60. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 60. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Social Wars
Strategiczne 8 lipca 2012
Gra społecznościowa łącząca elementy strategii czasu rzeczywistego oraz symulatora rozwoju miasta. Wcielamy się w rolę dowódcy i próbujemy wyszkolić jak najsilniejszą armię, żeby pokonać kosmiczne Orki szturmujące naszą planetę. W tym celu gromadzimy surowce, stawiamy nowe budynki i zdobywamy doświadczenie.

Crusader Kings II: The Republic
Strategiczne 14 stycznia 2013
Rozszerzenie do Crusader Kings II: Mroczne Wieki, udanej gry strategicznej z 2012 roku od studia Paradox Interactive. W Crusader Kings II: The Republic zamiast we władcę feudalnego, wcielamy się w głowę rodu kupieckiego. Zadaniem gracza jest doprowadzenie swojej rodziny do szczytu potęgi w Lidze Hanzeatyckiej oraz przejęcie kontroli nad ważnymi miastami handlowymi, takimi jak Wenecja, Genua, Piza czy Gotland.

AI War: Ancient Shadows
Strategiczne 19 października 2012
AI War: Ancient Shadows to czwarty dodatek do rozbudowanej strategii kosmicznej, AI War: Fleet Command, studia Arcen Games. Rozszerzenie wprowadza Championów – modularne giganty będące nową nadzieją znajdującej się na skraju zagłady ludzkości. Ponadto wzbogaca grę o nowe galaktyki, typy map, jednostki i niegrywaną mini-frakcję.

Space Colony HD
Strategiczne 8 listopada 2012
Space Colony HD to odświeżona wersja strategii ekonomicznej z 2003 roku. Grę stworzyli ojcowie serii Twierdza (Stronghold), FireFly Studios. Podobnie jak w pierwowzorze, zajmujemy się rozbudową i ochroną kosmicznych miast. Rozgrywka zyskała nową oprawę wizualną, a rozdzielczość dostosowano do dzisiejszych standardów.

Crusader Kings II: Sunset Invasion
Strategiczne 15 listopada 2012
Trzecie rozszerzenie do wydanej w 2012 gry strategicznej firmy Paradox Interactive. W odróżnieniu od pozostałych dodatków, jak i podstawowej wersji gry, Crusader Kings II: Sunset Invasion przedstawia mocno alternatywną historię inwazji imperium Azteków na XIII-wieczną Europę. Wraz Aztekami na Stary Kontynent przybywa nowa plaga, z którą europejscy lekarze nie są sobie w stanie poradzić.

Medieval Mayor
Strategiczne prace wstrzymane
Medieval Mayor jest strategią ekonomiczną stworzoną przez weteranów gatunku, studio Tilted Mill Entertainment, mających na swoim koncie m.in. Immortal Cities: Children of the Nile i Cezar IV. Gracz obejmuje stanowisko burmistrza średniowiecznego miasta, którym trzeba umiejętnie zarządzać, by stało się wzorem pod względem rozwoju przemysłu, handlu i kultury.

Dreadline
Strategiczne prace wstrzymane
Dreadline to mieszanka RTS-a i gry roleplaying opracowana przez byłych pracowników takich firm jak Iron Lore czy Irrational Games. Gracz obejmuje dowództwo nad grupą potworów, które podróżują w czasie od jednej historycznej katastrofy do drugiej i mordują ludzi biorących udział w tych tragediach.

Crusader Kings II: Sword of Islam
Strategiczne 26 czerwca 2012
Pierwsze rozszerzenie do gry strategicznej Crusader Kings II: Mroczne Wieki od studia Paradox Interactive. Dodatek, podobnie jak wersja podstawowa, zawiera liczne mechanizmy będące adaptacją tych znanych z serii Europa Universalis. Crusader Kings II: Sword of Islam pozwala graczom objąć przywództwo nad narodami muzułmańskimi i poprowadzić je do zwycięstwa w czasach wypraw krzyżowych.

Cubemen
Strategiczne 16 marca 2012
Gra z gatunku tower defence rozbudowana o liczne elementy strategii czasu rzeczywistego. Rozmieszczamy armię żołnierzy zbudowanych z sześcianów w celu obrony bazy przed kolejnymi falami wrogów lub bierzemy udział w starciu z przeciwnikiem i próbujemy przedrzeć się do jego siedziby.

Cuanatun
Strategiczne prace wstrzymane
Gra strategiczna z gatunku tower defense, w której kierujemy rasą rozwiniętych technologicznie mrówek odpierających ataki złych robotów.

Ancient Tribe
Strategiczne 28 czerwca 2010
Strategia czasu rzeczywistego, która przypomina serię Populous. Wcielamy się w niej w antycznego boga dbającego o losy poddanych ze pewnego plemienia. W grze budujemy wioski, zbieramy surowce, dowodzimy armią i rozwijamy cywilizację. Celem rozgrywki jest zbudowanie statku kosmicznego, aby przenieść się na nowy obszar. Gracz może wchodzić w wiele interakcji z ludźmi i stosować przeróżne moce.

Dreamlords Resurrection
Strategiczne prace wstrzymane
Trzecia odsłona serii gier MMORTS opracowywanej przez szwedzkie studio Lockpick Entertainment. Przynosi ze sobą szereg usprawnień w stosunku do poprzedniczek udoskonalając jeszcze bardziej swoją koncepcję przeniesienia do świata MMO elementów znanych ze strategii czasu rzeczywistego.

GodStoria: The Bible Online
RPG 28 września 2010
Przeglądarkowa gra strategiczna wzbogacona elementami MMORPG, której fabuła oparta została na opowieściach biblijnych. Wcielamy się w Abrahama oraz jego potomków i musimy zadbać o przyszłość podległych nam plemion. W tym celu budujemy wioski, gromadzimy surowce, zarządzamy budżetem oraz zajmujemy się uprawieniem zarówno dyplomacji, jak i sztuki wojennej.

Combat Mission: Shock Force - British Forces
Strategiczne 29 lipca 2009
Drugi dodatek do strategii Combat Mission: Shock Force. Podejmuje temat współczesnych konfliktów militarnych, sposobów walki oraz wyposażenia jakim dysponuje nowoczesna armia.

PixelJunk Monsters
Logiczne 24 stycznia 2008
Gra logiczna z elementami strategii czasu rzeczywistego, bazująca na pomyśle znanym z gier, w których przy pomocy rozmieszczonych w różnych miejscach planszy wież musimy obronić dane terytorium przed madciągającym wrogiem.

World of Battles: Morningstar
Strategiczne 27 maja 2010
World of Battles to wyprodukowana przez studio deweloperskie Frogwares gra z gatunku sieciowych strategii czasu rzeczywistego (MMORTS). Akcja osadzona została w realiach fantasy, a gracze mają okazję przejąć kontrolę nad jedną z dziewięciu ras i stanąć do walki o dominację nad pełnym magii światem. Tytuł dystrybuowany jest na zasadzie "free to play" z opcją mikropłatności za niektóre udogodnienia.

Sword of the Stars: A Murder of Crows
Strategiczne 9 października 2008
Sword of the Stars: A Murder of Crows jest drugim, obok Born of Blood, rozszerzeniem strategii kosmicznej stworzonej w konwencji 4X (Xplore, Xpand, Xploit, Xterminate). Przygotowaniem gry zajęło się to samo studio deweloperskie, co w przypadku poprzedników - Kerberos Productions.

Beyond Protocol
Strategiczne 21 listopada 2008
Beyond Protocol jest jedną z pierwszych produkcji należących do gatunku tzw. kosmicznych MMO RTS, a więc sieciowych, masowych strategii czasu rzeczywistego utrzymanych w konwencji sci-fi. Za projekt gry odpowiedzialna jest firma Dark Sky Entertainment, dla której jest to pierwsze tak duże przedsięwzięcie.

PixelJunk Monsters Encore
Strategiczne 8 maja 2008
Pełnoprawny dodatek do wydanej w styczniu 2008 roku gry "PixelJunk Monsters". Rozszerzenie dodaje jedną nową wyspę, na której na gracza czeka 15 poziomów. Ponadto wprowadzono drobne zmiany w gameplay'u i grafice.

Hinterland: Orc Lords
Strategiczne 30 września 2008
Hinterland jest hybrydą dwóch gatunków: strategii i RPG, autorstwa niezależnego studia Tilted Mill Entertainment. Twórcy ci mają spore doświadczenie w grach strategicznych, przygotowywali wcześniej m.in. Immortal Cities: Children of the Nile, Caesar IV czy SimCity Societies.

Imperium Romanum: Wilds of Germania
Strategiczne 18 czerwca 2008
Wilds of Germania jest drugim już rozszerzeniem strategii czasu rzeczywistego, Imperium Romanum, autorstwa bułgarskiego studia Haemimont Games. Omawiany tu tytuł nie jest jednak jedyną produkcją tych twórców poruszającą tematykę Imperium Rzymskiego - w 2006 roku wydana została Glory of the Roman Empire.

Company of Heroes Online
Strategiczne prace wstrzymane
Sieciowa wersja świetnej strategii czasu rzeczywistego, przygotowanej przez twórców takich serii jak Homeworld lub Dawn of War. Produkcja przypomina pierwowzór, ale została wzbogacona o szereg opcji sieciowych i mikrotransakcje. Podczas zabawy wcielamy się w jedną z dwóch armii i walczymy na różnych polach bitew. Niestety, tytuł nie zyskał zbyt dużej popularności i został wstrzymany.

Ant Nation
Zręcznościowe 13 lipca 2009
Strategia czasu rzeczywistego, w której wcielamy się w chłopca prowadzącego do boju armię mrówek. W roli władcy mrowiska musimy odeprzeć atak kosmicznych najeźdźców. Twórcy oddali do dyspozycji gracza tylko dwie jednostki i kilka opcji modyfikowania ich właściwości. W sumie otrzymujemy sto zadań składających się na obszerną kampanię.

Left Behind: Tribulation Forces
Strategiczne 15 listopada 2007
Druga część strategii bazującej na serii chrześcijańskich powieści. Gra oferuje 45 misji dla jednego gracza i 39 map przeznaczonych do sieciowych potyczek.