Dawn of War 2: Jednostki - Kosmiczni Marines
Aktualizacja:
Jednostki - Kosmiczni Marines
Drużyna szturmowa (Assault Squad)
Jeśli lubisz wykorzystywać w walce skok szturmowy, drużyny szturmowe będą zapewne Twoimi ulubionymi jednostkami. Całkiem nieźle sprawują się przy atakowaniu większych grupek wrogów (a takimi dysponują np. Tyranidzi) i... pojazdów - szturmowcy mogą z nimi walczyć po zakupieniu usprawnienia, jakim są bomby termiczne. Osobiście uważam jednak, że drużyny taktyczne z wyrzutniami rakiet lepiej sprawdzają się w roli piechoty przeciwpancernej niż drużyny szturmowe.
Drużyna Wsparcia z ciężkimi bolterami (Devastator Heavy Bolter Squad)
Gdy decydujesz się na przejęcie jakiegoś punktu, możesz skutecznie zatrzymać kontratakujących wrogów rozstawiając drużynę z ciężkimi bolterami. Po rozłożeniu ich na domniemanej drodze ataku są w stanie przygwoździć przeciwników, pozwalając pozostałym jednostkom w spokoju przejąć jakiś ważny punkt na mapie.
Drużyna Wsparcia z działami plazmowymi (Devastator Plasma Cannon Squad)
Jeśli masz dużo zasobów, bierz drużyny z działami plazmowymi zamiast drużyn z ciężkimi bolterami. Spełniają praktycznie tą samą rolę co jednostka opisana wyżej, lecz zadaje ona zdecydowanie większe obrażenia, jest w stanie powalić na ziemię celnym strzałem (co tymczasowo czyni adwersarzy bezbronnymi) i - co najważniejsze - potrafi walczyć przeciwko pojazdom.
Drużyna Zwiadu (Scout Squad)
Bez ulepszeń jest to jednostka wyjątkowo słaba. Można by powiedzieć: chłopcy do bicia. Mając karabiny snajperskie (jest to jeden z upgrade'ów) mogą wspomagać swoich towarzyszy w bitwie samemu nie stojąc w sercu walk. Jest to bardzo komfortowy układ dla zwiadowców - mają oni słabe pancerze, toteż nie powinni pchać się w miejsca, w których toczone są najzacieklejsze bitwy. Warto dodać też, że zwiadowcy znają się na naprawianiu pojazdów i wieżyczek - trzymaj w bazie jedną grupkę tego typu żołnierzy, by w razie kłopotów możliwe było szybkie naprawianie Drednotów.
Drużyna Taktyczna (Tactical Marine Squad)
Godna uwagi jednostka. Zaraz po wyszkoleniu, żołnierze ci są w stanie z umiarkowaną skutecznością zwalczać wrogą piechotę. Dopiero po zakupieniu dodatków (rakietnica, miotacz ognia) możesz ich dostosować do swoich potrzeb. Drużyny taktyczne są najlepszym dowodem na to, że armia Kosmicznych Marines zawiera mało typów jednostek - siła tej frakcji drzemie w elastyczności żołnierzy.
Drużyna Terminatorów (Terminator Squad)
Rewelacyjna piechota. Jeśli tylko masz odpowiednio dużo surowców (a tych trzeba wiele...), wzywaj ich na pole bitwy bez wahania. Samotny oddział Terminatorów jest w stanie bardzo skutecznie walczyć z piechotą, nawet jeśli nie zakupisz żadnych ulepszeń. Kupując działko szturmowe uzyskasz niemal doskonałą broń przeciwpiechotną, a kupując zasobniki rakietowe umożliwisz swoim ludziom niszczenie pojazdów. Co ważne, Terminatorów nie da się przygwoździć ogniem zaporowym. Z drugiej jednak strony, jednostka ta nie ma opcji wycofania do bazy.
Drużyna Szturmowa Terminatorów (Terminator Assault Squad)
Jak wyżej - Terminatorzy to świetni żołnierze. Dobrze jest ich mieć w armii jak najwięcej. Szturmowi Terminatorzy wyróżniają się tym, że nie używają broni palnej. W walce wykorzystują młoty energetyczne, co sprawia że muszą za każdym razem blisko podchodzić do celu. Warto jednak podejmować się tego trudu, bowiem obrażenia zadawane przez Szturmowych Terminatorów są ogromne - na tyle duże, że bez problemu radzą sobie z pojazdami, piechotą i budynkami. Co ważne, Szturmowych Terminatorów nie da się przygwoździć ogniem zaporowym. Z drugiej jednak strony, jednostka ta nie ma opcji wycofania do bazy.
Drednot (Dreadnought)
Drednoty świetnie sprawdzają się w walce przeciwko wrogiej piechocie, głównie za sprawą ulepszenia, jakim jest działko szturmowe. Gdy działko nie jest zainstalowane, Drednot całkiem nieźle radzi sobie z pojazdami. Najlepiej, aby maszyny tego typu posiadały wsparcie w postaci Drużyn Taktycznych wyposażonych w wyrzutnie rakiet.
Predator (Predator)
Bardzo dobra jednostka. W walce radzi sobie świetnie (według mnie lepiej niż Drednot), lecz nie można jej pozostawić bez opieki. Czołg musi mieć wsparcie w postaci co najmniej dwóch oddziałów drużyn taktycznych. Predator ma to do siebie, że... nie ma do niego ulepszeń. Do raz kupionej maszyny nie trzeba więc dopłacać.
Transporter "Razorback" (Razorback)
Stosunkowo słaby pojazd. Choć potrafi dobrze zwalczać wrogą piechotę i uzupełniać szeregi sprzymierzeńców, Razorback jest rzadko wykorzystywaną jednostką. Zamiast w niego, lepiej inwestować w Drednoty i Predatory.
Czcigodny Drednot (Venerable Dreadnought)
Choć nie jest wyposażony w działko szturmowe, jest dużo silniejszy od zwykłego Drednota. Lepiej radzi sobie z wszelkimi przeciwnikami i ma dużo lepszą żywotność. Ponadto, potrafi wykonywać miażdżące szarże. Jego niewątpliwą wadą jest wysoka cena - zebrane surowce przeważnie lepiej zużyć na coś innego, np. słabsze, lecz dużo liczniejsze jednostki.
Komentarze czytelników
wyrywacz=> masz uszkodzoną płytę. Pod zimną wodą palcem umyj ją mydłem wykonując ruchy pionowe w stronę środka płyty. Wysusz, jak nadal nie będzie działać to ściągnij grę przez Steam a nie instaluj z płyty. Wielkiej różnicy nie ma chyba że masz jakiś limit danych pobieranych z Internetu.
Strzałka jestem fanem Dawn of War .Chciałem sobie zainstalować Dawn of War 2 ale gdy wkładam płytę do komputera to mieli przez 10 minut a potem wyskakuje błąd instalacji (mam zainstalowany steam ) PROSZĘ POMOCY
beznadziejny poradnik- kupcie grę w premium games, to tam dadzą poradnik ze szczegółowym opisem wszystkich 33 misji na około 150 stronach...
kilka spóźnionych porad od wujka Caine'a na temat późnego etapu rozgrywki
- W grze znajdziesz trzy zbroje Terminatora. Dowódca i Tarkus mogą je nosić od razu, Tadzio i Avitus wymagają rozwinięcia odpowiednio Walki Wręcz i Żywotności aby uzyskać konieczny atut. Zwróć uwagę, że najlepszy sprzęt to nie zawsze ten kompatybilny ze zbroją - przedmioty Dowódcy, broń, akcesoria.
- ZAWSZE rozwiń atut, który pozwala na przenoszenie większej ilości Akcesoriów
- Nie ma jednostek "złych". Thaddeus świetnie walczy jednostkami strzeleckimi, wliczając bossów. Sprawdza się też w misjach przeciw Eldarom, zwłaszcza obronnych gdy trzeba tłuc Pająki Osnowy. O Cyrusie wpisano już wszystko - kolejność inwestowania wg mnie to 1 perk Energii, potem w kolejności wedle uznania 1 perk Walki wręcz, 1 Strzelectwa, Energia na max, na końcu Żywotność. Drednot wcale nie jest taki uber, nie może reanimować innych członków oddziału no i ma tylko jedno miejsce na akcesoria. Tarkus doposażony w wyrzutnię Cyclone i Storm Bolter/Ciężki miotacz ognia jest świetnym tankiem, jeśli tylko nie zabraknie energii na Marsz Taktyczny. Jego zdolność Drwina odciągnie przeciwnika od generatora czy jednostki z ciężką bronią.
Mam problem ponieważ zniknął mi Tarkus!
Nie mogę dobrać jego oddziału do misji czyżby zginął??!
EDIT:Nieważne już wiem o co chodzi.
Przeczytalem kilka stron z ciekawosci - od razu udezylo mnie to ze autor pomija Cyrusa, jak i jego taktyka gry. Przeszedlem gre na najwyzszym poz majac w ekipie Cyrusa ktory wymiatal prawie polowe wrogow. Z umiejetnoscia krycia sie i wykonywania dzialan zostawial miny detonowane zdalnie na srodku grupy wrogow i kosil jak swieze zborze... (nie wspominajac ze walczac z bossami ci cos zawsze przywolali - stawialem zawsze mine przed wyjsciem gdy tylko wyszla ekipa - bum - i tak w kolko) Tak samo w walkach z twardzielami niezastapiony do "odzyskiwania" padnietej ekipy. Pomylka dla mnie w skladzie jest Tarkus. Taki od wszystkiego i niczego. Gralem FC, Thaddeus, Cyrus i Avitus. 1 szedl cyrus, majac arsenal min itp i kosil co dal rade, po nim wpadal FC z jetpackiem i Thaddeus. A wykanczal (rozstawiajac sie w tym czasie na przyspieszeniu) Avitus.
W co sie oplaca inwestowac - dodatkowy slot na przedmiot to podstawa, po nim jak najwiekszy poz zbroi. Cyrus ze snajperka to blad w sztuce. Nie wspomne o shotgunie. Dobry bolter i ma obrazenia rzedu 4xx strzelajac znacznie szybciej ;)
Zeby miec mozliwosc ostrzalu albo stawiania wierzyczek musisz dac odpowiedni przedmiot oddzialowi.
Dodatkowe ruchy w Solar Day dostajesz wtedy, gdy odpowiednio dobrze przejdziesz mape i napelni sie pasek przy podsumowaniu misji. Na screenie widac znaczniki oznaczajace dodatkowa akcje. Jak widac maks to dwa dodatkowe zrzuty.
muszę nie zgodzić się z pewną kwestią w poradniku... Cyrus jest bardzo przydatny, strzałem snajperskim natychmiast zdejmuje dowódcę oddziału wroga a także zadanie spore obrażenia bossom, może w trybie niewidzialności reanimować sprzymierzeńców a także podkładać ładunki pozostając niewykrywalnym... to bardzo duża przewaga strategiczna...
Pytanie, jak korzystać z zalet zajmowanych budynków? zajmuje je ale nie otrzymuje ostrzału artyleryjskiego, tudzież wieżyczek... nie mam też dodatkowego 'dropu' tego samego dnia ;/
Mam pytanie, czemu w poradniku pisze że Drednot dostaje na każdy poziom 4 punkty jak u mnie na każdy poziom dostaje tylko 2 punkty? A tak to poradnik spoko.
hahahaha.... oj sie usmialem... nie no ten poradnik (przynajmniej jesli chodzi o rozwoj postaci) jest baaaardzo smieszny. ale bez jaj - naprawde jest kilka bledow. moim zdaniem np cyrus jest absolutnie lepszy od thaddeusa. walka wrecz to raczej brozka dowodcy zakonnego (ktory w koncowej fazie kampanii jest niepokonany z mlotem energetycznym). ale wracajac do cyrusa - potem radze go zastapic drednotem - razem z dowodca, tarkusem i avitusem tworza genialny kwartet. thaddeus ma jedna wielka wade - zawsze trzeba go ratowac. jak wpadnie w boj, to jest tragicznie. a tak to dowodca zakonny bije sie, a reszta strzela :)
a i mam pytanko - czy im wyzszy poziom trudnosci tym lepsze przedmioty wypadaja? bo bardzo chcialbym zdobyc dzialko szturmowe do pancerzu terminatora, ale jakos nie mam szczescia.
a konczac - kampanie jest wg mnie genialna :)
Gra jest bardzo ale to bardzo dobra szczególnie single player i kampania. Recenzent oraz autor poradnika nie dodał że grał na easy i przez to mało wie o samej grze. Bez dwóch zdań Cyrus i Dreadnout są najmocniejszymi jednostakim w grze. Dred od osiągniecia swietości daje duże bonus, a przy pancerzach dostaje samo naprawę więc problemu nie ma. Cyrus potrafi podnosic zabitych walki na hard trwaja z bossami nawet do 3-5 godzin, Wiec w 7h całą grę to Gratuluje ! że sie pisze poradnik i nic się o samej grze nie wiem.
Pozdrawiam
Czy Dreadnought nie dostaje 4 pkt tylko za pierwszym razem gdy sie pojawia, a pozniej juz normalnie jak reszta 2?
Yup, my bad.
mazur13 - na przedostatnim.
Sandro na jakim poziomie grałeś?Bo na najwyższym Cyrrus jest najlepszą jednostką w grze...(TobiAlex wyjaśnił dlaczego).
Jest jeszcze jeden bardzo dobry sposób (chyba najlepszy) na walkę z pojazdami, a mianowicie specjalne granaty które dostajemy gdy pojawiają się pierwsze czołgi. Jeden celny rzut permanentnie rozwiązuje problem, chyba że walczymy z bossem.
OMG
wraca jako Drednot!!
Tyranidzi walcza miedzy soba, gdy zabije sie jednostki wiekszego kalibru (sorry za brak nazewnictwa :P), chyba ze ja malo spostrzegawczy jestem i nie widzialem zeby walczyli ze soba, gdy jest mala Tyranid Infestation.
Spotykałem się z sytuacjami, w których przy małym Tyraind Infestation (co oczywiście było efektem wymordowania kilku tyranidzkich bossów) moi wrogowie walczyli między sobą. Update'y gry chyba tego nie zmieniły?
A co do pierwszego akapitu Twojego postu - nie sposób się nie zgodzić i przepraszam za tą nieścisłość.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
