
Data wydania: 11 listopada 2014
Pakiet gier z serii Halo, w którego skład wchodzą: Halo: Combat Evolved Anniversary, Halo 2 (również w wersji Anniversary), Halo 3, Halo 4 oraz Halo 3: ODST. Dodatkowo wersja na komputery osobiste zawiera prequel cyklu, zatytułowany Halo: Reach.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Halo: The Master Chief Collection to kompilacja FPS-ów z serii Halo, za której opracowaniem stoi sprawujące pieczę nad marką studio 343Industries. Zestaw zadebiutował w 2014 roku na konsoli Xbox One, a w jego skład wchodziły następujące pozycje: Halo: Combat Evolved Anniversary, Halo 2 (również w wersji Anniversary), Halo 3 oraz Halo 4; z czasem wzbogacono go o grę Halo 3: ODST. Niemal pięć lat później pakiet pojawił się także na komputerach osobistych, a deweloperzy dodali do niego grę Halo: Reach; posiadacze wersji na Xboksa One dostali wówczas multiplayerową zawartość ostatniego z wymienionych tytułów, z kolei jego kampania fabularna oraz kooperacyjny moduł Firefight zostały im udostępnione jako płatne DLC.
Akcja gier wchodzących w skład kompilacji Halo: The Master Chief Collection toczy się w odległej przyszłości. Głównym bohaterem serii jest Master Chief – elitarny ziemski żołnierz wyposażony w potężny pancerz, któremu pomaga Sztuczna Inteligencja zwana Cortaną. Trzy pierwsze odsłony cyklu (a także Halo 3: ODST oraz Halo Reach, w których możemy prześledzić losy innych postaci) opowiadają historię wojny toczonej przez ludzi i federację obcych ras, znaną jako Przymierze. Halo 4 natomiast rozpoczyna zupełnie nową trylogię, w której bohater musi stawić czoła własnemu przeznaczeniu i zmierzyć się ze starożytną rasą Prekursorów, stanowiącą zagrożenie dla całego wszechświata.
W grach tworzących zestaw Halo: The Master Chief Collection akcję ukazano z perspektywy pierwszej osoby (FPP). Filarem każdej z nich jest podzielona na misje kampania fabularna, w której realizujemy stawiane przed nami zadania oraz eliminujemy zastępy przeciwników, robiąc użytek z rozbudowanego, futurystycznego arsenału. Zabawę urozmaica możliwość skorzystania z szerokiej gamy pojazdów bojowych, na których czele stoi kultowy Warthog, czyli Guziec.
Oprócz kampanii fabularnej, którą można ukończyć w pojedynkę lub w trybie współpracy, każda z gier tworzących Halo: The Master Chief Collection posiada oparty na rywalizacji tryb multiplayer, zawierający wszystkie areny, jakie kiedykolwiek pojawiły się w danej produkcji. W przypadku Halo 2 gracze mogą wybrać, czy wolą bawić się na wszystkich oryginalnych, lekko tylko odświeżonych mapach, czy też na wybranych, lecz gruntownie zmodyfikowanych graficznie arenach.
Wszystkie produkcje z kompilacji Halo: The Master Chief Collection działają w sześćdziesięciu klatkach na sekundę. Na ich tle wyróżnia się zwłaszcza Halo 2, które doczekało się grutownego odświeżenia grafiki; podobnie jak w Halo: Combat Evolved Anniversary gracze mogą w każdej chwili przełączać się pomiędzy oryginalną i unowocześnioną wersją oprawy.
Warto odnotować, że na komputerach osobistych poszczególne elementy zestawu udostępniano stopniowo, poczynając od Halo Reach będącego prequelem kolejnych odsłon cyklu.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Platformy:
PC Windows 3 grudnia 2019Polskie napisy
Xbox One 11 listopada 2014Polskie napisy
Xbox Series X/S 17 listopada 2020Polskie napisy
Producent: Halo Studios / 343 Industries / Splash Damage (PC)
Gry podobne:



17GIER
Bestsellerowy cykl pierwszoosobowych strzelanek (FPS) w klimatach space opery. Marka znajduje się w rękach koncernu Microsoft, dla którego gry z serii Halo są jednymi z najważniejszych pozycji przeznaczonych na konsole z rodziny Xbox.
11 kwietnia 2021
Znacie ten stan, gdy czekaliście na grę od miesięcy, a po premierze tytuł reklamowany jako ósmy cud świata okazał się technicznym bałaganem? Na pewno. My także znamy i chcemy dziś przypomnieć gry, których start był katastrofą.
16 marca 2021
W biznesie nie ma miejsca na sentymenty. Kiedy wskaźniki przestają się zgadzać, zamykane są studia i wyłączane serwery. Wtedy też rodzą się legendy, jak ta o Szlachetnej Czternastce, która nie pozwalała odejść w niepamięć kultowemu FPS-owi.
2 grudnia 2019
Na pożegnanie 2019 roku twórcy przygotowali premiery m.in. finałowego odcinka Life is Strange 2, pecetowego portu Detroit: Become Human, spin-offa Darksiders czy kolekcji gier z serii Halo.
Wedle doniesień jednego z branżowych informatorów w 2025 roku na PS5 oraz Nintendo Switch 2 mogą trafić ikoniczne serie Xboxa. Na platformę Microsoftu powędrować mają za to tytuły zarezerwowane dotąd dla japońskich konkurentów.
gry
Kamil Kleszyk
10 stycznia 2025 19:46
Na PC zadebiutowała konwersja Halo 4. Równocześnie wypuszczono aktualizację z ulepszeniami Halo: The Master Chief Collection dla Xboksa Series X/S.
gry
Adrian Werner
17 listopada 2020 10:25
Microsoft ogłosił datę premiery Halo 4 na PC. Odświeżona wersja popularnego FPS-a wejdzie do sprzedaży za nieco ponad tydzień. Warto mieć na uwadze, że gra trafi do znajdującej się w abonamencie Xbox Game Pass kompilacji Halo The Master Chief Collection.
gry
Agnieszka Adamus
9 listopada 2020 16:56
Posiadacze Halo: The Master Chief Collection otrzymają darmowe ulepszenie do wersji na Xboksa Series S|X. Pojawi się one krótko po premierze konsoli.
gry
Paweł Musiolik
21 października 2020 13:37
Studio 343 Industries poinformowało, że długo oczekiwane przez fanów Halo trafi wreszcie na PC. Stanie się to jeszcze we wrześniu.
gry
Bartosz Woldański
14 września 2020 16:04
Konwersje Death Stranding i Halo 3 na PC zaliczyły bardzo udane debiuty na Steamie. Obie gry uzyskały wyśmienite oceny od graczy oraz wypracowały imponujące wyniki aktywności.
gry
Adrian Werner
15 lipca 2020 10:37
Halo 3 wreszcie trafiło na PC. Tego klasycznego FPS-a studia Bungie można kupić samodzielnie lub jako część Halo: The Master Chief Collection.
gry
Adrian Werner
14 lipca 2020 10:39
Microsoft ogłosił datę premiery Halo 3 na PC. Odświeżona wersja popularnego FPS-a wejdzie do sprzedaży równo za tydzień. Warto mieć na uwadze, że gra trafi także do znajdującej się w abonamencie Xbox Game Pass kompilacji Halo The Master Chief Collection.
gry
Agnieszka Adamus
7 lipca 2020 21:00
Do sieci trafiło porównanie dwóch wersji Halo The Master Chief Collection – chińskiej oraz „głównej”, która trafiła na większość światowych rynków. Widzimy na nim, że zmiany objęły głównie modele przeciwników oraz cutscenkę ukazującą Graveminda.
gry
Agnieszka Adamus
29 czerwca 2020 16:33
Halo 2: Anniversary zmierza na PC. Dzisiaj firma Microsoft podzieliła się datą dodania tej produkcji do kompilacji Halo: The Master Chief Collection oraz opublikowała jej klimatyczny teaser.
gry
Krystian Pieniążek
5 maja 2020 20:03
Popularne pliki do pobrania do gry Halo: The Master Chief Collection.
trainer Halo: The Master Chief Collection - v1.0 +13 Trainer - 9 grudnia 2019
trainer Halo: The Master Chief Collection - v1.0 (Halo 4) +14 Trainer - 24 listopada 2020
trainer Halo: The Master Chief Collection - 2020.03.03 (Halo CE Anniversary) +13 Trainer - 9 marca 2020
trainer Halo: The Master Chief Collection - v1.0 (Halo 3) +13 Trainer - 14 lipca 2020
trainer Halo: The Master Chief Collection - 2020.05.13 (Halo 2 Anniversary) +13 Trainer - 18 maja 2020
trainer Halo: The Master Chief Collection - 11.07.2022 (Halo CE Anniversary) +15 Trainer - 13 lipca 2022
trainer Halo: The Master Chief Collection - v1.0 (Halo 3 ODST) +13 Trainer - 28 września 2020
trainer Halo: The Master Chief Collection - 2020.03.03 (Halo Reach) +13 Trainer - 9 marca 2020
gra Halo: The Master Chief Collection - Halo: Out With a Whimper (Fangame) v.Demo1 - 23 czerwca 2021
mod Halo: The Master Chief Collection - Halo Reach - Ultimate Forge World v1.9 - 16 lutego 2020
Wymagania sprzętowe gry Halo: The Master Chief Collection:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i3-550 3.2 GHz / AMD Phenom II X4 960T 3.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTS 450 / Radeon HD 6850 lub lepsza, 20 GB HDD, Windows 7.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-870 2.93 GHz / AMD FX-4100 3.6 GHz, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 560 Ti / Radeon R7 360 lub lepsza, 20 GB HDD, Windows 10.
Średnie Oceny:
Średnia z 6 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 1120 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 225175 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
GeDo
Ekspert
2022.09.29
Super zestaw genialnej serii kosmicznych fpsów z konsolowym rodowodem.Kazda czesc z zestawu jest swietna i razem tworzą spójną historie.Najlepiej ogrywac poszczególne tytuły chronologicznie wedlug wydarzen w swiecie gry wtedy wszystko robi sie zrozumiałe.Gry cechują sie kapitalnym klimatem,wciągającą fabułą,niezłą grafiką,przyjemnym strzelaniem ,swietnym designem i otwartoscią map.Szkoda tylko ze 5 czesc nie wyszła na PC i nie znalazła sie w tym zestawie.
Daniel Burzykowski
GRYOnline.pl Team
2021.08.01
Niesamowite, że nawet pierwsze części są grywalne na nowym XsX. Z każdą kolejna czuć powiew nowszych rozwiązań w grach FPS. Zaliczyłem całą kolekcję z Game Passa i nie żałuje!
HETRIX22
Ekspert
2020.11.09
Fajna kolekcja, przeszedłem ciurkiem od halo Reach do halo 3 chronologicznie i cóż mogę rzec: wszystkie części są bardzo spójne, mamy co część te same bronie, przeciwników i kilka nowych. Mimo, że wszystko jest podobne to świetne AI wrogów i często otwarta struktura misji nie pozwala się nudzić. Ciężko powiedzieć, która część jest najlepsza bo wszystkie mają podobny poziom aczkolwiek halo 2 prosperował na coś dużego, po czym w halo 3 przystopował (widocznie w halo 2 przesadzili z budżetem). Fabularnie dziwne było halo 3 bo co chwilę ktoś nam pomagał żeby pokonać jedną rasę po czym zdradzał, potem następna rasa nam pomagała, po czym zdradziła na tej samej zasadzie lol ostatni etap gry jakiś niedorobiony się wydaje i końcowa eksplozja też mało satysfakcjonująca. Najgorzej, że gry nie są spolszczone oprócz głównego menu, wyszedł taki kogiel mogiel. Halo Reach nie jest jakiś świetny, choć posiada największą bazę wrogów i broni z trylogii, natomiast jest bardzo krótkie. Grafika już stara i słaba, ale bardzo wolno starzejąca się, dla mnie jest ok w każdej części. Ogólnie polecam, gameplay dobry.
cycu2003
Gracz
2019.12.10
Halo ReachDosyć krótka ale przyjemna strzelanka, fabuła także niezła choć ja mam zerową wiedzę na temat uniwersum i musiałem trochę załapać mniej więcej o co chodzi. Czekam na kolejne części pakietu
Piotr Opolski
GRYOnline.pl Team
2021.06.11
zvr
Ekspert
2016.09.18
Ocena STEAM
Bardzo pozytywne (225 175)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Ocena OpenCritic
96% rekomendacji (86)
IGN
VideoGamer
Brett Phipps
GameSpot
Chris Watters
Game Rant
Cameron Corliss
TheGamer
Extreme96 Legionista
Halo: The Master Chief Collection to wydane 6 gier z serii Halo 5 z gier, czyli trylogia oraz dwa spinoffy zostały stworzone przez studio Bungie natomiast Halo 4 przez studio 343 Industries.
Fabuła i postacie.
W trylogii wcielamy się w Master Chiefa jednego z super żołnierzy z programu Spartan akcje pierwszej części rozpoczyna się kiedy ludzkość jest już w stanie wojny z koalicją obcych nazwaną Przymierze. Ludzkość odkryła i przybywa w okolice dziwnej instalacji przypominającej pierścień nie wiedzą czym jest pierścień ale Przymierze też go szuka. Nagle rozpoczyna się atak, który kończy się przymusowym lądowaniem na powierzchni pierścienia a główny bohater ma za zadanie odkryć czym jest pierścień oraz jaki plan ma Przymierze. Tak wygląda fabuła może opis nie brzmi interesująco ale samo odkrywanie kolejnych to informacji na temat Przymierza, pierścienia, różnych ras obcych, dlaczego ludzie i obcy są na wojnie jest bardzo interesująca oraz sprawia, że fabuła i uniwersum jest niezwykle ciekawe. Halo 2 oraz 3 kontynuuje ten wątek natomiast ODST jest spinoffem a Reach prequelem który pokazuje to co się działo przed wydarzeniami z pierwszej części natomiast Halo 4 rozpoczyna nowy wątek i jest początkiem nowej trylogii, której w pełni gracze PC nie doświadczą, bo Halo 5 nie ma na PC mimo tego, że Halo 6 zwane Infinity się pojawiło na PC. Jeżeli chodzi o postacie to mamy protagonistę trylogii Master Chiefa, sztuczną inteligencję o nazwie Cortana, sierżanta Johnsona, który charakterem i wyglądam bardzo przypomina sierżanta z Aliens, Arbitera oraz innych. Postacie są dobrze napisane i właściwie nie da się ich nie lubić nie spędzamy może z nimi tyle czasu co z postaciami z gier RPG w ciągu jednej gry ale na przestrzeni łącznie wszystkich gier spędzamy z nimi sporo czasu oraz dostajemy nowe informacje na ich temat zaczynamy ich coraz bardziej lubić i zaczyna nam zależeć na nich.
Gameplay.
W grach głównie strzelamy, ale rozgrywka ani razu nie nudzi, bo przeciwnicy są na tyle zróżnicowani, że do każdego typu trzeba zastosować inną taktykę oraz uzbrojenie, bo każdy z nich ma słabe i silne punkty dodatkowo mamy całą masę uzbrojenia, w której w skład wchodzą zarówno bronie ludzi, jak i bronie Przymierza, od czasu do czasu będziemy też używali pojazdów zarówno lądowych jak i latających a w późniejszych grach doszły różne dodatkowe przedmioty jak kamuflaż, tarcza, rozkładana wieżyczka itd. Ta różnorodność rozgrywki w połączeniu z przyjemnym feelingiem strzelania oraz z satysfakcjonującym balansem i poziomem trudności sprawia, że walka nigdy się nie nudzi a dodatkowo do dalszego grania motywuje nas ciekawa fabuła i uniwersum.
Tryby gry.
Poza kampaniami każda posiada też multiplayer oraz możliwość przechodzenia gry w co-op nie sprawdziłem jednak jak na razie ani jednego, ani drugiego, bo jest graczem głównie singlowym.
Grafika i animacje.
Halo oraz Halo 2 otrzymały remaster, ale w przypadku Halo polecam grać w wersje oryginalną, ponieważ remaster w ogóle nie szanuje oryginalnej stylistyki i na dodatek niszczy klimat i atmosferę wielu kolacji co ironicznie sprawia że wygląda gorzej niż wersja oryginalna. Remaster Halo 2 natomiast tych problemów nie ma Sabre odpowiedzialne za oba remastery wyciągnęło wnioski i użyli nowszej technologi i sprzętu, żeby wzbogacić oryginalną stylistykę i art. design, a nie kompletnie ją zmieniając dodatkowo remaster H2 ma świetne cutscenki CGI zrobione przez Blur Studio warto też wspomnieć że w obu grach pomiędzy oryginalną a nową grafiką można się przełączać w dowolnym momencie naciskając TAB. Reszta gier nie otrzymała remastera, ale dzięki dobremu stylowi graficznemu oraz użytej technologi dalej dobrze wygląda.
Muzyka.
Jest bardzo dobra to połączenie główny motyw jest just chyba klasykiem nie brakuje spokojnych utworów, takich, które budują napięcie, kiedy potrzeba oraz takich, przez które zapomina się, że można zginąć, bo w przeciwieństwie do filmów tutaj nie chroni nas plot armor :).
Optymalizacja i bugi.
Na bugi nie natrafiłem a optymalizacja cóż to gry dość wiekowe i nawet zremasterowana grafika H1 i zwłaszcza H2 nie jest zbyt obciążająca dla PC.
Podsumowanie.
Halo: MCC to naprawdę świetna oferta dostajemy 6 gier ze świetnym gameplayem, fabuła, postaciami oraz uniwersum ponadto każda gra ma swój tryb multiplayer, oraz możliwość przechodzenia kampanii w co-op.
PLUSY.
- 6 gier.
- Gameplay.
- Fabuła.
- Postacie.
- Uniwersum.
- Tryby gry.
- Świetny remaster Halo 2.
- Możliwość przełączania się pomiędzy oryginalną grafiką i remasterem w dowolnym momencie.
MINUSY.
- Kiepski remaster pierwszej części Halo.
WarriorSpeed Junior
Szukam gracza do wspólnej gry w trybie kooperacji na poziomie legendarnym na platformie PC! Zapraszam do kontaktu! :D
kaczy316 Chorąży
Powiem tak i przyznam się ograłem jedynie Halo 4, gdyż próbowałem zagrać w jedynkę, przeszedłem do chyba 4 czy 5 misji i mnie znudziła strasznie, nie dość że powtarzalność w gameplayu to jeszcze gigantyczny recykling lokacji, a to dopiero połowa gry nawet niecała była, z tego co słyszałem to najgorsze było przede mną jeśli chodzi o recykling, ale dlatego Halo CE nie oceniam jedynie Halo 4, bo starsze części to więcej tego samego z tego co wiem, a też próbowałem w niektóre grać i nic innego w nich nie odkryłem poza tak jak mówię więcej tego samego, a mój angielski nie jest na tak dobrym poziomie, żeby ogarnąć fabułę takiej gry sci fi po angielsku, więc lecimy, to nie jest recenzja, a bardziej osobiste odczucia z rozgrywki, gdyż ciężko mi ocenić już w sumie 4 część takiej gry nie licząc dodatków i prequelu, więc tak graficznie jak na rok 2012 uważam że mogło być lepiej, ale i tak jest w miarę dobrze, chociaż wydaję mi się że w tych latach były już gry lepsze graficznie, ale tak jak mówię nie znaczy to że grafika jest zła, bo jest po prostu dobra, bez fajerwerków, ale dobra, chociaż też ciężko mi ocenić to, gdyż to gra z przed 12 lat, ale jak grałem w Assassiny z tego okresu to grafika mnie bardziej kupowała, a grałem w nie jeszcze w zeszłym roku czy nawet w wieśka 2, ale dobra koniec tych porównań, grafika jest na odpowiednim poziomie nie zachwyca nie razi w oczy takie jest moje zdanie, rozgrywka, jak na FPS'a to bardzo dobra, strzelanie naprawdę jest solidne, dużo rotowania broniami tylko szkoda, że większość jest dosyć useless, w wielu przypadkach trzeba podchodzić do przeciwnika bardzo blisko, bo broń strzela seriami albo rozpryskowymi pociskami, a jak jest jakaś wolniejsza broń to już kompletnie do wywalenia, bo przeciwnicy są zwinni co jest na plus, ale wtedy taka broń nie ma racji bytu w tej grze. AI przeciwników to jest jedno z najinteligentniejszych jakie widziałem, w obecnych czasach nie mamy takiego dobrego AI w grach, a tutaj mówimy o grze z 2012 roku, mało tego, w pierwszej części to AI było równie dobre, także tutaj mega plus dla tej gry, bo chyba w żadnej grze nie widziałem, żeby przeciwnicy byli tak mądrzy jak tutaj, jedyny minus rozgrywki to moim zdaniem mega powtarzalność, dla osób co lubią non-stop akcję to jest idealny tytuł, ale dla osób, które lubią odetchnąć czy po prostu zrobić chociaż raz coś innego w grze no to mogą się odbić tak jak ja od każdej części poza 4, 4 już przeszedłem, bo chociaż rozumiałem z niej cokolwiek, bo była po polsku i stwierdziłem, że jak mam game passa to warto chociaż jedną część tej legendarnej serii mieć ograną i mieć jakąkolwiek opinie o niej, także nie dość że mega powtarzalność to jeszcze akcja non-stop, a ja jestem właśnie typem osoby, która i lubi odetchnąć i zrobić coś innego czasem w grze, nawet jak miałyby to być dwie rzeczy na przemian to fajnie by było, a tutaj jest jedno i to samo i tak w kółko, więc jak mówię idealny tytuł dla osób kochających non-stop akcję, mi się on nudził po 30-40 minutach grania, ale to kwestia gustu i nie zmienia to faktu, że sama rozgrywka jest bardzo dobra po prostu zbyt powtarzalna dla mnie i za dużo akcji bez przerwy. Fabuła ciężko tutaj ocenić fabułę po pierwsze, bo to 4 część i pierwsza dla mnie, więc nie znam losów poprzedzających, mimo że to ponoć zapoczątkowana nowa trylogia, to wiadomo że poprzednie części też miały znaczenie i pewnie jakieś wspomnienia itp były tutaj obecne z oryginalnej trylogii, osobiście fabuła wciągnęła mnie dopiero pod koniec, a tak to grałem sobie, żeby grać i wyrobić jakąś opinię, więc fabuła nie jest zła, ale wątpię, że ją zapamiętam na dłużej, z tamtego okresu też uważam że fabuły potrafiły mnie bardziej zaciekawić, Wiedźmina 2 do tej pory pamiętam, AC 2, Brotherhood, Revelations czy nawet mniej popularne Sleeping Dogs. Raczej to wszystko co mogę ocenić w Halo 4 nie porwało mnie, przeszedłem jedynie, żeby mieć chociaż jedną część w CV tak jak pisałem, gra jest dobra, może nawet bardzo dobra chociaż nie wiem czy zasługuję na takie oceny jakie dostaję, nie wiedzę w niej nic wyjątkowego, rozgrywka jest dobra i nic więcej, AI przeciwników świetne to trzeba pochwalić, ale tylko to, grafika jest dobra, fabuła no ja nie oceniam, ale w 4 części mnie nie powaliła, jednak zaciekawiła na tyle, że poczytałbym o tym książki, szkoda, że chyba tylko 1 część tej serii jest przetłumaczona na polski, ale no cóż, ja nie widzę w tej serii nic wyjątkowego tyle powiem, co nie znaczy, że inni nie mogą tego zobaczyć, dla mnie to jedynie dobry FPS i taka gra max 7/10
mlekoooo06 Junior
gra ktoś w master chief collection na poziomie legendarnmy pc?