osadzona w realiach fantasy strategia czasu rzeczywistego (RTS), za której powstanie odpowiada zespół deweloperski Seed Studios. Gracze poznają historię Eirika, Kari i Asgeira, przemierzających wzorowany na średniowieczu, fantastyczny świat. Twórcy przygotowali kilka wariantów rozgrywki oraz zaimplementowali wsparcie dla kontrolera PlayStation Move.

Sins of a Solar Empire: Entrenchment
Strategiczne 25 lutego 2009
Pierwsze z rozszerzeń DLC do kosmicznej strategii Sins of a Solar Empire: Grzechy Imperium Słońca. Dodatek zatytułowany Entrenchment przenosi nas ponownie do znanego z gry podstawowej uniwersum, w którym zacięty bój toczą ze sobą trzy zwaśnione frakcje: Koalicja Kupiecka, Imperium Vasari oraz Wygnani.

Supreme Ruler 2020: Global Crisis
Strategiczne 15 grudnia 2008
Supreme Ruler 2020: Global Crisis jest rozszerzeniem do wydanej w 2008 roku strategii czasu rzeczywistego (RTS), autorstwa studia deweloperskiego Battlegoat. Dodatek wprowadza m.in. nową kampanię, składającą się z 20 misji, a także nowe jednostki i technologie oraz usprawnienia w interfejsie sterowania i systemie pomocy.

Gemini Wars
Strategiczne 8 czerwca 2012
Rozgrywana w przestrzeni kosmicznej strategia czasu rzeczywistego. Tak jak w typowych RTS-ach zabawa polega na gromadzeniu surowców, rozbudowie baz i tworzeniu armii. Do wyboru są trzy mocno różniące się od siebie frakcje. Autorzy przygotowali kampanię dla pojedynczego gracza oraz rozbudowany tryb multiplayer.

Defenders of Ardania
Strategiczne 13 marca 2012
Defenders of Ardania to gra strategiczna w realiach fantasy, osadzona w świecie znanym z cyklu Majesty. Wybierając jedną z trzech ras, naszym zadaniem jest obrona bazy za pomocą środków i struktur defensywnych. Gra oferuje możliwość grania po stronie ofensywnej oraz posiada ciekawy system czarów. Możemy również bawić się w rozgrywce wieloosobowej dla czterech graczy.

AI War: Children Of Neinzul
Strategiczne 27 października 2010
Drugi dodatek do strategii kosmicznej studia Arcen Games, który wprowadza nową frakcję. Neinzul to rasa insektopodobnych istot, rozwijających się w błyskawicznym tempie. W rozszerzeniu podejmujemy walkę z agresywnymi odłamami cywilizacji lub podejmujemy próby zawarcia pokoju z bardziej otwartymi grupami. Oprócz tego, rozszerzenie wprowadza mobilne doki kosmiczne i mnóstwo innych pomniejszych usprawnień.

Sengoku
Strategiczne 13 września 2011
Sengoku jest rozbudowaną strategią czasu rzeczywistego przygotowaną przez specjalistów gatunku - firmę Paradox Interactive. Akcja gry osadzona została w targanej wojną domową, XV-wiecznej Japonii, a gracze mają okazję pokierować rozwojem własnego klanu. Twórcy dołożyli wiele starań, by zachować wierność historycznym realiom.

Elements of War
Strategiczne 23 grudnia 2010
Pełna akcji strategia czasu rzeczywistego, rozgrywająca się w bliskiej przyszłości. Po nieudanym eksperymencie z kontrolą pogody na Ziemi dochodzi do konfliktu zbrojnego. W grze przeszkadzają nie tylko wrogowie, ale i groźne zjawiska atmosferyczne w postaci burz, huraganów i tornad. W grze przewidziano tryb dla wielu graczy, a oprawa audiowizualna prezentuje się dość okazale.

Supreme Ruler Cold War
Strategiczne 19 lipca 2011
Supreme Ruler Cold War to kolejna część serii gier strategicznych, przygotowywanych przez Battlegoat Studios. Tym razem akcja przenosi nas w czasy Zimnej Wojny, gdy świat obserwując napięcie pomiędzy dwoma ówczesnymi potęgami - USA i ZSRR - stanął w obliczu kolejnego konfliktu zbrojnego na globalną skalę.

Hearts of Iron III: Semper Fi
Strategiczne 6 czerwca 2010
Pierwszy niesamodzielny dodatek strategii wojennej Hearts of Iron III wyprodukowanej przez firmę Paradox Interactive. Rozszerzenie oddaje w ręce graczy większą kontrolę nad aspektami wojennymi i politycznymi ich krajów. Hearts of Iron III: Semper Fi pozwala samodzielnie ustalić warunki zwycięstwa, które jednocześnie są ukryte przed naszymi oponentami.

Distant Worlds
Strategiczne 25 marca 2010
Zaawansowany RTS z akcją rozgrywaną w kosmosie. Z każdą nową rozgrywką zostaje wygenerowana nowa galaktyka, która wypełnia się dziesiątkami tysięcy planet, istot i obiektów. Naszym zadaniem jest zasiedlanie nowych kolonii i współpracowanie lub rywalizowanie z innymi mieszkańcami kosmosu. Wprawdzie gra posiada dwuwymiarową grafikę, ale rozmiary jej świata i możliwości dołączonego edytora robią ogromne wrażenie.

Combat Mission: Shock Force – NATO
Strategiczne 21 października 2010
Trzeci dodatek do gry strategicznej czasu rzeczywistego, który wprowadza do zabawy jednostki kontyngentu wojsk NATO. Twórcy rozszerzenia skupili się na opracowaniu nowych oddziałów, poprawieniu rozgrywki i przygotowaniu kampanii oraz scenariuszy (umiejscowionych w Syrii). Pakiet wprowadza także funkcjonalny edytor do tworzenia własnych zadań.

End of Nations
Strategiczne prace wstrzymane
Udostępniana na zasadzie free-to-play (za darmo z opcją płatnego abonamentu) strategia z rodzaju MMORTS, za której powstanie odpowiada studio deweloperskie Petroglyph Games. Akcja End of Nations toczy się w świecie niedalekiej przyszłości, w którym dominująca rolę sprawuje totalitarna organizacja Order of Nations. Przeciwko niej występują dwie wzajemnie zwalczające się frakcje – Liberation Front oraz Shadow Revolution.

AI War: The Zenith Remnant
Strategiczne 12 stycznia 2010
Obszerny dodatek do złożonej strategii czasu rzeczywistego AI War. W rozszerzeniu rozbudowano opcje technologiczne, wprowadzono mnóstwo nowych jednostek i dodano kilka frakcji. W samej grze prowadzimy międzygalaktyczne wojny z zaawansowaną sztuczną inteligencją – w pojedynkę lub w kilkuosobowym trybie kooperacji.

Kings and Castles
Strategiczne prace wstrzymane
Strategia czasu rzeczywistego osadzona w realiach fantasy, w której wcielamy się w króla i podejmujemy próbę podbicia świata. Jest to produkcja studia Gas Powered Games znanego m.in. z serii Supreme Commander. Podobnie jak w przypadku tego cyklu autorzy przygotowali olbrzymie mapy, na których bitwy toczą bardzo liczne armie.

APOX
Strategiczne 20 stycznia 2011
Postapokaliptyczna strategia czasu rzeczywistego z elementami gier RPG i FPS. Akcja przenosi gracza w daleką przyszłość, w której świat został pogrążony w chaosie na skutek wojny nuklearnej. Podczas zabawy prowadzimy do boju oddziały żołnierzy. Ciekawostka polega na tym, że możemy własnoręcznie dobrać ich sprzęt oraz rozwijać ich umiejętności. Uzupełnieniem kampanii jest tryb multiplayer.

Europa Universalis III: The Divine Wind
Strategiczne 14 grudnia 2010
Czwarty duży dodatek DLC do wydanej w 2007 roku strategii Europa Universalis III studia Paradox. Rozszerzenie o nazwie Divine Wind nie zmienia przedziału czasowego, zakreślonego w grze podstawowej i obejmującego lata 1453-1789. Całość koncentruje się jednak w znacznie większym stopniu na rejonie Dalekiego Wschodu, co znalazło swoje odzwierciedlenie w nieco innych realiach rozgrywki. Na podbicie czekają zatem dziesiątki nowych prowincji, położonych na azjatyckim wybrzeżu Pacyfiku.

Król Artur: Sasi
Strategiczne 8 czerwca 2010
Rozszerzenie do King Arthur: The Role-playing Wargame pozwalające nam objąć dowództwo nad Saksonami. Autorzy przygotowali nową kampanię i rozbudowali system dyplomacji, który zwiększa daje możliwość interakcji z Kościołem, Sidhe, innymi królami, gildią wyjętych spod prawa, słynnymi rycerzami, a nawet z kandydatkami na naszą żonę. Dodatek wymaga posiadania podstawowej wersji gry.