Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Oddworld Soulstorm - poradnik do gry

Oddworld Soulstorm - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Oddworld Soulstorm: Śmierć Abe'a - jak unikać? Oddworld Soulstorm poradnik, solucja

Na tej stronie poradnika do gry Oddworld Soulstorm znajdują się praktyczne porady jak unikać zbyt częstych zgonów głównego bohatera. Przygotowaliśmy różnorakie wskazówki pomocne w unikaniu popełniania częstych błędów mogących doprowadzić do śmierci Abe'a. Wyjaśniamy też jakie są skutki śmierci protagonisty.

Śmierć i jej konsekwencje

W Oddworld Soulstorm śmierć protagonisty nie jest karana w jakiś szczególnie okrutny sposób - Oddworld Soulstorm: Śmierć Abea - jak unikać? - Oddworld Soulstorm - poradnik do gry

W Oddworld Soulstorm śmierć protagonisty nie jest karana w jakiś szczególnie okrutny sposób. Po zgonie jesteśmy przywracani do najbliższego punktu kontrolnego (Checkpoint) i możemy od razu powtórzyć ten sam fragment etapu. Gra nie nakłada żadnych kar związanych np. z permanentnym obniżeniem statystyk czy osłabieniem bohatera.

Punkty kontrolne są rozmieszczone dość gęsto w świecie gry, dzięki czemu rzadko musimy powtarzać duży fragment misji. Ciekawostką jest to, że możemy z własnej inicjatywy zrestartować grę od ostatniego checkpointu - trzeba wybrać odpowiednią opcję z menu pauzy. To dobra metoda jeśli popełniliśmy jakiś błąd (np. doprowadziliśmy do śmierci ochranianych Mudokonów) i chcemy go naprawić.

Dodatkowa uwaga - Oddworld Soulstorm posiada złote trofeum Hardest Mudokon in the West przyznawane za ukończenie wszystkich etapów bez zgonów. To najtrudniejsze osiągnięcie gry, którym absolutnie nie powinniśmy zajmować się podczas zaliczania gry po raz pierwszy. Ewentualne próby możemy podejmować gdy ukończymy całość i doskonale poznamy każdy etap oraz jego zagrożenia.

Jak rzadziej ginąć?

1 - Oddworld Soulstorm: Śmierć Abea - jak unikać? - Oddworld Soulstorm - poradnik do gry
  1. Pamiętajmy, że Abe domyślnie jest bezbronny w starciach z przeciwnikami. Jeśli zostaliśmy zauważeni i mamy czas na ucieczkę, to spróbujmy uciec na inną półkę (niższą / wyższą). Jest szansa, że ataki dystansowe nie zdążą nas dosięgnąć i ujdziemy z życiem.
  2. Skradajmy się wszędzie tam gdzie jest to możliwe, zwłaszcza jeśli mamy okazję do ominięcia patrolujących / śpiących przeciwników. Skradanie się pomaga też w dotarciu do lepszego miejsca do ogłuszenia / opętania wrogów lub skorzystania z jakiegoś gadżetu z inwentarza Abe'a.
  3. Pośpiech nigdy nie jest wskazany. Jest to szczególnie istotne w lokacjach, w których pojawiają się pułapki albo np. snajperzy obserwujący okolicę. Zapoznajmy się lepiej z danym zagrożeniem zanim wykonamy jakiekolwiek kroki.
  4. Śpiew (Chanting) może być używany do wykonywania zwiadu. W trakcie przesuwania sfery Chi Orb możemy rozglądać się np. za przeciwnikami, pułapkami czy dobrymi kryjówkami dla głównego bohatera.
  5. Rozświetlajmy ciemne lokacje flarami. Jest to szczególnie istotne w trakcie badania różnorakich nieoświetlonych jaskiń czy kopalń. Eksploracja bez wsparcia ze strony flar stwarza większe ryzyko aktywacji pułapki lub spadnięcia w przepaść.
  6. Polegajmy zawsze na podwójnym skoku, chyba że miejsce lądowania znajduje się naprawdę niedaleko i nie ma ryzyka spadnięcia w przepaść. Podwójny skok jest "darmowy" i pozwala nam lepiej zareagować jeśli nagle pojawi się jakiś kłopot lub np. jeśli źle wymierzymy moment wykonania pierwszego skoku.
  7. Polegajmy na opętanych przeciwnikach. Mogą oni "wyręczać" Abe'a np. w eliminowaniu trudniej dostępnych innych wrogów, czy w korzystaniu z przełączników znajdujących się w niebezpiecznych lokacjach.
  8. Używajmy sprintu w sytuacji bezpośredniego zagrożenia życia. Mowa tu o sytuacjach, w których popełniliśmy jakiś błąd, jak również o odgórnie narzuconych scenach, w których musimy uciekać np. przed ostrzałem, płomieniami czy przetaczającym się dużym obiektem. Abe nie męczy się w trakcie sprintu.