Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Transhuman Design

Firma polski producent wydawca

Transhuman Design to niezależne polskie studio deweloperskie z siedzibą w Warszawie, założone przez Michała Marcinkowskiego – twórcę legendarnego Soldata. Firma koncentruje się na tworzeniu gier utrzymanych w charakterystycznej, oldskulowej stylistyce, które pojawiają się na komputerach osobistych i konsolach.

Historia

Studio Transhuman Design zostało założone pierwszego września 2011 roku. Jego siedziba mieści się w Warszawie, a szefem jest Michał Marcinkowski, czyli branżowy weteran, który zasłynął dzięki grze Soldat – dwuwymiarowej strzelaninie skoncentrowanej na multiplayerowej rozgrywce, dystrybuowanej na licencji shareware – jaką stworzył, będąc jeszcze studentem informatyki.

Pierwszym tytułem opracowanym przez nowo powstałe studio było King Arthur's Gold, wydane w roku jego założenia. Mowa o produkcji ukierunkowanej na wieloosobową zabawę, gdzie zadaniem gracza była budowa twierdzy i jej obrona przed atakami nieprzyjaciół, a także przypuszczenie skutecznej ofensywy na warownię przeciwnika. Całość utrzymano w charakterystycznej, oldskulowej stylistyce, a jednym z filarów sukcesu tego tytułu było bez wątpienia wsparcie dla modów, co szybko doprowadziło do powstania oddanej społeczności fanów. W listopadzie 2016 roku podano do wiadomości, że pozycja trafiła w ręce ponad dwustu tysięcy graczy z całego świata.

Na następne dzieła warszawskiej ekipy gracze musieli czekać pięć lat. Pierwszym z nich było Trench Run, czyli multiplayerowa gra akcji zrealizowana w konwencji retro. Ta pełna specyficznego humoru produkcja (w przerwach od krwawych starć z przeciwnikami można było na przykład grać w koszykówkę w ramach tak zwanego „Zawieszenia broni”) spotkała się z umiarkowanie ciepłym przyjęciem ze strony graczy.

Inaczej miały się sprawy w przypadku wydanego w tym samym roku BUTCHER-a, czyli dwuwymiarowej strzelanki przypominającej platformówki z lat osiemdziesiątych dwudziestego wieku. Twórcom udało się skutecznie odtworzyć w dwóch wymiarach dynamikę i brutalność kultowych FPS-ów, na czele z Doomem i Quake'em. Oprócz pixelartowej grafiki, cechą charakterystyczną gry był wysoki poziom trudności. Początkowo pozycja była dostępna jedynie na komputerach osobistych, jednak w maju 2017 roku została wydana również na konsolach PlayStation 4 oraz Xbox One.

W międzyczasie autorzy pracowali nad ambitnym Transmigration – gracze mieli otrzymać oryginalną przygodówkę, w której czas miał płynąć niezależnie od ich poczynań. W 2016 roku produkcja została skasowana – problemem okazał się zarówno brak doświadczenia w tworzeniu gier reprezentujących ten gatunek, jak i fakt, że studio nie potrafiło poradzić sobie z pracą nad kilkoma projektami jednocześnie.


Transhuman Design: wyprodukowane gry

Soldat 2

Soldat 2

BUTCHER

BUTCHER

King Arthur's Gold

King Arthur's Gold

Gry w produkcji i planach

Soldat 2 PC2022

Wydawcy gier Transhuman Design

Wydawcy gier wyprodukowanych przez Transhuman Design:


Crunching Koalas

Plany wydawnicze na przyszłość

Soldat 22022

Wydane gry