Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 lipca 2020, 10:39

autor: Adrian Werner

Halo 3 – premiera na PC

Halo 3 wreszcie trafiło na PC. Tego klasycznego FPS-a studia Bungie można kupić samodzielnie lub jako część Halo: The Master Chief Collection.

Halo 3 – premiera na PC - ilustracja #1
Trzynaście lat po premierze na Xboksie 360 Halo 3 zawitało wreszcie na PC.

Dzisiaj na PC zadebiutowało Halo 3, czyli konwersja klasycznego FPS-a z 2007 roku. Można ją kupić samodzielnie (na Steamie za 35,99 zł lub w Microsoft Store za 45,99 zł), ale bardziej opłacalną opcją jest nabycie zestawu Halo: The Master Chief Collection. Kolekcja kosztuje 142,99 zł i w jej skład wchodzą także Halo: Reach, Halo: Combat Evolved Anniversary oraz Halo 2 Anniversary, a w przyszłości dołączą do niej również Halo 3: ODST i Halo 4.

Na karcie Halo 3 na Steamie można znaleźć informację, że „aby uruchomić tę zawartość, wymagana jest podstawowa wersja gry Halo: The Master Chief Collection”. W rzeczywistości jednak każdą grę z zestawu można nabyć samodzielnie. W takim wariancie MCC zostaje pobrane automatycznie jako launcher, bez pozostałych tytułów z kolekcji.

Warto wspomnieć, że zestaw Halo: The Master Chief Collection dostępny jest też w abonamencie Xbox Game Pass.

Równolegle z premierą trzeciej części cyklu na PC wypuszczono również nową aktualizację do Halo: The Master Chief Collection. Służący do tworzenia fanowskich map tryb Forge stał się dostępny dla Halo: Combat Evolved Anniversary, Halo 2 Anniversary oraz Halo 3. Zyskał również nowe obiekty oraz opcje edycji. Nie zabrakło również wielu poprawek błędów i niedoróbek we wszystkich grach z kolekcji.

Przypomnijmy, że Halo 3 oryginalnie zadebiutowało we wrześniu 2007 roku. Była to pierwsza odsłona cyklu opracowana z myślą o konsoli Xbox 360. Gra okazała się gigantycznym sukcesem, sprzedając się w ponad 14 mln egzemplarzy.

  1. Oficjalna strona Halo: The Master Chief Collection

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej