Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

DLC i dodatki do gry Warhammer 40,000: Dawn of War II (PC)

PC
Warhammer 40,000: Dawn of War II - Retribution
Warhammer 40,000: Dawn of War II - Retribution

dodatek do gry1 marca 2011

Drugie samodzielne rozszerzenie do wydanej w 2009 roku strategii czasu rzeczywistego Warhammer 40,000: Dawn of War II. Akcję dodatku zatytułowanego Retribution osadzono 10 lat po wydarzeniach znanych z Chaos Rising. Mimo pokonania Czarnego Legionu oraz demona Ulkaira, walki nie ustały, a planeta Aurelia jest w dalszym ciągu areną szeregu konfliktów między kierującymi się własnymi motywacjami frakcjami. Kiedy Imperium traci cierpliwość i rozpoczyna przygotowania do eksterminacji całego życia na Aurelii, jedyną szansą przekonania Inkwizycji jest powstrzymanie splugawionego Chaosem Wielkiego Mistrza Kyras. Nowe kampanie fabularne gry pozwalają na objęcie kontroli nad każdą z dotychczas dostępnych frakcji, włącznie z nową Gwardią Imperialną. Opisywany dodatek wprowadza też kilka zmian w mechanice rozgrywki, takich jak nowe zdolności bohaterów, potężne ataki obszarowe czy możliwość zbierania surowców i przeznaczania ich na szkolenie jednostek oraz konstruowanie pojazdów.

Warhammer 40,000: Dawn of War II - Chaos Rising
Warhammer 40,000: Dawn of War II - Chaos Rising

dodatek do gry11 marca 2010

Samodzielny dodatek do osadzonej w uniwersum Warhammera 40,000 drugiej części RTS-a studia Relic Entertainment. Zgodnie z tytułem rozszerzenia, Dawn of War II: Chaos Rising koncentruje się wokół frakcji Kosmicznych Marines Chaosu. Akcja gry osadzona została na pokrytej lodem planecie Aurelia, która tysiąc lat wcześniej została "pożarta" przez burzę Osnowy, a teraz powróciła wraz z legionami Chaosu. Podczas rozgrywki stajemy na czele Kosmicznych Marines z zakonu Krwawych Kruków, którzy muszą stawić czoła nie tylko swoim dawnym braciom, ale także wytropić zdrajcę we własnych szeregach. Największą zmianą na gruncie mechaniki jest wyposażenie każdej postaci w indywidualny wskaźnik moralności, budowany przez punkty splugawienia i odkupienia, zdobywane wraz z kolejnymi podejmowanymi przez gracza wyborami. Chaos Rising dodaje też kilka elementów do rozgrywki sieciowej, takich jak nowe jednostki dla każdej z frakcji oraz niedostępne wcześniej mapy i tryby zabawy.