Transhuman Design to producent i wydawca gier.
Transhuman Design to niezależne polskie studio deweloperskie z siedzibą w Warszawie, założone przez Michała Marcinkowskiego – twórcę legendarnego Soldata. Firma koncentruje się na tworzeniu gier utrzymanych w charakterystycznej, oldskulowej stylistyce, które pojawiają się na komputerach osobistych i konsolach.
Studio Transhuman Design zostało założone pierwszego września 2011 roku. Jego siedziba mieści się w Warszawie, a szefem jest Michał Marcinkowski, czyli branżowy weteran, który zasłynął dzięki grze Soldat – dwuwymiarowej strzelaninie skoncentrowanej na multiplayerowej rozgrywce, dystrybuowanej na licencji shareware – jaką stworzył, będąc jeszcze studentem informatyki.
Pierwszym tytułem opracowanym przez nowo powstałe studio było King Arthur's Gold, wydane w roku jego założenia. Mowa o produkcji ukierunkowanej na wieloosobową zabawę, gdzie zadaniem gracza była budowa twierdzy i jej obrona przed atakami nieprzyjaciół, a także przypuszczenie skutecznej ofensywy na warownię przeciwnika. Całość utrzymano w charakterystycznej, oldskulowej stylistyce, a jednym z filarów sukcesu tego tytułu było bez wątpienia wsparcie dla modów, co szybko doprowadziło do powstania oddanej społeczności fanów. W listopadzie 2016 roku podano do wiadomości, że pozycja trafiła w ręce ponad dwustu tysięcy graczy z całego świata.
Na następne dzieła warszawskiej ekipy gracze musieli czekać pięć lat. Pierwszym z nich było Trench Run, czyli multiplayerowa gra akcji zrealizowana w konwencji retro. Ta pełna specyficznego humoru produkcja (w przerwach od krwawych starć z przeciwnikami można było na przykład grać w koszykówkę w ramach tak zwanego „Zawieszenia broni”) spotkała się z umiarkowanie ciepłym przyjęciem ze strony graczy.
Inaczej miały się sprawy w przypadku wydanego w tym samym roku BUTCHER-a, czyli dwuwymiarowej strzelanki przypominającej platformówki z lat osiemdziesiątych dwudziestego wieku. Twórcom udało się skutecznie odtworzyć w dwóch wymiarach dynamikę i brutalność kultowych FPS-ów, na czele z Doomem i Quake'em. Oprócz pixelartowej grafiki, cechą charakterystyczną gry był wysoki poziom trudności. Początkowo pozycja była dostępna jedynie na komputerach osobistych, jednak w maju 2017 roku została wydana również na konsolach PlayStation 4 oraz Xbox One.
W międzyczasie autorzy pracowali nad ambitnym Transmigration – gracze mieli otrzymać oryginalną przygodówkę, w której czas miał płynąć niezależnie od ich poczynań. W 2016 roku produkcja została skasowana – problemem okazał się zarówno brak doświadczenia w tworzeniu gier reprezentujących ten gatunek, jak i fakt, że studio nie potrafiło poradzić sobie z pracą nad kilkoma projektami jednocześnie.
W lutym 2020 roku studio Transhuman Design ogłosiło, że opracuje kontynuację stworzonej w 2002 roku przez Michała Marcinkowskiego gry Soldat. Produkcja, którą nazwano po prostu Soldat 2, szybko doczekała się wersji demonstracyjnej, zaś we wrześniu trafiła do Wczesnego dostępu na Steamie.
Niemniej premiera jej pełnej wersji była wówczas bardzo odległym tematem. Dość powiedzieć, że w 2022 roku pochwalono się całkowitą przeróbką projektu. Zmiany, które na przestrzeni lat wprowadzili do niego deweloperzy, obejmowały zarówno kwestie techniczne, jak i mechanikę.
W międzyczasie Transhuman Design zdążyło wypuścić jeszcze jedną pozycję. Mowa o izometrycznej grze akcji pod tytułem Maniac, która w marcu 2024 roku trafiła na komputery osobiste. Tytuł inspirowany dwiema pierwszymi częściami serii Grand Theft Auto doczekał się „bardzo pozytywnych” recenzji na platformie Steam.
Lista wszystkich gier wyprodukowanych przez Transhuman Design.
Maniac - 28 marca 2024 - PC, XONE, XSX, PS5
Soldat 2 - 22 września 2020 - PC
BUTCHER - 5 października 2016 - PC, PS4, XONE, Switch
King Arthur's Gold - 4 maja 2011 - PC
Transhuman Design to niezależne polskie studio deweloperskie z siedzibą w Warszawie, założone przez Michała Marcinkowskiego – twórcę legendarnego Soldata. Firma koncentruje się na tworzeniu gier utrzymanych w charakterystycznej, oldskulowej stylistyce, które pojawiają się na komputerach osobistych i konsolach.
Studio Transhuman Design zostało założone pierwszego września 2011 roku. Jego siedziba mieści się w Warszawie, a szefem jest Michał Marcinkowski, czyli branżowy weteran, który zasłynął dzięki grze Soldat – dwuwymiarowej strzelaninie skoncentrowanej na multiplayerowej rozgrywce, dystrybuowanej na licencji shareware – jaką stworzył, będąc jeszcze studentem informatyki.
Pierwszym tytułem opracowanym przez nowo powstałe studio było King Arthur's Gold, wydane w roku jego założenia. Mowa o produkcji ukierunkowanej na wieloosobową zabawę, gdzie zadaniem gracza była budowa twierdzy i jej obrona przed atakami nieprzyjaciół, a także przypuszczenie skutecznej ofensywy na warownię przeciwnika. Całość utrzymano w charakterystycznej, oldskulowej stylistyce, a jednym z filarów sukcesu tego tytułu było bez wątpienia wsparcie dla modów, co szybko doprowadziło do powstania oddanej społeczności fanów. W listopadzie 2016 roku podano do wiadomości, że pozycja trafiła w ręce ponad dwustu tysięcy graczy z całego świata.
Na następne dzieła warszawskiej ekipy gracze musieli czekać pięć lat. Pierwszym z nich było Trench Run, czyli multiplayerowa gra akcji zrealizowana w konwencji retro. Ta pełna specyficznego humoru produkcja (w przerwach od krwawych starć z przeciwnikami można było na przykład grać w koszykówkę w ramach tak zwanego „Zawieszenia broni”) spotkała się z umiarkowanie ciepłym przyjęciem ze strony graczy.
Inaczej miały się sprawy w przypadku wydanego w tym samym roku BUTCHER-a, czyli dwuwymiarowej strzelanki przypominającej platformówki z lat osiemdziesiątych dwudziestego wieku. Twórcom udało się skutecznie odtworzyć w dwóch wymiarach dynamikę i brutalność kultowych FPS-ów, na czele z Doomem i Quake'em. Oprócz pixelartowej grafiki, cechą charakterystyczną gry był wysoki poziom trudności. Początkowo pozycja była dostępna jedynie na komputerach osobistych, jednak w maju 2017 roku została wydana również na konsolach PlayStation 4 oraz Xbox One.
W międzyczasie autorzy pracowali nad ambitnym Transmigration – gracze mieli otrzymać oryginalną przygodówkę, w której czas miał płynąć niezależnie od ich poczynań. W 2016 roku produkcja została skasowana – problemem okazał się zarówno brak doświadczenia w tworzeniu gier reprezentujących ten gatunek, jak i fakt, że studio nie potrafiło poradzić sobie z pracą nad kilkoma projektami jednocześnie.
W lutym 2020 roku studio Transhuman Design ogłosiło, że opracuje kontynuację stworzonej w 2002 roku przez Michała Marcinkowskiego gry Soldat. Produkcja, którą nazwano po prostu Soldat 2, szybko doczekała się wersji demonstracyjnej, zaś we wrześniu trafiła do Wczesnego dostępu na Steamie.
Niemniej premiera jej pełnej wersji była wówczas bardzo odległym tematem. Dość powiedzieć, że w 2022 roku pochwalono się całkowitą przeróbką projektu. Zmiany, które na przestrzeni lat wprowadzili do niego deweloperzy, obejmowały zarówno kwestie techniczne, jak i mechanikę.
W międzyczasie Transhuman Design zdążyło wypuścić jeszcze jedną pozycję. Mowa o izometrycznej grze akcji pod tytułem Maniac, która w marcu 2024 roku trafiła na komputery osobiste. Tytuł inspirowany dwiema pierwszymi częściami serii Grand Theft Auto doczekał się „bardzo pozytywnych” recenzji na platformie Steam.
Lista wszystkich gier wydanych przez Transhuman Design.
Soldat 2 - 22 września 2020 - PC
BUTCHER - 5 października 2016 - PC
King Arthur's Gold - 4 maja 2011 - PC
Po dwóch chłodnych miesiącach dla polskich gier marzec w końcu przyniósł pierwsze zwiastuny wiosny, aczkolwiek na razie obyło się bez upałów.
gry
Jakub Błażewicz
5 kwietnia 2024 09:22
W tym tygodniu liczbową przewagę miały świeżo dodane gry RPG, ścigane (nomen omen) przez wyścigi, choć potencjalnie najbardziej intrygujący tytuł znajdziecie wśród „akcyjniaków”. Przed Wami przegląd nowości w Encyklopedii Gier, nr 10/2024.
gry
Krzysztof Mysiak
8 marca 2024 22:29
Soldat 2 został całkowicie przerobiony. Twórca chwali się zmianami wprowadzonymi do gry.
gry
Adam Adamczyk
14 kwietnia 2022 10:40
Na platformie GOG.com można zdobyć darmowy egzemplarz gry BUTCHER – dwuwymiarowej, brutalnej i bardzo trudnej strzelanki od polskiego studia Transhuman Design. Tytuł będzie dostępny bezpłatnie do 18 listopada.
promocje
Miłosz Szubert
16 listopada 2020 16:15
Deweloperzy ze studia Transhuman Design udostępnili na Steamie demo zręcznościowej strzelanki Soldat 2. Wersja demonstracyjna obejmuje tylko tryb single player - w pełnym wydaniu znajdzie się także moduł wieloosobowy.
gry
Bartosz Świątek
27 marca 2020 08:20
Polskie studio Transhuman Design zapowiedziało grę Soldat 2, czyli kontynuację kultowej sieciowej strzelanki. W planach jest również wypuszczenie pierwszej części na Steamie.
gry
Adrian Werner
6 lutego 2020 11:51
Sieciowa gra akcji King Arthur's Gold przechodzi na model free-to-play. Stanie się to 17 kwietnia, czyli w najbliższą środę. Od tej pory tytuł będzie całkowicie finansowany za pośrednictwem serwisu Patreon i opcjonalnych DLC.
gry
Miłosz Szubert
16 kwietnia 2019 11:20
Warszawski zespół Transhuman Design udostępnił demo pecetowej wersji strzelanki BUTCHER. Co ciekawe, na jego potrzeby autorzy przygotowali trzy nowe poziomy, które nie były obecne w oryginalnym wydaniu gry.
gry
Adrian Werner
15 lipca 2017 09:44
W minionym tygodniu na polskim rynku gier było w miarę spokojnie, ale wydarzyło się kilka istotnych rzeczy. Zapowiedziano konsolową edycję Oh...Sir!! The Insult Simulator i ujawniono datę premiery strzelanki BUTCHER w wersjach na Xboksa One i PlayStation 4. Ponadto dowiedzieliśmy się, że Franko 2 ukaże się dopiero w 2019 roku, a Cenega wypuściła Realpolitiks w pudełku.
gry
Adrian Werner
8 maja 2017 10:50
Miniony tydzień był dla polskiego rynku gier dosyć spokojny, ale nie zabrakło ciekawych wydarzeń. Zapowiedziano konsolową wersję strzelanki BUTCHER, a twórcy Shadow Warrior 2 pochwalili się wynikami sprzedaży.
gry
Adrian Werner
27 marca 2017 11:23