51. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 51. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

A Kingdom for Keflings
Strategiczne 19 listopada 2008
Strategia czasu rzeczywistego, w której sterujemy gigantem. Przyczyniamy się do rozwoju tytułowego królestwa, zamieszkiwanego przez sympatyczne stworki.

Kings and Castles
Strategiczne prace wstrzymane
Strategia czasu rzeczywistego osadzona w realiach fantasy, w której wcielamy się w króla i podejmujemy próbę podbicia świata. Jest to produkcja studia Gas Powered Games znanego m.in. z serii Supreme Commander. Podobnie jak w przypadku tego cyklu autorzy przygotowali olbrzymie mapy, na których bitwy toczą bardzo liczne armie.

Order of War: Challenge
Strategiczne 12 marca 2010
Pierwszy dodatek do gry strategicznej Order of War. Wprowadza on 12 nowych map przygotowanych do rozgrywki wieloosobowej oraz 6 nowych trybów multiplayer. Autorzy zaoferowali też 4 świeże misje kooperacyjne, w których wraz z przyjaciółmi przyjdzie nam bronić sztabu przed kolejnymi falami nieprzyjaciół.

Ministry of War
Strategiczne 17 listopada 2010
Przeglądarkowy RTS pozwalający tysiącom graczy na tworzenie własnego imperium i podbijanie obcych terytoriów. Gracze dostają do wyboru cztery różne cywilizacje: Rzym, Chiny, Persję oraz Egipt, a następnie walczą o kontrolę nad światem gry. Całość oparto na modelu darmowym z mikropłatnościami.

Swords & Soldiers
Strategiczne 15 maja 2009
Swords & Soldiers to opatrzona sporą dawką humoru i utrzymana w kreskówkowej stylistyce strategia czas rzeczywistego stworzona przez studio Ronimo Games. Gracze kierują poczynaniami jednej z trzech frakcji - wikingów, azteków lub kosmicznych marines, starając się zdobyć zamek przeciwnika i jednocześnie obronić własny. Rozgrywka polega głównie na sprawnym produkowaniu jednostek, zdobywaniu surowców oraz rzucaniu czarów.

Król Artur: Sasi
Strategiczne 8 czerwca 2010
Rozszerzenie do King Arthur: The Role-playing Wargame pozwalające nam objąć dowództwo nad Saksonami. Autorzy przygotowali nową kampanię i rozbudowali system dyplomacji, który zwiększa daje możliwość interakcji z Kościołem, Sidhe, innymi królami, gildią wyjętych spod prawa, słynnymi rycerzami, a nawet z kandydatkami na naszą żonę. Dodatek wymaga posiadania podstawowej wersji gry.

Król Artur: Druidzi
Strategiczne 18 stycznia 2011
Rozszerzenie do King Arthur: The Role-playing Wargame pozwalające nam objąć dowództwo nad wojskami walijskimi. Autorzy przygotowali nową kampanię, która starcza ona na ponad trzydzieści godzin zabawy. Struktura rozgrywki jest bardziej otwarta i konkretne zadania są jedynie nieobowiązkowymi celami strategicznymi. Dodatek wymaga posiadania podstawowej wersji gry.

AI War: Children Of Neinzul
Strategiczne 27 października 2010
Drugi dodatek do strategii kosmicznej studia Arcen Games, który wprowadza nową frakcję. Neinzul to rasa insektopodobnych istot, rozwijających się w błyskawicznym tempie. W rozszerzeniu podejmujemy walkę z agresywnymi odłamami cywilizacji lub podejmujemy próby zawarcia pokoju z bardziej otwartymi grupami. Oprócz tego, rozszerzenie wprowadza mobilne doki kosmiczne i mnóstwo innych pomniejszych usprawnień.

AI War: Light of the Spire
Strategiczne 27 stycznia 2011
Trzecie rozszerzenie ambitnej strategii kosmicznej AI War, stworzonej przez studio Arcen Games. Dodatek wprowadza do gry nową frakcję – Spire – prastarą rasę obcych, którzy są na skraju wyginięcia. W sumie otrzymujemy około 180 nowych statków oraz niedostępny wcześniej tryb Defender, czyli swobodną kampanię dla osób szukających krótszych rozgrywek.

Star Prospector
Strategiczne 25 stycznia 2012
Star Prospector jest debiutanckim dziełem kanadyjskiego studia Crypstone Games. Gra łączy elementy strategi czasu rzeczywistego i RPG. Gracze wcielają się w tytułowych prospectorów, czyli śmiałków, którzy wysłani zostają z misją badawczą na odległe planety. Kolonizacji sprzeciwia się jednak frakcja scavengerów, potomków ludzi wygnanych niegdyś z Ziemi.

Warstory: Europe in Flames
Strategiczne 4 listopada 2010
Strategia czasu rzeczywistego przeznaczona do jednoczesnej zabawy setek graczy w Internecie. Do rozgrywki wymagane jest tylko posiadanie przeglądarki stron www.

Realm of the Titans
Strategiczne 26 października 2010
Realm of the Titans to sieciowa strategia czasu rzeczywistego autorstwa studia Ningbo SG-TY. Twórcy wyraźnie inspirowali się modem Defense of the Ancients do gry Warcraft III. Gracze mają do dyspozycji ponad 50 bohaterów z kilku różnych frakcji, a w rozgrywanych na zamkniętych arenach potyczkach może brać udział do 10 uczestników.

Alien Hallway
Strategiczne 14 grudnia 2010
Kosmiczna strategia czasu rzeczywistego, w której zmagamy się z hordami potwornych kosmitów. Produkcja rozgrywa się w tytułowym korytarzu i stawia na dość prostą rozgrywkę. Zadaniem gracza jest przedostać się do centrum dowodzenia przeciwnika i zniszczyć jego bazę. Podczas zabawy dobieramy odpowiednie jednostki i własnoręcznie strzelamy do obcych.

War, the Game
Strategiczne 13 maja 2014
Minimalistyczna strategia RTS, inspirowana klasycznymi planszówkami w stylu Diplomacy, Risk czy Axis & Allies. W grze wcielamy się w przywódcę doskonałego, który dąży do osiągnięcia dominacji nad światem. Cechą charakterystyczną tytułu jest rezygnacja ze wszystkich zbędnych graficznych ozdobników oraz ograniczenie do minimum elementów ekonomii i dyplomacji, a tkaże skupienie się na samej strategii.

Rush for Glory
Strategiczne 18 czerwca 2014
Rush For Glory to gra oparta na klasycznym schemacie rozgrywki typu tower defense. Gracz musi bronić swojej bazy przed najazdem kosmitów, korzystając z różnego rodzaju broni i mocy, jak również wykorzystując liczebność swojej armii obronnej.

7th Legion
Strategiczne 26 sierpnia 1997
Strategia czasu rzeczywistego, w której naprzeciw siebie stają frakcje rządzącego na Ziemi Siódmego Legionu oraz niegdysiejszych Wybrańców, powracających do domu po nieudanej misji kolonizacyjnej. Gra zrywa z tradycyjnym schematem pozyskiwania surowców, skupiając się wyłącznie na gotówce zdobywanej za zabicie jednostek przeciwnika. Swoistą innowacją jest też wprowadzenie losowych kart specjalnych, potrafiących odwrócić losy niejednej potyczki.

War Wind II: Human Onslaught
Strategiczne 30 listopada 1997
Kontynuacja RTS-a w klimatach fantasy, opowiadającego o losach wielkiej wojny na planecie Yavaun. W drugiej części gry, do znanych już ras skupionych w dwóch przeciwstawnych obozach, dołączają nowe siły ziemskich marines i naukowców. Produkcja kładzie nieco większy nacisk na rozwój badań i technologii.

Before
Strategiczne prace wstrzymane
Sandboksowa strategia czasu rzeczywistego z elementami survivalu, opracowana przez ekipę Facepunch Studios, znaną z takich tytułów, jak Garry’s Mod i Rust. Akcja gry przenosi nas w czasy prehistoryczne, gdzie jako wódz niewielkiego plemienia jaskiniowców musimy zadbać o przetrwanie swojego ludu. Rozgrywka sprowadza się do poszukiwania pożywienia i niezbędnych surowców, takich jak drewno, skóry czy kamień, które posłużą nam do wznoszenia budowli oraz konstrukcji rozmaitych przedmiotów.

Distant Star: Revenant Fleet
Strategiczne 7 kwietnia 2015
Kosmiczna strategia czasu rzeczywistego z elementami gier roguelike. W Distant Star: Revenant Fleet prowadzimy do boju rasę A’kari, która musi odbudować rozbitą flotę i dawną potęgę militarną, a ostatecznie stawić czoła bezwzględnym Orthani. Mechanika zabawy przypomina nieco kultową serię Homeworld, z tą różnicą, że wydarzenia przedstawione są nie w pełnym 3D, ale w perspektywie top-down.

Tropico 5: Waterborne
Strategiczne 17 grudnia 2014
Pierwsze duże rozszerzenie do strategii ekonomicznej Tropico 5. Wprowadza ono możliwość zagospodarowania akwenów, które – choć obecne w grach z cyklu od zawsze – nie były dotąd specjalnie eksploatowane. Gracz realizuje założenia dodatku na przestrzeni 6-etapowej kampanii fabularnej, w trakcie której jako el Presidente walczy nie tylko o władzę na lądzie, ale i na morzu. Do jego dyspozycji oddano dziewięć nowych zabudowań i jednostek (m.in.

The Horus Heresy: Drop Assault
Strategiczne 14 stycznia 2015
Taktyczna gra strategiczna na licencji Warhammera 40,000, inspirowana produkcjami pokroju Clash of Clans. Tytuł został wydany w modelu free-to-play. Jego akcja toczy się w czasach tytułowej Herezji Horusa – długotrwałego konfliktu militarnego, w wyniku którego śmierć poniosła ogromna liczba ludzi. Rozgrywka toczy się na dwóch płaszczyznach. Pierwsza sprowadza się do gromadzenia surowców i rozbudowy bazy, co polega na stawianiu budynków, prowadzeniu badań oraz konstruowaniu struktur obronnych.

Servo
Strategiczne prace wstrzymane
Servo to wydana na PC gra RTS autorstwa zespołu BonusXP. Gracze obejmują w niej dowództwo nad niewielkim oddziałem potężnych mechów i za ich pomocą gromadzą surowce, rozbudują bazy oraz szkolą słabsze, ale liczniejsze jednostki sojusznicze. Cechą szczególną produkcji jest to, że z bitwy na bitwę roboty stają się coraz potężniejsze, także w trybie multiplayer.

Battle Battalions
Strategiczne 3 listopada 2015
Nietypowa gra sieciowa w modelu free-to-play, będąca hybrydą strategii czasu rzeczywistego i produkcji typu MOBA. Za powstanie gry (znanej pierwotnie pod nazwą Victory i Victory Command) odpowiada doświadczone studio Petroglyph, będące niegdyś częścią legendarnego Westwood Studios (cykl Command & Conquer). Akcja Battle Battalions toczy się w czasach współczesnych, lecz nie wiąże się z żadnym z autentycznych konfliktów zbrojnych.

Battleplans
Strategiczne 25 maja 2016
Mobilna strategia czasu rzeczywistego autorstwa studia C4M Productions. Fabuła Battleplans przenosi nas do nietypowej krainy fantasy, która - choć pełna magii i rozumnych ras - poziomem rozwoju nie przypomina nawet średniowiecza, a liczne społeczności zorganizowane są w prymitywne plemiona. Gra obsadza nas w roli wodza jednej z osad, który próbuje wywalczyć dla swoich ludzi nowe tereny, jednocześnie odpierając ataki barbarzyńskiej nacji Czaszkogłowych.